Gå til innhold

Sykdom og tics

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var hos en veldig flink lege med min sønn, ikke fastlegen, hun sendte oss rett til Ullevål og det var hun som mente at dette var virusinfeksjon på en hypersensitiv luftvei.

På sykehuset traff jeg en indisk lege og fikk korstisontabl og ventolin på maskin og mere Cosylan, resultatet er at min sønn ikke har tics/hoste mer.

Altså var det sykdom selv om barnehabiliteringen hver gang han blir syk fastholder at dette er veldig ticsaktig.

Jeg skal skrive til dem nå.

Men jeg er glad, både er jeg mer uthvilt og ikke får jeg terrorlyder inn i ørene mer, jeg lot også være å kalle det terrorlyder hos legen da jeg kalte det kremting til hans og min frustrasjon. Noe legen forstod og hun syns selv dette var ganske så ille.

Nå har vi åpen retur til sykehuset og bare å vite det gjør meg mye tryggere, da jeg også blir redd når han får hosteanfallene. men med Cosylan er jo disse mye mindre.

Jeg syns hele beskrivelsen og tanken bak behandlingen virket meget fornuftig, forklarer ikke alt nå, for saken er at det de alltid avviser som tics faktisk er sykdom.

Takk for støtte og at dere ikke blir sinte selv om jeg ordlegger meg feil midt i min frustrasjon, for visse lyder er ikke ulyder, men terror inn i mine ører. Da er det lurt at jeg går på mitt rom/setter sov i ro i ørene og hører på min mann.

Takk

Skrevet

Så bra dere fant ut av det.

jeg forstår også godt det mer "terrorlyder", kniver som skraper mot tallerkenen er grusomt å høre på, det synes både jeg og sønnen min.

Skrevet

Så bra dere fant ut av det.

jeg forstår også godt det mer "terrorlyder", kniver som skraper mot tallerkenen er grusomt å høre på, det synes både jeg og sønnen min.

Hei!

Har du asperger syndrom?

Var det din sønn som har det?

Er du en dame?

Gjest Vær litt snill med hverandre
Skrevet

Så flott.

Skrevet

Hei!

Har du asperger syndrom?

Var det din sønn som har det?

Er du en dame?

Ingen av oss har Asperger, men akkurat det med sensitiv hørsel kan vi relatere til. Jeg har en datter også, og hun hater bråkete radioer, det har hun gjort siden hun var bitteliten. På restaurant i sommer måtte vi utstyre henne med øreplugger for at hun skulle orke å spise der.

Ja, jeg er dame.

Skrevet

Ingen av oss har Asperger, men akkurat det med sensitiv hørsel kan vi relatere til. Jeg har en datter også, og hun hater bråkete radioer, det har hun gjort siden hun var bitteliten. På restaurant i sommer måtte vi utstyre henne med øreplugger for at hun skulle orke å spise der.

Ja, jeg er dame.

Hei!

Har du noen annen diagnose?

Hvorfor er du her på psykiatridelen?

Skrevet

Hei!

Har du noen annen diagnose?

Hvorfor er du her på psykiatridelen?

oi, er jeg på psykiatridelen?

Kom inn via 100 nyeste, unnskyld.

Skrevet

Det var godt dere fant ut av hva kremtingen skyldtes og at han fikk medisin mot det!

Det er mange mennesker som er lydømfintlige, selv om de ikke har noen diagnose. Gutten min (som nå er 12) har alltid vært ømfintlig for høye lyder (typisk ballonger som sprekker, for høy lyd i kinosalen, raketter på nyttårsaften osv), men han reagerer også hvis en gnisser noen typer tøy mot hverandre.

Datteren min på ti år har veldig sterk stemme, og det er noe med toneleiet hennes som gjør at stemmen hennes, i mine ører, er veldig intens og det gjør ofte fysisk vondt i ørene mine når hun snakker eller lager lyder. Men hun selv reagerer også på sterke/intense lyder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...