Gå til innhold

Orker ikke sur-trynet til fastlegen

Anbefalte innlegg

Gjest Sinnatagen
Skrevet

Jeg liker ikke min nye fastlege. I dag virket han irritert og jeg føler meg dum, at han ser på meg som en latterlig skrue siden jeg følte at noen leste tankene mine og at jeg går til psykolog.

Jeg orker ikke gå til en lege som virker som han er sur. Orker ikke det sur-trynet. Er det OK å bytte fastlege når han er sånn?

Gjest Sinnatagen
Skrevet

Ja også kommer han med noen teite "gullkorn" som liksom skal være noe jeg skal ta med meg ut i livet. Jeg smiler høflig men har mest lyst til å spy.

Skrevet

Du kan bytte fastlege to ganger pr kalenderår uten noen bestemt grunn...

Gjest Sinnatagen
Skrevet

Du kan bytte fastlege to ganger pr kalenderår uten noen bestemt grunn...

Får han vite om det da, eller forsvinner jeg bare fra listene hans også glemmer han meg? Er det jeg vil i så fall. Klarer ikke tenke på at han blir lei seg.

Skrevet

Får han vite om det da, eller forsvinner jeg bare fra listene hans også glemmer han meg? Er det jeg vil i så fall. Klarer ikke tenke på at han blir lei seg.

De fleste fastleger i Norge har flere hundre, eller opp til et par tusen pasienter på lista. Kan ikke forestille meg at han vil legge merke til det om noen forsvinner. Tror ikke han blir lei seg om han så gjør heller. Uansett er ikke det ditt ansvar om han er trist eller glad. Det er du som er viktig :-)

Skrevet

Det er bare å bytte. Han får jo vite det i form av oppdaterte lister, men han vet ikke om du har flyttet, om en fastlege du kjenner fra før nå har fått ledige plasser, eller om du er den typen som alltid bytter en gang i året.

Jeg har aldri sett fastlegen min og regner ikke med at hun bekymrer seg over meg av den grunn.

Gjest profile
Skrevet

Om han er sur for at du kommer til ham vil han vel neppe bli lei seg om du "forsvinner":)

Skrevet

Om han er sur for at du kommer til ham vil han vel neppe bli lei seg om du "forsvinner":)

Godt ordspråk!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...