Gå til innhold

NHD - overlever et forhold uten seksuell kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har han jo, men dersom han visste at demme dama har pult en annen fyr i ett års tid (?) bak hans rygg og overhodet ikke tenner på ham lenger (altså samboeren sin) og ser på ham som en bror, ikke en kjæreste så vil jeg tro han hadde tatt opp forholdet til seriøs vurdering.

Jo, men hvis de ikke har hatt sex siden Napoleon skrev kjærlighetsbrev til Josefine, så bør han vel ha fått med seg at hun ikke ser på ham som Colin Firth?

Selvsagt med mindre han har fått inoperert en hjerne fra en brunsnegle, og fremdeles bruker valium etter operasjonen.

Med vennlig hilsen

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

63

• Colette

14

• ink1365380698

11

• Lillemus

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er han da mannen for deg? Du elsker han som en bror.

Jeg har også meget sterke følelser for min bror og far, men jeg kunne aldri tenkt meg å ha dem som samboer (kjæreste).

Det er det jeg på en måte ikke tror da - særlig etter det siste året. Likevel lurer jeg på om det går å bli lykkelig sammen som en familie etter hvert. Jeg orker seriøst ikke tanken på å begynne på nytt heller...

Skrevet

Kan man "velge feil" når man lever i et forhold uten felles barn, og forholdet er "dødt"? Den største feilen ville nok da være å fortsette forholdet, sette barn til verden, for så å gå...

Ja, sånn har jeg tenkt i det siste også. Men så er det felles venner, hus, historie, en del like preferanser, svigerfamilie osv. Og et fundament av trygghet og følelser for hverandre. Jeg skulle hatt et lite glimt inn i framtiden nå...

Skrevet

Det er det jeg gjør. Noen mener at lyst kan gjenoppstå, men synes det ser mørkt ut.

Jeg forstår at trådene her fra meg oppleves egoistiske. Jeg har det ikke bra og prøver å sortere ut ting og få igjen harmonien...

Du kan aldri få det bra så lenge du baserer din lykkefølelse på noe annet enn din egen følelse av kjærlighet overfor et annet menneske. Du bruker disse 2 mennene som krykker for og opprettholde din egen "lykkefølelse". Og så lenge noen bruker noen, så er ikke dette liv laga i noen av forholdene.

Skrevet

Jo, men hvis de ikke har hatt sex siden Napoleon skrev kjærlighetsbrev til Josefine, så bør han vel ha fått med seg at hun ikke ser på ham som Colin Firth?

Selvsagt med mindre han har fått inoperert en hjerne fra en brunsnegle, og fremdeles bruker valium etter operasjonen.

Med vennlig hilsen

Haha... Klart han vet. Skulle ønske han valgte en annen taktikk enn å mase hver kveld..

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er det jeg på en måte ikke tror da - særlig etter det siste året. Likevel lurer jeg på om det går å bli lykkelig sammen som en familie etter hvert. Jeg orker seriøst ikke tanken på å begynne på nytt heller...

''Jeg orker seriøst ikke tanken på å begynne på nytt heller.''

Var det ikke det du ville med han andre da?

Skrevet

Ja, sånn har jeg tenkt i det siste også. Men så er det felles venner, hus, historie, en del like preferanser, svigerfamilie osv. Og et fundament av trygghet og følelser for hverandre. Jeg skulle hatt et lite glimt inn i framtiden nå...

Hvis det dere har er et "søsken-vennskap" uten noe annet, så kan dere jo ha det selv om dere ikke bor sammen?

Med vennlig hilsen

Gjest sangsol
Skrevet

Orker ikke begynne på nytt?

du har jo ingen forhold som fungerer? Kaster ikke du bare bort tiden din (og hans) nå?

Skrevet

Enig i at dette begynner å ligne en såpeserie.

Ja, det gjør det - og jeg er ikke glad for å ha hovedrollen... Jeg bruker kun et forum for å få tips og råd.

