Gå til innhold

En form for angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gi slipp på et "kontroll" behov som sliter meg ut? Jeg stoler ikke på omgivelsene / eller mennneskene rundt meg. Jeg blir stresset og engstelig i kaotiske og uoversiktelige situasjoner, eks rush trafikk, større folkemengder og mye støy.

Forstår at jeg ikke har noen mulighet for å kontrollere alt rundt meg, men jeg "prøver" så godt jeg kan og føler jeg at jeg mister kontrollen / oversikten / tryggheten så flykter jeg. Det høres sikkert helt dumt ut, men for meg er det en stressfaktor og det hindrer meg i å leve et normalt liv, ved at jeg har lagd meg så mange "begrensninger" for å unnngå situasjoner jeg ikke takler.

Noen som vet om dette er vanlige tanker og hvordan skal jeg klare å gi slipp på de?

Skrevet

Kjenner du deg selv i de stressende situasjonene? Altså har du kontakt med deg selv? Jeg "mister" meg selv litt inn i dette slags kaoet av og til. Går ut fra at det er en slags angst, og i den forbindelse hjelper det å kjenne seg selv bedre, bokstavelig talt, kjenne kroppen og grensene til omverdenen.

Skrevet

Kjenner du deg selv i de stressende situasjonene? Altså har du kontakt med deg selv? Jeg "mister" meg selv litt inn i dette slags kaoet av og til. Går ut fra at det er en slags angst, og i den forbindelse hjelper det å kjenne seg selv bedre, bokstavelig talt, kjenne kroppen og grensene til omverdenen.

Jeg mister på en måte kontakten med meg selv når det blir for ille, frykten og uroen jeg føler blir dominerende. Men som regel går det ikke så langt for jeg har "lært" meg til å unngå de verste situasjonene, noe som desverre fører med seg tapt livskvalitet... Skulle så indelig ønske jeg kunne bli litt "friere".

Skrevet

Jeg mister på en måte kontakten med meg selv når det blir for ille, frykten og uroen jeg føler blir dominerende. Men som regel går det ikke så langt for jeg har "lært" meg til å unngå de verste situasjonene, noe som desverre fører med seg tapt livskvalitet... Skulle så indelig ønske jeg kunne bli litt "friere".

Ja. Du får trampe litt med føttene, eller noe annet som får deg til å være mer tilstedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...