Gjest marioner Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Heldigvis har mine barn fått greie kontaktlærere. får mye skryt av de fra de- Men så er det en annen timelærer som jeg håper mine barn ikke skal ha i år som jeg føler er ute etter å kjefte mest mulig på mine barn. Ved flere anledninger når jeg har hentet barna så har det bare vært henne som står der og snakker kvasst til de. Ene ungen min liker henne ikke. Hun har tidligere også hatt ungen min i timeundervisning og har da kun svekket selvtilliten til mitt barn. Jeg har denne læreren lant oppi vrangstrupen av flere grunner uten at jeg vil komme nærmere inn på det. Barna mine går på en stor skole. Nå er ikke dette et stort problem siden hun ikke er klasseforstander for mine barn. Klassen hun har er beryktet for å være den verste bråkeklassen på skolen. Men jeg er bekymret for at hun skal bli timelærer etterhvert for de. Jeg har fryktelig dårlig magefølelse for denne læreren. Jeg liker henne bare ikke. Kan jeg be om at hun ikke skal ha noe med mine barn å gjøre? Jeg vil helst hun skal holde seg langt unna de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hvis hun ikke undeviser barna dine, er det vel begrenset hvor plaget de kan bli av henne. Står en lærer og kjefter på ungene dine når du kommer for å hente dem, er det vel naturlig å spørre litt for å få oppklart situasjonen, uansett hvilken lærer det er? Jeg synes det virker i overkant hysterisk å be om noe som helst så lenge hun ikke er læreren deres og du ikke har noe annet å vise til enn at du misliker henne. På en stor skole er man nødt til å ha ordninger for f.eks. inspeksjon, som gjør at elevene møter andre enn sine faste lærere. Vær glad for at skolen er så stor at de ikke blir nødt til å ha henne som kontaktlærer i årevis. Det hører med til livet å måtte dele skole eller arbeidsplass med folk som ikke er helt etter egne idealer. La barna finne ut selv hvordan de skal takle det, så lenge det ikke dukker opp konkrete episoder det er naturlig å gå inn i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Tror det må noe langt mer alvorlig og håndfast til for at du skulle få gjennomslag for et slikt ønske. Om du ytrer noe slikt vil det nok først og fremst svekke ditt omdømme og gjøre det vanskeligere for deg å bli tatt alvorlig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 ''Jeg liker henne bare ikke. Kan jeg be om at hun ikke skal ha noe med mine barn å gjøre? '' Selvfølgelig kan du ikke det. Det er veldig drøyt å forlange at skolen skal innrette hele timeplankabalen sin etter hvem du liker og misliker, så lenge du slett ikke har noe håndfast å komme med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Nei, det kan du ikke be om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 At man ikke liker en lærer er ikke nok til at man kan be skolen avsette vedkommende, eller holde henne borte fra barna dine. For alt vi vet, så kan det jo hende barna dine er frekke, ufine eller annet mot henne - og at det er derfor hun reagerer som hun gjør. Jeg har nok med foreldre å gjøre til å vite at det ikke er alle man kommer overens med. Med noen fungerer samarbeidet veldig bra, med andre fungerer det ikke i det hele tatt - det betyr ikke at det er noe galt med dem for det. Eller meg for den saks skyld. Sånn er det jo med kolleger, naboer og kunder også - noen har man bedre kontakt med enn andre, og noen misliker man rett og slett. Men å kreve at de fjernes er å ta i litt hardt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hva gjør elevene, da? Kanskje er det en god grunn til å tenke: Hva er det som forårsaker denne reaksjonen fra læreren? Hva har barna dine å si om de episodene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.