Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Da jeg passer et barn jeg vistnok ikke burde passe da det stresser meg, så passer jeg det likevel og jeg vet ikke hva jeg bør gjøre. Jeg er redd for å miste det, derfor tenkte jeg det kunne være lurt å sette barnet i løpestrengen ute, nå sier min mann at det skal jeg ikke gjøre. men siden han ikke er her så lurer jeg veldig på hva som er så galt i det? For da er jo barnet "fritt" og kan løpe hit og dit og uten at jeg hele tiden må passe på og uten at det skader seg. Jeg sa til min mann at jeg er redd barnet kan finne et hull og bli borte, eller falle ned fra en trapp osv... Jeg glemmer meg hele tiden og plutselig gjorde jeg noe annet og da var barnet borte vekk, jeg ble redd og lette etter det, men det hadde så revet ut alle bøkene i en hylle jeg har og spiste papir, men heldigvis var det papiret rundt bøkene på utsiden og ikke selve boken barnet spiste. Ingenting av teksten manglet. Jeg bad barnet slutte, så hjalp hun meg å sette bøkene inn i hyllen igjen. det syns jeg var søtt. Hun stabbet rundt og ga meg bøker og sa noen lyder gjennom smokken. Da smilte jeg og kysset henne og kalte henne en raring. (det var hyggelig ment) Når skrikingen startet kom jeg på at nå er det leggetid og jeg fant smokker og lagde melk og la det til å sove. Det gikk bra. Nesten i vertfall, for alle klærne jeg hadde brettet på et bord (mange maskiner med klær) rev barnet ned, trampet rundt i det og jeg måtte så tømme sprinkelsengen for klær, brette alt på nytt og legge barnet en gang til, nå plasserte jeg sengen mer strategisk slik at ingenting kunne nåes fra sengen. Jeg sa sov godt, slukket lyset og gikk og barnet sover. Jeg har da en tenkepause nå. Jeg gruer meg til det våkner, for jeg er så redd det skal forsvinne. Sist jeg passet stod porten til hagen oppe og jeg ble redd det hadde forsvunnet ut på veien. Jeg ,må ha noen systemer på dette. Som feks. Løpestreng; hVorfor kan ikke barnet stå i denne? Sprinkelseng: Kan jeg ha barnet i denne mens det er våkent? Evt ant minutter? Babystol: Hvor lenge etter at barnet har spist kan det sitte i denne stolen? Barnet er akkurat 2 år. Ikke som mine var, veldig aktivt, løper rundt og spiser ting, jeg har derfor nå fjernet en del papir og kuler og smålego. Det er et søtt barn og det lukter baby i krøllene på hodet. Glad om noen har noen råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spørs om du burde passet på han Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Løpestreng - som en hund? Nei... skjønner godt han reagerer. Dessuten tenker jeg på faren for at ungen blir kvelt, at han vikler seg inn i løpestrengen... Hvis du har tendens til å glemme å passe på - så burde du kanskje ikke passe på denne toåringen? De finner på så mye rart i den alderen, og en skal ikke snu seg lenge bort før de finner på et eller annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Løpestreng - som en hund? Nei... skjønner godt han reagerer. Dessuten tenker jeg på faren for at ungen blir kvelt, at han vikler seg inn i løpestrengen... Hvis du har tendens til å glemme å passe på - så burde du kanskje ikke passe på denne toåringen? De finner på så mye rart i den alderen, og en skal ikke snu seg lenge bort før de finner på et eller annet. Hei! Det er en sånn løpestreng man kan henge opp, man kan ikke bli kvalt i denne, det vet jeg. Den er for hunder, og kvelningssikker. Ja jeg skjønner ikke at et så stort barn er så ukonsentrert at det bare løper rundt uten å sette seg ned å slappe litt av med en leke. Det er som om det bare er morsomt å ødelegge, kaste leker, smelle med dører og rive ned. Det er vel for tidlig å si at det er noe galt, men det er svært aktivt. Jeg får litt hjelp, men de som hjelper glemmer seg også og sånn er jeg redd for at noe skal skje. Jeg har