Regner med at det er en problemstilling mange har vært borti, men jeg skriver det altså her - og er glad for svar:)

Skrevet

Haha... Klart han vet. Skulle ønske han valgte en annen taktikk enn å mase hver kveld..

Men ønsker du at dette skal fortsette til dere havner på aldershjem?

Ikke fordi - jeg vet om et par som giftet seg da de var 94 og 96 år gamle.

Man regnet med ekteskapet ville vare livet ut....

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Jeg orker seriøst ikke tanken på å begynne på nytt heller.''

Var det ikke det du ville med han andre da?

Han visste jeg det hadde klaffet med fra min side - men han vil jo ikke ha meg...

Skrevet

Men ønsker du at dette skal fortsette til dere havner på aldershjem?

Ikke fordi - jeg vet om et par som giftet seg da de var 94 og 96 år gamle.

Man regnet med ekteskapet ville vare livet ut....

Med vennlig hilsen

Hehe - nei, dette må vi finne ut av asap - for oss begge!!

Skrevet

Hvis det dere har er et "søsken-vennskap" uten noe annet, så kan dere jo ha det selv om dere ikke bor sammen?

Med vennlig hilsen

Han nekter å leve i et bofellesskap med meg mer - noe jeg skjønner fryktelig godt...

Skrevet

Han visste jeg det hadde klaffet med fra min side - men han vil jo ikke ha meg...

''Han visste jeg det hadde klaffet med fra min side - men han vil jo ikke ha meg...''

Men det klaffer jo overhodet ikke fra din side med samboeren din så hvorfor fortsette?

Flytt for deg selv og vær singel en god stund og bli kjent med deg selv. :o) Deretter kan du begynne å se etter en ny partner.

Foreslår

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Han visste jeg det hadde klaffet med fra min side''

Nei, det kan du ikke vite siden han ikke vil ha deg.

Skrevet

Orker ikke begynne på nytt?

du har jo ingen forhold som fungerer? Kaster ikke du bare bort tiden din (og hans) nå?

Nei, det funker ikke, men vi er så glad i hverandre. Og kanskje den siste uka har vært litt bedre. Vi ser vel mer hvor nærme vi har vært helt finito. Det har resultert i 2 ekstra kilo for meg, så håper ikke lykken har blitt påvirket av alt inntaket... Argh.. Er helt rådvill jeg altså.

Skrevet

Han nekter å leve i et bofellesskap med meg mer - noe jeg skjønner fryktelig godt...

Jeg mente ikke dere skulle bo under samme tak.

Poenget var selvsagt at hvis dere bare er "bror og søster glad i hverandre" så kan dere bo hver for seg, og fremdeles være venner.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du snakker om en mann som lå i senga si og sendte deg sms'er ved siden av kona si. I tillegg til det så var han som oftest ikke edru de gangene du hadde kontakt med han. Han var villig til og satse hver gang han var full, men ikke når han ble edru igjen? Eller har jeg misforstått?

Skrevet

Vi var nær ved å ringe eiendomsmegler, men klarte ikke. Det er ikke lett å avslutte når man er glad i hverandre.

''Det er ikke lett å avslutte når man er glad i hverandre. ''

Nei, lett er det ikke. Det er det heller ikke selv om begge er enige om å gjøre det slutt. Men da er det bare å bite tenna sammen og komme seg gjennom det.

For alt blir så mye bedre etter en stund - for dere begge.

Hvis du velger å bli, tipper jeg at det ikke vil gå lenge før du har funnet en ny å drømme om, siden du ikke er forelsket i eller tenner på samboeren din.

Skrevet

Skjønner det...... men du har faktisk vært utro og ville helst fortsatt med det om du kunne... Tror du må se deg selv førti år fram i tid.... Er det din nåværende samboer du ønsker å bli gammel sammen med? Og ser du for deg at han er den eneste mannen du kommer til å ha et intimt forhold til i all uoverskuelig framtid? I så fall bør du holde på ham. I motsatt fall bør du gå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...