Gå til innhold

NHD - overlever et forhold uten seksuell kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har full forståelse for hvor bad dette må høres ut for dere som følger "saken." Det er kanskje ikke så vanlig her inne at det skrives så mange oppfølgere - men jeg blir jo som dere ser aldri ferdig...

Han vil ikke settes fri - han vil ha meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gå for det samme, men jeg trenger tid. Det er dessuten ille å oppleve at en du er så glad i - har du samtidig ikke tenning på.

''Han vil ikke settes fri - han vil ha meg'' Tror du han vil ha deg om han visste at du ikke tenner på han og dessuten elsker en annen som du har hatt et hemmelig forhold til i over ett år?

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

63

• Colette

14

• ink1365380698

11

• Lillemus

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest luftslott
Skrevet

Takk for svar:)

Jeg er inne på det siste avsnittet ditt - prøve å leie meg en leilighet istedenfor å bryte helt opp, selge her osv..

Jeg er utrolig glad i han - det er det som gjør dette så vanskelig. Jeg tror faktisk samboeren min har det best om han ender med meg...

Det er ikke å bryte opp, det er å utsette avgjørelsen. Å bryte opp betyr å avslutte forholdet, selge bolig, flytte hver for seg og ikke ha kontakt. Etablere separate vennekretser, finne ut av hva DU vil og hvorfor det er så skremmende for deg å være alene. Alene betyr ikke ensom, jeg er ganske sikker på at dere begge er ensomme nå når dere er sammen.

Og nei, han har det ikke best sammen med deg. Ikke når han ikke får lov å ta et valg basert på realitetene. Du påstår gang på gang at du tenker på ham og blir hos ham fordi det er best for ham, men det er bare bullshit. Du blir hos ham fordi du ikke tør å stå alene.

Grow the f##k up!

Skrevet

''Han vil ikke settes fri - han vil ha meg'' Tror du han vil ha deg om han visste at du ikke tenner på han og dessuten elsker en annen som du har hatt et hemmelig forhold til i over ett år?

Det er vel naturligvis noen ting man ikke sier eller? Det er ikke vits å ødelegge selvtilliten til andre helt? Jeg ville i alle fall fått en annen versjon enn "jeg tenner ikke på deg."

Hadde han visst om han andre, så hadde det garantert blitt bråk, men jeg er ganske sikker på at det hadde blitt oss på sikt. Jeg kommer uansett ikke til å fortelle om det pga HAN og hans forhold. Jeg vet at min samboer vil informere henne som en hevn. Jeg er ikke interessert å ødelegge flere liv.

Skrevet

Hvis han ønsker mer "action", så er det vel ikke noe bror-søster forhold? Da er det et ensidig forhold, der han har seksuell lyst på deg, men ikke motsatt.

Ja, endisig på det området. Men det å ordne opp, snakke, endre er nok mer ensidig fra min side. Han vil bare fortsette som før, fly masse utpå, få barn og det gjør ikke noe om jeg sitter alene hjemme...

Skrevet

Du skirver du er utrolig glad i han. - er ikke det nok da - unner du han til andre?

Ja, utrolig glad i er kanskje nok - det er det jeg strever med å finne ut av. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis han hadde blitt involvert med en annen.

Skrevet

Hadde ikke du dumpet begge to?

Jo, det var slutt her, men vi gled litt tilbake til hverandre da vi skjønte alvoret. HAN har jeg ikke hørt et pip fra på 2 uker. Det er uansett over.

Skrevet

''Jeg tror faktisk samboeren min har det best om han ender med meg'' Hvorfor tror du ikke han får det bedre om han finner ei som er forelsket i han og syns han er skikkelig sexy?

Han er klar over min manglende lyst naturligvis... Men det er klart han kunne treffe en annen han også som er bedre/rettere for han... Men jeg tror ikke det er i hans tanker.

Skrevet

''Jeg tror faktisk samboeren min har det best om han ender med meg...''

*host* Så han får det best med ei dame som ikke tenner på ham og som knuller en annen bak hans rygg? Sannelig har du høye tanker om deg selv...

Man skal vel ha noen høye tanker om seg selv? :)

Skrevet

Det er ikke å bryte opp, det er å utsette avgjørelsen. Å bryte opp betyr å avslutte forholdet, selge bolig, flytte hver for seg og ikke ha kontakt. Etablere separate vennekretser, finne ut av hva DU vil og hvorfor det er så skremmende for deg å være alene. Alene betyr ikke ensom, jeg er ganske sikker på at dere begge er ensomme nå når dere er sammen.

