Gå til innhold

% Selvtillit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det var ikke meningen å lyve når jeg skrev jeg har liten selvtillit, det var kun min egen oppfatning jeg skrev.

Min psykiater og min mann er feks ikke enig i dette.

Det blir som med, har man asperger syndrom eller ikke, det er snakk om hvor man setter grensen for hva som skal kalles dårlig selvtillit.

Jeg vet det ikke, men jeg er i vertfall ikke blant dem som feks er så sikre på at de vil lykkes med diverse ting i livet, feks det å utgi bok/eller være 100 % sikker på å komme i jobb.

jeg har sagt til NAV at jeg prøver, men jeg kan ikke love, jeg har et ønske, men jeg har ingen garanti å gi.

Jeg tenkte på det egentlig straks jeg hadde skrevet at jeg har drålig selvtillit at nå skriver jeg noe som er min oppfatning og ikke andres. Jeg mener jeg har drålig selvtillit på noen områder, ikke på alle, for jeg vet nå mer om hva jeg får til og er flink til, samt hva jeg ikke mestrer.

Håper dette var en oppklaring slik at jeg ikke blir en løgner.

Skrevet

Hei Madelenemie,

Selvsagt lyver du ikke når du skriver din egen oppfattelse av situasjonen. Hvis du mener du har dårlig selvtillit, så kan du selvsagt skrive det.

Så kan andre for eksempel påpeke at "din selvtillit er ikke uvanlig dårlig" eller "ja, jeg er enig" eller "du har bedre selvtillit enn de fleste" (for å gi deg noen eksempler).

En annen diskusjon er hvorvidt du har grunn til å ha dårlig selvtillit. Det er jo også noe som kan diskuteres (det meste kan diskuteres), og også der har du lov til å ha en annen mening enn andre, uten at det på noen måte er "løgn".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei Madelenemie,

Selvsagt lyver du ikke når du skriver din egen oppfattelse av situasjonen. Hvis du mener du har dårlig selvtillit, så kan du selvsagt skrive det.

Så kan andre for eksempel påpeke at "din selvtillit er ikke uvanlig dårlig" eller "ja, jeg er enig" eller "du har bedre selvtillit enn de fleste" (for å gi deg noen eksempler).

En annen diskusjon er hvorvidt du har grunn til å ha dårlig selvtillit. Det er jo også noe som kan diskuteres (det meste kan diskuteres), og også der har du lov til å ha en annen mening enn andre, uten at det på noen måte er "løgn".

Med vennlig hilsen

''En annen diskusjon er hvorvidt du har grunn til å ha dårlig selvtillit.''

Dette har jeg også tenkt en del på. Det finnes mennesker som har dårlig selvtillit men ikke burde ha det, samtidig som noen har altfor sterk tro på seg selv og sine evner uten at det er noen grunn til det.

Skrevet

Hei Madelenemie,

Med vennlig hilsen

Hei!

Takk.

Jeg tenker for løgn eller ikke-løgn, jeg finner ikke alltid nyansene.

:)

Skrevet

''En annen diskusjon er hvorvidt du har grunn til å ha dårlig selvtillit.''

Dette har jeg også tenkt en del på. Det finnes mennesker som har dårlig selvtillit men ikke burde ha det, samtidig som noen har altfor sterk tro på seg selv og sine evner uten at det er noen grunn til det.

Hei!

Ja det kan det være noe i.

Selv ser jeg hva enkelte får til som har god selvtillit.

jeg kjenner noen som skal utgi bok, som har god selvtillit, sendte inn til forlag og er så trygg og sikker på at det hun har skrevet er bra. Jeg tenker så deilig å være så sikker, sånn har ikke jeg det

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...