Gå til innhold

Truxal, Zeldox og vekt

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Vil jeg sannsynligvis ha vanskeligere for å gå ned i vekt om jeg bruker 50 mg Truxal hver kveld, i motsetning til 0 mg?

I såfall, er det sannsynligvis bedre om jeg bruker litt Zeldox (på kvelden)? 20 mg kan være nok, tror jeg.

Skrevet

Min behandler sa man går opp i vekt av all AP, etter det har jeg spist mye søtt, når jeg våkner om natta MÅ jeg ha lakris. Enten har hun rett, eller så er det en fix ide jeg har fått.

Men hvis du trener og spiser sundt legger du ikke på deg uansett, er jo hva vi putter i munnen og ikke pillene som gjør det. Tror jeg...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Min behandler sa man går opp i vekt av all AP, etter det har jeg spist mye søtt, når jeg våkner om natta MÅ jeg ha lakris. Enten har hun rett, eller så er det en fix ide jeg har fått.

Men hvis du trener og spiser sundt legger du ikke på deg uansett, er jo hva vi putter i munnen og ikke pillene som gjør det. Tror jeg...

Du spurte ikke om jeg kom til å gå opp i vekt, men om det ble verre å gå ned - to forskjellige ting.

Dessuten er det stor forskjell på APer.

Gjest kiloina
Skrevet

Du spurte ikke om jeg kom til å gå opp i vekt, men om det ble verre å gå ned - to forskjellige ting.

Den kroppen jeg bor i går ikke ned et gram uansett hvilken medisin jeg bruker. Uten medisiner går jeg ned. Dette er jeg sikker på er uavhengig av hva jeg spiser.

Noen ganger må man velge. Skal man ha det noenlunde stabilit psykisk og være feit, eller skal man slite som fanken og være slank?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Den kroppen jeg bor i går ikke ned et gram uansett hvilken medisin jeg bruker. Uten medisiner går jeg ned. Dette er jeg sikker på er uavhengig av hva jeg spiser.

Noen ganger må man velge. Skal man ha det noenlunde stabilit psykisk og være feit, eller skal man slite som fanken og være slank?

Vel, sånn er det ikke for min del. Jeg går ned selv om jeg står på Abilify og Cipralex jeg... hvis jeg vil, såklart...

Lurer på om den kveldsdosen med Truxal hemmer denne vetknedgangen, som sagt.

Skrevet

Sorry for at jeg missforstod :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Sorry for at jeg missforstod :)

Ta det med ro, du er tilgitt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nei, har du brukt truxal før?

Har brukt det noen måneder.

Men lurte på om jeg ikke kunne bruke Zeldox i stedet, om det var sannsynligheter for at det var vanskeligere med vektreduksjon.

Skrevet

Har brukt det noen måneder.

Men lurte på om jeg ikke kunne bruke Zeldox i stedet, om det var sannsynligheter for at det var vanskeligere med vektreduksjon.

Beklager, jeg fikk ikke med meg at du spurte om zeldox enda du atpåtil skrev det i overskriften :-) Zeldox og vekt kjenner jeg ikke så mye til, dessverre.

Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg, de tre månedene jeg gikk på zeldox. Men måtte tilbake på zyprexa, men husker jo att du har hatt god effekt av zeldox før, så da er det vel sikkert en lur ide.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg, de tre månedene jeg gikk på zeldox. Men måtte tilbake på zyprexa, men husker jo att du har hatt god effekt av zeldox før, så da er det vel sikkert en lur ide.

Ja, kanskje. :-)

Men vet ikke hva som generelt sett er best med tanke på vekta av Truxal og Zeldox jeg... må jo sees i forhold til dosen jeg trenger for å sove også. Til syvende og sist er det vel også individuelt.

Selv gikk jeg vel heller opp da jeg startet på Zeldox, men det er ikke sikkert har noe med medikamentet å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...