Og nei, han har det ikke best sammen med deg. Ikke når han ikke får lov å ta et valg basert på realitetene. Du påstår gang på gang at du tenker på ham og blir hos ham fordi det er best for ham, men det er bare bullshit. Du blir hos ham fordi du ikke tør å stå alene.

Grow the f##k up!

Jeg blir så klart hos han for det er best for meg selv på nåværende tidspunkt! Jeg tror de fleste av oss først og fremst setter vår egen lykke først (for oss som ikke har barn så klart!!).

Ja, de fleste råder meg til å bryte dette forholdet, men det er ikke så lett å bare gjøre det - uavhengig om jeg vil være alene eller ikke. Det er utrolig mye historie mellom oss, og det er et nederlag å ikke få det til å funke.

Jeg var nok likevel enda mer ferdig med han før jeg møtte han andre, enn nå.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg blir så klart hos han for det er best for meg selv på nåværende tidspunkt! Jeg tror de fleste av oss først og fremst setter vår egen lykke først (for oss som ikke har barn så klart!!).

Ja, de fleste råder meg til å bryte dette forholdet, men det er ikke så lett å bare gjøre det - uavhengig om jeg vil være alene eller ikke. Det er utrolig mye historie mellom oss, og det er et nederlag å ikke få det til å funke.

Jeg var nok likevel enda mer ferdig med han før jeg møtte han andre, enn nå.

Du blir hos ham fordi det er best for deg på det nåværende tidspunkt. Du tenker på deg selv, ikke på ham. Det er ikke sånn at alle tenker på seg selv først, så ikke bruk det som et forsvar.

Det eneste jeg ser når jeg leser hva du svarer oss her inne, er bortforklaringer. Du prøver å rettferdiggjøre det du har gjort og det du fortsetter å gjøre, holde din samboer for narr.

Ikke prøv å gjemme deg bak en "jeg blir hos ham uansett hva han har gjort før fordi jeg er så glad i ham og ofrer min egen lykke for ham"-martyrrolle. Den er falsk og konstruert, og kommer til å gjøre dere begge ulykkelige. Men det er vel kanskje det du ønsker? At alle skal se hvor mye du ofrer for samboeren din, hvor mye du er villig til å lide? Så du kan rettferdiggjøre at du var utro med alt han har gjort mot deg? Og samtidig straffe samboeren din for det forferdelige han har gjort mot deg ved å nekte ham å være lykkelig?

Ta ansvar for deg selv, dine handlinger og ditt liv.

Nå gidder jeg ikke svare deg mer, for du tar ikke til deg noe av det du får høre her.

ink1365380698
Skrevet

Her kommer du egentlig inn på kjernen i problemstillingen; altså er det mulig å leve med noen uten et godt seksualliv? Eller vil det medføre at man tiltrekkes av andre?

Synes jeg så lenger opp at dere hadde vært fra hverandre men glidd tilbake?? Da er dere jo ikke ferdige med hverandre. Du vil oppleve at sex ikke er alt i et forhold, det kommer ut i rekken og vil for mange bli etter behov og ikke gnist etter noen år. All lideskap går desverre over. Må man være på det stadiet hele live må det bli mange partnere. Og HAN du skriver om her er iallefall ikke noe å samle på. Bare spenning og begjær som vi gå over med hverdagen.

Skrevet

Du blir hos ham fordi det er best for deg på det nåværende tidspunkt. Du tenker på deg selv, ikke på ham. Det er ikke sånn at alle tenker på seg selv først, så ikke bruk det som et forsvar.

Det eneste jeg ser når jeg leser hva du svarer oss her inne, er bortforklaringer. Du prøver å rettferdiggjøre det du har gjort og det du fortsetter å gjøre, holde din samboer for narr.

Ikke prøv å gjemme deg bak en "jeg blir hos ham uansett hva han har gjort før fordi jeg er så glad i ham og ofrer min egen lykke for ham"-martyrrolle. Den er falsk og konstruert, og kommer til å gjøre dere begge ulykkelige. Men det er vel kanskje det du ønsker? At alle skal se hvor mye du ofrer for samboeren din, hvor mye du er villig til å lide? Så du kan rettferdiggjøre at du var utro med alt han har gjort mot deg? Og samtidig straffe samboeren din for det forferdelige han har gjort mot deg ved å nekte ham å være lykkelig?

Ta ansvar for deg selv, dine handlinger og ditt liv.

Nå gidder jeg ikke svare deg mer, for du tar ikke til deg noe av det du får høre her.

