Gå til innhold

NHD - overlever et forhold uten seksuell kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du snakker om en mann som lå i senga si og sendte deg sms'er ved siden av kona si. I tillegg til det så var han som oftest ikke edru de gangene du hadde kontakt med han. Han var villig til og satse hver gang han var full, men ikke når han ble edru igjen? Eller har jeg misforstått?

Vi har vært venner lenge før dette skjedde. Han var mesteparten edru. Han var imidlertid "snillere" som full, og det var da han skrev ting som "det blir oss" osv.

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

63

• Colette

14

• ink1365380698

11

• Lillemus

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mente ikke dere skulle bo under samme tak.

Poenget var selvsagt at hvis dere bare er "bror og søster glad i hverandre" så kan dere bo hver for seg, og fremdeles være venner.

Med vennlig hilsen

Jeg skjønte det - men tror ikke det går. Han går vel snart av seg selv om det ikke blir mer action mellom oss...I så fall skjønner jeg det.

Skrevet

Vi har vært venner lenge før dette skjedde. Han var mesteparten edru. Han var imidlertid "snillere" som full, og det var da han skrev ting som "det blir oss" osv.

Han var ikke "snillere" da han var full. Han var bare litt mer holdningsløs og hadde litt dårligere dømmekraft. Og hvorfor er han så ofte full? Jeg synes det virker som at det meste av det som har foregått mellom dere har foregått i alkoholpåvirket tilstand?

Skrevet

''Det er ikke lett å avslutte når man er glad i hverandre. ''

Nei, lett er det ikke. Det er det heller ikke selv om begge er enige om å gjøre det slutt. Men da er det bare å bite tenna sammen og komme seg gjennom det.

For alt blir så mye bedre etter en stund - for dere begge.

Hvis du velger å bli, tipper jeg at det ikke vil gå lenge før du har funnet en ny å drømme om, siden du ikke er forelsket i eller tenner på samboeren din.

Her kommer du egentlig inn på kjernen i problemstillingen; altså er det mulig å leve med noen uten et godt seksualliv? Eller vil det medføre at man tiltrekkes av andre?

Skrevet

Han var ikke "snillere" da han var full. Han var bare litt mer holdningsløs og hadde litt dårligere dømmekraft. Og hvorfor er han så ofte full? Jeg synes det virker som at det meste av det som har foregått mellom dere har foregått i alkoholpåvirket tilstand?

Nei, de fleste treffene har vært i edru tilstand. Vi har jo vært nødt til å dra bort for å treffe hverandre, altså begge har kjørt bil.

Skrevet

Jo, men hvis de ikke har hatt sex siden Napoleon skrev kjærlighetsbrev til Josefine, så bør han vel ha fått med seg at hun ikke ser på ham som Colin Firth?

Selvsagt med mindre han har fått inoperert en hjerne fra en brunsnegle, og fremdeles bruker valium etter operasjonen.

Med vennlig hilsen

*imponert*

:))))

Gjest Elextra
Skrevet

Uten at jeg har fulgt med på denne "såpe-serien" så vil jeg anta at mannen hennes er voksen nok til å bestemme hvorvidt han aksepterer å ha det slik, eller ei?

Han har jo et ansvar, han også?

Med vennlig hilsen

''Uten at jeg har fulgt med på denne "såpe-serien" så vil jeg anta at mannen hennes er voksen nok til å bestemme hvorvidt han aksepterer å ha det slik, eller ei?

Han har jo et ansvar, han også?''

Så vidt jeg har forstått kjenner mannen overhodet ikke til graden av utroskap fra hennes side. Han tror vel (evt.) at det er noe annet som er feil.

Skrevet

Skjønner det...... men du har faktisk vært utro og ville helst fortsatt med det om du kunne... Tror du må se deg selv førti år fram i tid.... Er det din nåværende samboer du ønsker å bli gammel sammen med? Og ser du for deg at han er den eneste mannen du kommer til å ha et intimt forhold til i all uoverskuelig framtid? I så fall bør du holde på ham. I motsatt fall bør du gå..

Takk for gode råd som mange ganger før! Jeg prøver å tenke sånn du skisserer. Uten å finne fasiten - ennå...

Skrevet

Her kommer du egentlig inn på kjernen i problemstillingen; altså er det mulig å leve med noen uten et godt seksualliv? Eller vil det medføre at man tiltrekkes av andre?

Ja, jeg tror det er stor fare for at man blir tiltrukket og forelsket i andre hvis man lever i et forhold uten tenning.

Gjest Elextra
Skrevet

Hu(u)ff, man blir oppgitt av å lese innleggene dine.

Til tross for gode følelser er det vanskelig å forstå motivasjonen for å bli i forholdet ditt. Særlig med tanke på mannen din, du har jo følelser for ham og burde unne også ham bedre. "If you love someone, set them free!"

Gjest Elextra
Skrevet

''Her kommer du egentlig inn på kjernen i problemstillingen; altså er det mulig å leve med noen uten et godt seksualliv? ''

Sex er viktig! Slike avgjørelser tar man muligens om man har barn sammen, men ikke uten.

Skrevet

Nei, de fleste treffene har vært i edru tilstand. Vi har jo vært nødt til å dra bort for å treffe hverandre, altså begge har kjørt bil.

