Gå til innhold

Psykiatri-politikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg aldri har hørt politikerne nevn psykiatri med et ord, hvorfor er dette aldri et tema? Og hvem er evt. opptatt av det?

Skrevet

Jeg hører ikke noe om at de diskuterer fibromyalgi heller...

Gjest psyk ja
Skrevet

Jeg har hørt at psykisk syke mennesker kan være farlige, og at de spiser blomster. De utagerer også veldig når de blir sinte. Det er nok ingen som tørr å bry seg om oss.

Jeg vet egentlig ikke om det er noe politisk parti som har psykiatri på dagsordenen?

Skrevet

Jeg har hørt at psykisk syke mennesker kan være farlige, og at de spiser blomster. De utagerer også veldig når de blir sinte. Det er nok ingen som tørr å bry seg om oss.

Jeg vet egentlig ikke om det er noe politisk parti som har psykiatri på dagsordenen?

''og at de spiser blomster. ''

Urter er jo kjempegodt!

Skrevet

Jeg hører mye om psykiatri jeg. Mange politikere kommer med floskelen "vi må styrke psykiatrien". Det har de også gjort forresten. Jeg ble psyk i 1992, og kan love att det var andre tider da. Psykiatrien har kommet langt. Det er ikke fokus så mye på innleggelser, spesielt ikke over lang tid. Dette er supert.

Da jeg ble først schizofren, ble jeg lagt inn på ett psykehjem, med utbrendte schizoer, med grov disorganisert adferd. Jeg gikk med sterk parkinsonisme en måned, før en besøkende lege gadd justere medisinene mine, det tok 2 minutter.

Jeg liker å tro att noe slikt aldri ville skjedd idag.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''hvorfor er dette aldri et tema''

For meg virker det som politikere bare er opptatt av å snakke om det som gir dem stemmer. Med noen unntak. Ellers så snakker de om ting de vet vil slå an.

Det er ikke inn med psykiatri. Det er ut.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg hører mye om psykiatri jeg. Mange politikere kommer med floskelen "vi må styrke psykiatrien". Det har de også gjort forresten. Jeg ble psyk i 1992, og kan love att det var andre tider da. Psykiatrien har kommet langt. Det er ikke fokus så mye på innleggelser, spesielt ikke over lang tid. Dette er supert.

Da jeg ble først schizofren, ble jeg lagt inn på ett psykehjem, med utbrendte schizoer, med grov disorganisert adferd. Jeg gikk med sterk parkinsonisme en måned, før en besøkende lege gadd justere medisinene mine, det tok 2 minutter.

De sier vel at alt skal "styrkes". I alle fall FrP, der skal alt bli bedre, samtidig som vi skal betale mindre skatt.

Jeg tror ikke det er politikerne som har gjort dette med psykiatrien, det er ikke bare de som har makt til å endre ting. Det er vel mer endel av en internasjonal trend.

Skrevet

''"vi må styrke psykiatrien". Det har de også gjort forresten. ''

Hvor da?

De kan begynne med å ansette folk i psykiatrien som kan psykiatri, det er ingen selvfølge. Underlig! Man får ikke jobb på somatisk sykehus, hvis man kommer rett fra gata.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...