Gå til innhold

NHD - overlever et forhold uten seksuell kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når du etter det du har opplevd med HAN fortsatt ikke vet hva skal gjøre med samboerskapet.. tolker jeg det dithen at du ikke er ferdig med han. Venninna mi forelsket seg hodestups, og var helt solgt - hadde aldri orket å gå tilbake til det hun hadde.

Nei, jeg er ikke ferdig med han. Jeg tenker masse på han og innerst inne håper jeg at han skal ta kontakt. Det verste er at jeg sikkert annen hver dag drømmer om han - ikke moro å våkne. Dette vanskeliggjør så klart alt med min samboer.

Ja, du sier jeg kan tilfredsstille han på flere måter, men har ikke så lyst til noen former for det. Jeg har av en eller annen grunn aldri hatt det bra på det området med han. Kanskje det har med kjemi å gjøre - mye annet stemmer, men lidenskapen er ikke der. Var ikke der i begynnelsen heller...

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

63

• Colette

14

• ink1365380698

11

• Lillemus

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, ja.

Jeg hadde garantert ikke følt meg sunn og hel om jeg var livredd for å bo alene som voksen kvinne.

Jeg vet at jeg vil klare meg alene, men jeg er redd for at jeg verken vil treffe noen som jeg er så interessert i som HAN eller noen jeg har så "mye" med som min samboer... Innbiller meg at alle de bra er opptatt i min alder allerede...

Anyway, ja det er håpløst dette, jeg vet ikke hvor vanlig det er å fortsette i noe man ikke er 100 % fornøyd med, men kanskje 70 %?

Skrevet

Jeg vet at jeg vil klare meg alene, men jeg er redd for at jeg verken vil treffe noen som jeg er så interessert i som HAN eller noen jeg har så "mye" med som min samboer... Innbiller meg at alle de bra er opptatt i min alder allerede...

Anyway, ja det er håpløst dette, jeg vet ikke hvor vanlig det er å fortsette i noe man ikke er 100 % fornøyd med, men kanskje 70 %?

''Anyway, ja det er håpløst dette, jeg vet ikke hvor vanlig det er å fortsette i noe man ikke er 100 % fornøyd med, men kanskje 70 %?''

Det er nok ganske vanlig. Men det hadde vært mer realistisk om det var snakk om 70 % av ønskelig på det vennskaplige plan, 70 % av det seksuelle og 70 % av hva man ønsker i forhold til romantikk. Når det er null i forhold til både sex og romanse, så tror jeg ikke forholdet er liv laget, nei. I alle fall ikke når dere er så unge og uten barn.

Gjest Kan du forklare hva du tenker her?
Skrevet

Han er klar over min manglende lyst naturligvis... Men det er klart han kunne treffe en annen han også som er bedre/rettere for han... Men jeg tror ikke det er i hans tanker.

Det var ikke hans tanker om hvorvidt han treffer noen ander dersom det blir slutt jeg spurte om. Jeg lurte på hvorfor du tror at du er en bedre partner for han enn ei som er forelsket i han og syns han er sexy?

ink1365380698
Skrevet

Spør du meg så ville jeg vært svært så fornøyd med 70%. Får ikke alt her verden.

Skrevet

Det var ikke hans tanker om hvorvidt han treffer noen ander dersom det blir slutt jeg spurte om. Jeg lurte på hvorfor du tror at du er en bedre partner for han enn ei som er forelsket i han og syns han er sexy?

Ok, skjønner spørsmålet. Det er klart han kan treffe en som matcher han bedre enn meg. Jeg tror likevel han skal slite med å treffe en han heller vil ha enn meg - ikke innbilsk ment altså, men jeg gjør egentlig alt for han bortsett fra sexen da...

Skrevet

Spør du meg så ville jeg vært svært så fornøyd med 70%. Får ikke alt her verden.

Nettopp det jeg undrer på, ja; om 70% er nok og mulig å bli lykkelig med... Det er likevel vanskelig å slå seg til ro med det når jeg nylig har opplevd 110 % med en annen. Jeg får likevel trøste meg med som mange sier; at det ville nok blitt mindre intenst etter hvert. HAN virket bare som drømmemannen på alle områder, og jeg hadde utavmegsjælopplevelser hver gang vi hadde kontakt... Jeg vil gjerne sveve på rosa skyer!!

Skrevet

Ok, skjønner spørsmålet. Det er klart han kan treffe en som matcher han bedre enn meg. Jeg tror likevel han skal slite med å treffe en han heller vil ha enn meg - ikke innbilsk ment altså, men jeg gjør egentlig alt for han bortsett fra sexen da...

''Jeg tror likevel han skal slite med å treffe en han heller vil ha enn meg - ikke innbilsk ment altså, men jeg gjør egentlig alt for han bortsett fra sexen da...''

Om han treffer en annen kvinne som elsker ham vil jo være villig til å gjøre det meste for ham i tillegg til sex da...

Skrevet

Nettopp det jeg undrer på, ja; om 70% er nok og mulig å bli lykkelig med... Det er likevel vanskelig å slå seg til ro med det når jeg nylig har opplevd 110 % med en annen. Jeg får likevel trøste meg med som mange sier; at det ville nok blitt mindre intenst etter hvert. HAN virket bare som drømmemannen på alle områder, og jeg hadde utavmegsjælopplevelser hver gang vi hadde kontakt... Jeg vil gjerne sveve på rosa skyer!!

'' Det er likevel vanskelig å slå seg til ro med det når jeg nylig har opplevd 110 % med en annen.''