hovedansvaret og det er vanskelig, derfor tenker jeg å finne noen løsninger slik at jeg inni mellom kan få slappet litt av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg synes vel egentlig at du bør passe på ungen når dere er ute. Om du ikke greier dette fordi du drømmer deg bort burde du kanskje holde dere inne? Jeg kjenner en som ble satt i løpestreng da han var liten. Da de "slapp" han løs sprang han fortsatt i samme løypa. Han skjønte ikke at han var fri :-). Han er i dag et oppegående menneske, friluftsmenneske og jeg kan ikke se at han har tatt skade av dette. For meg høres det ut som det blir litt vel mye for deg å passe dette barnet alene? Ut ifra det du skriver her, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 ''Løpestreng; hVorfor kan ikke barnet stå i denne?'' Det er ikke en hund, barn skal ikke stå i bånd. Det blir sannsynligvis bare skriking og hyling av det og barnet kan tulle tauet rundt halsen og bli kvalt. ''Sprinkelseng: Kan jeg ha barnet i denne mens det er våkent? Evt ant minutter?'' Du kan jo prøve å sette barnet i sengen og gi det noen leker, men et barn på 2 år vil nok klatre ut ganske raskt når det begynner å kjede seg. ''Babystol: Hvor lenge etter at barnet har spist kan det sitte i denne stolen?'' Barnet vil raskt klatre ut dersom det blir kjedelig. Neste gang du blir spurt om å være barnevakt synes jeg du skal si nei, dette blir alt for slitsomt for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Jeg synes vel egentlig at du bør passe på ungen når dere er ute. Om du ikke greier dette fordi du drømmer deg bort burde du kanskje holde dere inne? Jeg kjenner en som ble satt i løpestreng da han var liten. Da de "slapp" han løs sprang han fortsatt i samme løypa. Han skjønte ikke at han var fri :-). Han er i dag et oppegående menneske, friluftsmenneske og jeg kan ikke se at han har tatt skade av dette. For meg høres det ut som det blir litt vel mye for deg å passe dette barnet alene? Ut ifra det du skriver her, mener jeg. Hei! Det er for mye. Men jeg måtte stille opp. Men noen timer går bra altså, men jeg har problemer med at jeg nettopp blir fjern/borte vekk i noe, og jeg er redd for ulykker. Når min mann kommer hjem blir det nok lettere, men bare jeg skal i skogen med min hund så løper barnet sikkert innover og tenk om det blir borte. Jeg tror jeg venter med tur til han kommer hjem. Det er mye farlig her også, inne, men jeg får rydde unna og stenge av da, men syns det med seng og løpestreng hørtes lurt ut, men jeg vil ikke gjøre noe galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Foreldrene mine bandt meg fast med tau rundt livet da jeg var så liten på begynnelsen av 70-tallet. De skulle male huset, og det var ikke gjerde ut mot hovedveien. Jeg kan ikke huske det, og har ikke tatt noen skade av det, men de forteller at jeg ikke likte det. Det var ikke helt uvanlig å gjøre slikt den gang. Ting har forandret seg og jeg tror du risikerer at foreldrene til barnet du passer ville blitt sint på deg om de oppdaget at du bruker løpestrengen. Jeg tror også at den 2-åringen du passer ville protestert kraftig, siden hun er en aktiv type. Du får bare ha det som et prosjekt nå å følge med på barnet hele tiden når hun er våken. En 2-åring kan ikke overlates til seg selv . Aktivitetsnivået hennes høres helt normalt ut for meg. Jeg synes at du skal si klart ifra neste gang du blir bedt om å passe 2-åringen, at du ikke kan det. Om de forsøker å overtale deg kan du gjerne si at det er fordi Asperger-diagnosen din ikke gjør deg istand til å følge godt nok med på henne, og at det er av hensyn til barnets sikkerhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 ''Løpestreng; hVorfor kan ikke barnet stå i denne?'' Det er ikke en hund, barn skal ikke stå i bånd. Det blir sannsynligvis bare