Gå til innhold

Beste behandling for personlighetsforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er vel også formet av miljøet, og markedsfører seg sikkert helt glimrende med tanke på at han holder til i Kristiansand.

Hallelu - ja, sikkert.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

14

• Bella Dotte

10

• XbellaX

9

• Nils Håvard Dahl, psykiater

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er så utrolig, uendelig glad for at psykologen jeg går hos nå ikke synes at sånn der er svevende omsorgsfjas!

Uten det du kaller silkehansker hadde jeg aldri turt å være 100% åpen med han.

Ellers er du og jeg enige i det meste, så jeg er litt overrasket over at vi har så forskjellige meninger på dette punktet :)

På lang sikt tror jeg neppe "silkehansker" har så mye for seg, jeg har og vansker for å tro at en behandler kun driver med "silkehanske-terapi", de fleste behandlere mestrer å finne den gyldne middelvei sammen med sine klienter. For mye og for lite av er som kjent aldri så gunstig.

Skrevet

Og ja, det er kanskje en selvfølge, men har inntrykk av at en del psykologer ikke har fått med seg den biten.

Dette har ikke kun med behandlere å gjøre, man har også et ansvar selv som pasient.

Skrevet

Nei det høres sikkert ikke så underholdende ut for deg, men for en som har dårlige erfaringer med andre behandlingsmetoder kan det kanskje funke? Det gjør det i hvert fall på meg!

Jeg ser forøvrig ingen likhetstegn mellom dette og det å ta på folk med silkehansker, eller ikke være fast og stødig.

Grad av underholdning har jeg ikke snakket noe om, jeg påpekte at dette er gammelt nytt.

Gjest hører mye forskjellig
Skrevet

Dette har ikke kun med behandlere å gjøre, man har også et ansvar selv som pasient.

Selvfølgelig, men både jeg og andre flere "flinke pasienter" har visse erfaringer.

Skrevet

På lang sikt tror jeg neppe "silkehansker" har så mye for seg, jeg har og vansker for å tro at en behandler kun driver med "silkehanske-terapi", de fleste behandlere mestrer å finne den gyldne middelvei sammen med sine klienter. For mye og for lite av er som kjent aldri så gunstig.

Litt av tingen er at selv om det ut fra beskrivelsen høres ut som silkehansker, oppleves det likevel trykkende nok når man er inne på det aller mest såre.

Skrevet

Hallelu - ja, sikkert.

;)

Skrevet

Litt av tingen er at selv om det ut fra beskrivelsen høres ut som silkehansker, oppleves det likevel trykkende nok når man er inne på det aller mest såre.

Jeg vet ikke om du misforstår meg eller omvendt. Selvsagt skal man være varsom og forsiktig når mennesker som i utgangspunktet har det helt forferdelig viser sitt innerste.

Jeg er ikke for hverken det ene eller andre, jeg er for en balansert terapi hvor vedkommende klient også tar ansvar.

Skrevet

Jeg vet ikke om du misforstår meg eller omvendt. Selvsagt skal man være varsom og forsiktig når mennesker som i utgangspunktet har det helt forferdelig viser sitt innerste.

Jeg er ikke for hverken det ene eller andre, jeg er for en balansert terapi hvor vedkommende klient også tar ansvar.

Det er lettere og blir naturlig å ta ansvar og ufordre seg selv, når man har det bedre. Dette kan riktig behandling gjøre mulig. Det er ikke alltid nødvendig å konfrontere og eksponere og sette hardt mot hardt! Mange pasienter har opplevd mer enn nok av den slags fra før.

Skrevet

Det er lettere og blir naturlig å ta ansvar og ufordre seg selv, når man har det bedre. Dette kan riktig behandling gjøre mulig. Det er ikke alltid nødvendig å konfrontere og eksponere og sette hardt mot hardt! Mange pasienter har opplevd mer enn nok av den slags fra før.

"Det er ikke alltid nødvendig å konfrontere og eksponere og sette hardt mot hardt!"

Konkret hvor har jeg sagt at det alltid er nødvendig å sette hardt mot hardt?

Skrevet

"Det er ikke alltid nødvendig å konfrontere og eksponere og sette hardt mot hardt!"

Konkret hvor har jeg sagt at det alltid er nødvendig å sette hardt mot hardt?

Jeg "utledet" nok litt fra det du skrev om at pasienten må ta ansvar. Du har ikke sagt noe om "hardt mot hardt".

Skrevet

Takk :-)

Uff, beklager til dere alle. Jeg var ikke helt god her om dagen.

Skrevet

Slike dager har alle cath. Godt at du er tilbaks.

Skrevet

Ny dag og nye dolmuligheter :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...