Du opplevde at det passet 110% når dere hadde sex. Ikke når dere delte hverdagen. Stooooor forskjell.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg hadde en gang en pasient som hadde tre hovedkrav til sin mulige partner:

1. Han skulle være en god elsker.

2. Han skulle kunne diskutere kunst, kultur, kort sagt avansert humanoria med henne.

3. Han skulle være en hard, utfordrende og god treningspartner.

Etterhvert innså hun at det kunne være vanskelig å finne en som fylte disse tre kravene fullt ut. Derfor var det mulig at hun måtte få noen av disse ønsker oppfylt på andre arenaer/med andre enn partneren. Etterhvert innså hun også at det var klart mest praktisk/minst upraktisk at det var partneren som oppfylte pkt 1, og at hun evt fikk søke andre til å oppfylle pkt 2 og/eller 3.

Skrevet

'' Det er likevel vanskelig å slå seg til ro med det når jeg nylig har opplevd 110 % med en annen.''

Du opplevde at det passet 110% når dere hadde sex. Ikke når dere delte hverdagen. Stooooor forskjell.

Det er sikkert helt riktig som du sier, men når jeg ikke har kjent på det selv i hverdagen, er den tanken vanskelig å trøste seg med... Fader altså - HAN var drømmemannen på alle områder... Argh, så svak her. Er alene og har desperat lyst til å treffe han... Men vet at jeg ikke kan melde han...

Skrevet

2. Han skulle kunne diskutere kunst, kultur, kort sagt avansert humanoria med henne.

Etterhvert innså hun at det kunne være vanskelig å finne en som fylte disse tre kravene fullt ut. Derfor var det mulig at hun måtte få noen av disse ønsker oppfylt på andre arenaer/med andre enn partneren. Etterhvert innså hun også at det var klart mest praktisk/minst upraktisk at det var partneren som oppfylte pkt 1, og at hun evt fikk søke andre til å oppfylle pkt 2 og/eller 3.

Det blir omtrent som at jeg har hørt at følgende må til for å være garantert et langt og lykkelig kjærlighetsliv:

1. Du må ha en god elsker

2. Du må ha en som er god til å lage mat

3. Du må ha en som er en interessant samtalepartner

4. Du må passe på at person nr 1, 2 og 3 aldri får vite om hverandre ;-)

Skrevet

Jeg skjønner poenget i denne historien... Jeg må likevel erkjenne at jeg totalt har mistet gangsynet i løpet av det siste året; det eneste jeg greier å tenke på når jeg leser histoiren, er at jeg også vil ha en partner som oppfyller de tre kravene - noe HAN hadde gjort...

Og jeg som aldri har tenkt at jeg må ha så god sex. På en måte er det nesten bedre med min samboer, men det er likevel helt uinteressant... Med HAN er alt euforisk - kjemien er der rett og slett! Men han valgte å bli helt tyst etter han fikk mailen, så nå må han ut av livet mitt!

Skrevet

Det blir omtrent som at jeg har hørt at følgende må til for å være garantert et langt og lykkelig kjærlighetsliv:

1. Du må ha en god elsker

2. Du må ha en som er god til å lage mat

3. Du må ha en som er en interessant samtalepartner

4. Du må passe på at person nr 1, 2 og 3 aldri får vite om hverandre ;-)

Denne mannen kjenner jeg!! Men det viktigste av alt: Kjemien må stemme ;)

Gjest Kan du forklare hva du tenker her?
Skrevet

Det er bare det at han har sagt at han ikke vil leve i et bofellesskap, altså ikke leve uten sex. Alt det du gjør er ergo ikke nok for han. Dersom han treffer ei som er forelsket og tenner på han får han både sex og en som gjør alt det andre du gjør - fordi hun er forelsket :)

ink1365380698
Skrevet

Slik er desverre ikke livet. Forlelskelse kan få en til å føle slik, men det går over det og. Både forelskelse og lidenskap går over. Man blir ikke seg selv ved en sterk forelskelse, man blir den personen man tror den andre vil en skal være. Har en datter som er opp i skyene for tiden, og kjenner henne nesten ikke igjen når han er med:=) Men hun lander nok snart. Er ikke i tvil om det.

Skrevet

Slik er desverre ikke livet. Forlelskelse kan få en til å føle slik, men det går over det og. Både forelskelse og lidenskap går over. Man blir ikke seg selv ved en sterk forelskelse, man blir den personen man tror den andre vil en skal være. Har en datter som er opp i skyene for tiden, og kjenner henne nesten ikke igjen når han er med:=) Men hun lander nok snart. Er ikke i tvil om det.

Ønsker datteren din en happy ending!

Ja, ordtaket "blind av kjærlighet" har fått ny betydning her i alle fall. Jeg kan ikke fatte at jeg har gått med på hvordan han har vært så på og av. Jeg klarer likevel ikke å slippe tanken om at han var mannen med stor m for meg. Jaja, glemme, glemme og se hva som skjer her videre.

Skrevet

Denne mannen kjenner jeg!! Men det viktigste av alt: Kjemien må stemme ;)

Kjemi, hva det nå enn er, er en sterk kraft når den er tilstede - og en sterk kraft når den ikke er tilstede....

Skrevet

Kjemi, hva det nå enn er, er en sterk kraft når den er tilstede - og en sterk kraft når den ikke er tilstede....

Den må du utdype ;)

Skrevet

Den må du utdype ;)

Hehe, innmari teit - det ser jeg nå... Men tenker vel noe i den duren at når man opplever sterk kjemi med et annet menneske, binder den deg veldig til det mennesket. Når derimot kjemien ikke er tilstede i livet, vil fraværet av den gjøre deg ulykkelig og uharmonisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...