skriking og hyling av det og barnet kan tulle tauet rundt halsen og bli kvalt. ''Sprinkelseng: Kan jeg ha barnet i denne mens det er våkent? Evt ant minutter?'' Du kan jo prøve å sette barnet i sengen og gi det noen leker, men et barn på 2 år vil nok klatre ut ganske raskt når det begynner å kjede seg. ''Babystol: Hvor lenge etter at barnet har spist kan det sitte i denne stolen?'' Barnet vil raskt klatre ut dersom det blir kjedelig. Neste gang du blir spurt om å være barnevakt synes jeg du skal si nei, dette blir alt for slitsomt for deg. Hei! takk for svar. Verken sengen eller stolen kommer barnet seg ut av. Stolen har seler. Sprinklene er for høye. mens jeg brettet klær satt barnet bare og smilte til meg, når jeg gikk ut sa det ingenting, men så på meg med store øyne. Kanskje det bare kan sitte der til det blir sutrete så løfter jeg det ut og følger etter. Jeg holder nå på å støvsuge for å sikre at gulvet er fritt for småting. Løpestrengen er som jeg skrev kvelningssikker, det er mulig det bare er fordi den er for hunder så betyr det at barn ikke kan være i den. Jeg får kanskje bare gå etter barnet med en bok, og prøve å bruke sengen litt når jeg blir sliten. Håper det er lovlig selv om senger normalt er et soveredskap. Som skrevet barnet spiser selv bøker og river ned alt det får tak i. Men jeg vil ikke gjøre noe som gjør foreldrene sinte på meg, det skal sove inne hos meg i natt for jeg våkner av det minste og da kan jeg jo lage melk eller hente smokker alt etter som hva som måtte gjøre at barnet våkner. Det er et meget søtt barn, men jeg er så dårlig som barnevakt, jeg ville bare like å vite regler eller normer for barnepass sånn at jeg ikke gjør noe galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Det er ikke vanlig lenger å la barn stå i tau eller løpestreng når de er utendørs. For en del år siden var det ikke så uvanlig, da foreldre ikke nødvendigvis hadde tid til å passe barnet utendørs. Jeg tror ikke en toåring ville tatt skade av å ha hatt på løpestreng noen minutter, men jeg tror foreldrene til barnet ville komme til å reagere svært negativt på det. Dersom du blir fullstendig overveldet, så kan barnet sitte en stund i sprinkelsengen med leker. Barnet tar ikke skade av det, og dersom du trenger en liten pause så synes jeg det går greit å bruke sprinkelsengen som lekegrind. Sannsynligvis blir barnet utålmodig og vil ut, og hvis barnet blir veldig frustrert elelr skriker, så må du finne på en annen løsning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Foreldrene mine bandt meg fast med tau rundt livet da jeg var så liten på begynnelsen av 70-tallet. De skulle male huset, og det var ikke gjerde ut mot hovedveien. Jeg kan ikke huske det, og har ikke tatt noen skade av det, men de forteller at jeg ikke likte det. Det var ikke helt uvanlig å gjøre slikt den gang. Ting har forandret seg og jeg tror du risikerer at foreldrene til barnet du passer ville blitt sint på deg om de oppdaget at du bruker løpestrengen. Jeg tror også at den 2-åringen du passer ville protestert kraftig, siden hun er en aktiv type. Du får bare ha det som et prosjekt nå å følge med på barnet hele tiden når hun er våken. En 2-åring kan ikke overlates til seg selv . Aktivitetsnivået hennes høres helt normalt ut for meg. Jeg synes at du skal si klart ifra neste gang du blir bedt om å passe 2-åringen, at du ikke kan det. Om de forsøker å overtale deg kan du gjerne si at det er fordi Asperger-diagnosen din ikke gjør deg istand til å følge godt nok med på henne, og at det er av hensyn til barnets sikkerhet. Hei! ja akkurat, du sier det min asperger venn sa forrige gang jeg passet barnet. Min asperger venn sa "Nå passer du aldri det barnet igjen!" Men så klarer jeg ikke si nei også vil jeg hjelpe og de vet at jeg har asperger syndrom, men de