Jeg ser ikke svaret ditt her i samsvar med hva jeg skriver??!!

Jeg vil vel ikke ofre meg for noe? Jeg lever i et forhold som jeg ikke vet om vil holde - thats it akkurat nå.

ink1365380698
Skrevet

Det er det jeg gjør. Noen mener at lyst kan gjenoppstå, men synes det ser mørkt ut.

Jeg forstår at trådene her fra meg oppleves egoistiske. Jeg har det ikke bra og prøver å sortere ut ting og få igjen harmonien...

Når du har hatt ett lidenskapelig forhold og vært forelsket i en annet i ett år- kan du så klart ikke forvente at du skal være så tent på samboeren din. Hvis du vil ha han, må du nok regne med tid - til du har kommet over den andre,

Skrevet

Synes jeg så lenger opp at dere hadde vært fra hverandre men glidd tilbake?? Da er dere jo ikke ferdige med hverandre. Du vil oppleve at sex ikke er alt i et forhold, det kommer ut i rekken og vil for mange bli etter behov og ikke gnist etter noen år. All lideskap går desverre over. Må man være på det stadiet hele live må det bli mange partnere. Og HAN du skriver om her er iallefall ikke noe å samle på. Bare spenning og begjær som vi gå over med hverdagen.

Vi er ikke ferdig med hverandre nei. Jeg vet at sex ikke er alt - har jo levd med samboeren min mange år, uten det helt store i senga... Det har gått greit, men er sikkert en medvirkende faktor til at ting blir vanskelig.

Skrevet

Når du har hatt ett lidenskapelig forhold og vært forelsket i en annet i ett år- kan du så klart ikke forvente at du skal være så tent på samboeren din. Hvis du vil ha han, må du nok regne med tid - til du har kommet over den andre,

Ja, det er akkurat sånn jeg tenker her nå også.

ink1365380698
Skrevet

Jeg ser ikke svaret ditt her i samsvar med hva jeg skriver??!!

Jeg vil vel ikke ofre meg for noe? Jeg lever i et forhold som jeg ikke vet om vil holde - thats it akkurat nå.

Hvem vet forresten det.. ingen forhold er noe vi vet vil vare i vårt samfunn. Tenk på alle skilsmissene og hvor lykkelige de engang var for å få hverandre. Det er forresten ikke alltid gresset er så mye grønnere på den andre siden med mine dine og våre barn,og den problematikken heller. Og etter hva jeg skjønner er det mye vissent gress der ute også. Og dette med lyst på hverandre går etter hvert over til behov etter en del år. Men glimter til innimellom da:0)

ink1365380698
Skrevet

Ja, det er akkurat sånn jeg tenker her nå også.

Og når du etter det du har opplevd med HAN fortsatt ikke vet hva skal gjøre med samboerskapet.. tolker jeg det dithen at du ikke er ferdig med han. Venninna mi forelsket seg hodestups, og var helt solgt - hadde aldri orket å gå tilbake til det hun hadde.

ink1365380698
Skrevet

Fordi jeg er redd for å velge feil!! Pga at jeg rotet meg borti han andre i en periode jeg virkelig trodde det var over her hjemme - har jeg mistet gangsynet helt...

og det er vel den støreste tabben du har gjort. Jeg endte en gang ett til år langt forhold, hvor vi hadde et helt greit sexliv, men kan ennå huske hvor mye mer lideskap det ble i mitt nye og nåværende forhold. Men det det gikk over det og. Så tro ikke at slikt varer.

Gjest menerjegda
Skrevet

Han nekter å leve i et bofellesskap med meg mer - noe jeg skjønner fryktelig godt...

Er jo mange måter å tilfredstille han på, om du selv ikke har så lyst bestandig. Forsto det som om han maste hver kveld.

Skrevet

Det er vel ikke noen bombe når jeg sier at jeg allerede går til en. Men veldig sjelden - han mente jeg ikke hadde behov for det, men sliter med mer vanlige problemer; "snill pike syndrom" Jeg skal dit om en mnd. Jeg tror han synes jeg har virret meg inn i noe greier her nå og vil prøve å hjelpe meg... Han mener saken har en problemstilling: Kom meg vekk fra han andre, som han mener har et voldsomt bekreftelsesbehov (her har jeg jo null valg...)og finn ut av hva jeg vil med samboer... Og der ligger saken...

Ja, ja.

Jeg hadde garantert ikke følt meg sunn og hel om jeg var livredd for å bo alene som voksen kvinne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...