Jeg synes bare at du så ofte beskriver at enten du eller han- eller begge - ikke er edrue når ting skjer. Jeg vet bare at det er farlig og vurdere en framtidig mann/kjæreste basert på lidenskap. Han har jo tydeligvis ikke noe særlig annet og by på. Og den veien er farlig og gå. Og jeg snakker av erfaring.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå har jeg fulgt dine innlegg i lang tid, uten og kommentere noen av dem. Da jeg var på din alder så hadde jeg 2 barn, på 3 og 10 år. Det virker så ufattelig umodent og vurdere livet sitt på den måten du gjør. Ingen lidenskap varer evig. Og det er til og med mulig at hvis dette forholdet til HAN hadde blitt "lovlig" og "hverdagslig" så ville lidenskapen ha sluknet ganske fort....

Hvordan kan du ha levd i mange år med en mann som du aldri har følt tiltrekning overfor? Og tror du at et "vanvittig begjær" er noe og bygge et forhold på?

''Og det er til og med mulig at hvis dette forholdet til HAN hadde blitt "lovlig" og "hverdagslig" så ville lidenskapen ha sluknet ganske fort....''

Det tror jeg også! De fleste av oss som har levd en stund har opplevd lideskapen ved det "umulige".

Skrevet

Hu(u)ff, man blir oppgitt av å lese innleggene dine.

Til tross for gode følelser er det vanskelig å forstå motivasjonen for å bli i forholdet ditt. Særlig med tanke på mannen din, du har jo følelser for ham og burde unne også ham bedre. "If you love someone, set them free!"

Jeg har full forståelse for hvor bad dette må høres ut for dere som følger "saken." Det er kanskje ikke så vanlig her inne at det skrives så mange oppfølgere - men jeg blir jo som dere ser aldri ferdig...

Han vil ikke settes fri - han vil ha meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gå for det samme, men jeg trenger tid. Det er dessuten ille å oppleve at en du er så glad i - har du samtidig ikke tenning på.

Skrevet

''Og det er til og med mulig at hvis dette forholdet til HAN hadde blitt "lovlig" og "hverdagslig" så ville lidenskapen ha sluknet ganske fort....''

Det tror jeg også! De fleste av oss som har levd en stund har opplevd lideskapen ved det "umulige".

''Det tror jeg også! De fleste av oss som har levd en stund har opplevd lideskapen ved det "umulige".''

Nemlig. Det blir som det berømmelige jakttrofeet. Når det er skutt/fanget, så er spenningen over:-)

Skrevet

Jeg synes bare at du så ofte beskriver at enten du eller han- eller begge - ikke er edrue når ting skjer. Jeg vet bare at det er farlig og vurdere en framtidig mann/kjæreste basert på lidenskap. Han har jo tydeligvis ikke noe særlig annet og by på. Og den veien er farlig og gå. Og jeg snakker av erfaring.

Vi har vært mest edru - jeg nesten alltid. Det er når han har vært beruset at han har forvirret meg mest.

Jeg synes jeg har utrolig mange - skremmende mange match - med HAN. Dette har gjort at jeg faktisk - ikke for å være innbilsk - har slitt med å skjønne at han ikke velger meg.

Skrevet

Takk for gode råd som mange ganger før! Jeg prøver å tenke sånn du skisserer. Uten å finne fasiten - ennå...

Jeg gikk selv ut av et langt forhold der vi hadde barn sammen... mistet en hel familie og det var fryktelig trist, selvsagt... men jeg vet at det ikke kunne fortsatt slik.... Nå er det et år siden og jeg er lykkelig vitende om at jeg uansett gjorde det riktige :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, det gjør det - og jeg er ikke glad for å ha hovedrollen... Jeg bruker kun et forum for å få tips og råd.

Regner med at det er en problemstilling mange har vært borti, men jeg skriver det altså her - og er glad for svar:)

''. Jeg bruker kun et forum for å få tips og råd''

Joda, det er forståelig det, men du har holdt på lenge med dette temaet og får de samme rådene igjen og igjen og igjen.

Hva vil du oppnå med det?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har full forståelse for hvor bad dette må høres ut for dere som følger "saken." Det er kanskje ikke så vanlig her inne at det skrives så mange oppfølgere - men jeg blir jo som dere ser aldri ferdig...

Han vil ikke settes fri - han vil ha meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gå for det samme, men jeg trenger tid. Det er dessuten ille å oppleve at en du er så glad i - har du samtidig ikke tenning på.

''Han vil ikke settes fri - han vil ha meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gå for det samme, men jeg trenger tid.''

Sier du nå at han forlater sin kjære for deg? Det forandrer jo situasjonen,

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Vi har vært mest edru - jeg nesten alltid. Det er når han har vært beruset at han har forvirret meg mest.

Jeg synes jeg har utrolig mange - skremmende mange match - med HAN. Dette har gjort at jeg faktisk - ikke for å være innbilsk - har slitt med å skjønne at han ikke velger meg.

''Jeg synes jeg har utrolig mange - skremmende mange match - med HAN. Dette har gjort at jeg faktisk - ikke for å være innbilsk - har slitt med å skjønne at han ikke velger meg''

Det blir det samme som i forholdet med deg og samboeren din. Han vil ha deg, du vil ikke. Du vil ha elskeren, han vil ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...