vet nok ikke hvor mye jeg glemmer meg bort. Men det syns jeg det er litt flaut å si, jeg har jo barn men til det sa min psykiater en gang, "Nå skal vi bare være glad at det gikk bra" ja for det skjedde mange ting når barna var små nettopp fordi jeg glemte meg bort. Jeg glemte å sette brems på vognen og jeg glemte stigen som stod opp mot huset og jeg glemte frokost og lunsj osv... men mye husket jeg også feks husket jeg alltid å gå på museum for jeg pleier få med meg diverse programmer på de ulike mueene i oslo. men mine barn var ikke så aktive, de satt mer i ro. Kanskje jeg kan prøve teletubbies, det er jo en sånn babyfilm som jeg tror så små barn liker, den har jeg et sted. Takk for informasjonen, jeg skal gjøre det klart for en aktiv dag og evt løsninger uten løpestreng. Og tenke ut hva jeg skal si neste gang jeg blir spurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! ja akkurat, du sier det min asperger venn sa forrige gang jeg passet barnet. Min asperger venn sa "Nå passer du aldri det barnet igjen!" Men så klarer jeg ikke si nei også vil jeg hjelpe og de vet at jeg har asperger syndrom, men de vet nok ikke hvor mye jeg glemmer meg bort. Men det syns jeg det er litt flaut å si, jeg har jo barn men til det sa min psykiater en gang, "Nå skal vi bare være glad at det gikk bra" ja for det skjedde mange ting når barna var små nettopp fordi jeg glemte meg bort. Jeg glemte å sette brems på vognen og jeg glemte stigen som stod opp mot huset og jeg glemte frokost og lunsj osv... men mye husket jeg også feks husket jeg alltid å gå på museum for jeg pleier få med meg diverse programmer på de ulike mueene i oslo. men mine barn var ikke så aktive, de satt mer i ro. Kanskje jeg kan prøve teletubbies, det er jo en sånn babyfilm som jeg tror så små barn liker, den har jeg et sted. Takk for informasjonen, jeg skal gjøre det klart for en aktiv dag og evt løsninger uten løpestreng. Og tenke ut hva jeg skal si neste gang jeg blir spurt. ''Kanskje jeg kan prøve teletubbies, det er jo en sånn babyfilm som jeg tror så små barn liker, den har jeg et sted.'' Det var veldig lurt. Sønnen min elsket dem da han var 2 år. Hvis du er heldig holder barnet seg i ro foran TV en stund :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det er ikke vanlig lenger å la barn stå i tau eller løpestreng når de er utendørs. For en del år siden var det ikke så uvanlig, da foreldre ikke nødvendigvis hadde tid til å passe barnet utendørs. Jeg tror ikke en toåring ville tatt skade av å ha hatt på løpestreng noen minutter, men jeg tror foreldrene til barnet ville komme til å reagere svært negativt på det. Dersom du blir fullstendig overveldet, så kan barnet sitte en stund i sprinkelsengen med leker. Barnet tar ikke skade av det, og dersom du trenger en liten pause så synes jeg det går greit å bruke sprinkelsengen som lekegrind. Sannsynligvis blir barnet utålmodig og vil ut, og hvis barnet blir veldig frustrert elelr skriker, så må du finne på en annen løsning. Hei! Tusen takk for konkret svar! da gjør jeg sånn. jeg tar så sprinkelsengen ut hit i stuen foran TV, da kan den samtidig få se teltubbies, slik at jeg kan få hvilt litt. Nå hviler jeg jo da, men jeg må snart bli ferdig med støvsugingen sånn at det er mer klart til å gå rundt, den våkner ca kl 14.30. Takk for at du skriver at foreldrene vil regarere negativt på løpestreng, det er fint å vite, det er en god nok grunn for å la være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 ''Kanskje jeg kan prøve teletubbies, det er jo en sånn babyfilm som jeg tror så små barn liker, den har jeg et sted.'' Det var veldig lurt. Sønnen min elsket dem da han var 2 år. Hvis du er heldig holder barnet seg i ro foran TV en stund :-) Hei! Takk Mine barn likte feks NRK 2 de og Rikskonsertene, men man er jo forskjellig. Jeg kjøpte Teletubbies også og min datter likte denne merket jeg. Samtitid syns jeg det var gøy at de kom skliende ut av den sklien i veggen og at når man trykket på en knapp kom det mat ut, det gjorde de mange mange ganger. Jeg husker den, det var en god del ting i den jeg likte mye gjentagelser og kaniner som kom ut av hull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Tusen takk for konkret svar! da gjør jeg sånn. jeg tar så sprinkelsengen ut hit i stuen foran TV, da kan den samtidig få se teltubbies, slik at jeg kan få hvilt litt. Nå hviler jeg jo da, men jeg må snart bli ferdig med støvsugingen sånn at det er mer klart til å gå rundt, den våkner ca kl 14.30. Takk for at du skriver at foreldrene vil regarere negativt på løpestreng, det er fint å vite, det er en god nok grunn for å la være. Dette høres ut som gode løsninger:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Dette høres ut som gode løsninger:-) Hei! Jeg er så fortvilt. Barnet våknet nå, kl er 13.36 og ikke 14.30 Det skrek og jeg gikk inn, løftet det fort opp, ristet det, tok av bleien, la det på gulvet, det så på meg og SKREK. Jeg løftet det fort opp, ristet igjen og lette gjennom bager og poser og fant ingen bleier, men så til slutt fant, jeg. jeg ble helt fortvilt, NEI, nå skriker igjen, jeg tror ikke jeg vet hva jeg skal gjøre??? Jeg la nemlig barnet igjen, bredde over dynen, den hylskriker. Dette klarer jeg ikke, hva skal jeg gjøre, kanskje gi paracet? Kanskje vondt, den ser så trøtt ut, men skriker når jeg la den ned, vil ringe noen, klarer ikke, må ta sov i ro. Lei meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg er så fortvilt. Barnet våknet nå, kl er 13.36 og ikke 14.30 Det skrek og jeg gikk inn, løftet det fort opp, ristet det, tok av bleien, la det på gulvet, det så på meg og SKREK. Jeg løftet det fort opp, ristet igjen og lette gjennom bager og poser og fant ingen bleier, men så til slutt fant, jeg. jeg ble helt fortvilt, NEI, nå skriker igjen, jeg tror ikke jeg vet hva jeg skal gjøre??? Jeg la nemlig barnet igjen, bredde over dynen, den hylskriker. Dette klarer jeg ikke, hva skal jeg gjøre, kanskje gi paracet? Kanskje vondt, den ser så trøtt ut, men skriker når jeg la den ned, vil ringe noen, klarer ikke, må ta sov i ro. Lei meg. Hva mener du med at du rister barnet? Synes du skal forsøke med sprinkelsengen og teletubbies som du hadde tenkt å gjøre litt senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Dette høres ut som gode løsninger:-) Hei! Nå gitt smokk, sov i ro i ørene, redd den skal skrike, den ser så redd ut, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Mange tårer, snørr, baby lei seg jeg fortvilt, vil ikke noe. kanskje jeg ikke blir så redd nå når jeg har sov i ro i ørene? Når jeg setter den ned på gulvet skriker den jo? NÅr jeg legger på gulvet skriker jo? Hva gjør man? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Nå gitt smokk, sov i ro i ørene, redd den skal skrike, den ser så redd ut, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Mange tårer, snørr, baby lei seg jeg fortvilt, vil ikke noe. kanskje jeg ikke blir så redd nå når jeg har sov i ro i ørene? Når jeg setter den ned på gulvet skriker den jo? NÅr jeg legger på gulvet skriker jo? Hva gjør man? Er det lenge til din mann kommer hjem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hva mener du med at du rister barnet? Synes du skal forsøke med sprinkelsengen og teletubbies som du hadde tenkt å gjøre litt senere. Hei! jeg mener jeg rister alt jeg kan sånn som man gjør med babyer, opp og ned opp og ned til slutter å skrike, jeg føler meg stresset nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Er det lenge til din mann kommer hjem? Hei! Vet ikke, kanskje en time til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.