Gå til innhold

Barn i løpestreng

Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Løpestreng; hVorfor kan ikke barnet stå i denne?''

Det er ikke en hund, barn skal ikke stå i bånd. Det blir sannsynligvis bare skriking og hyling av det og barnet kan tulle tauet rundt halsen og bli kvalt.

''Sprinkelseng: Kan jeg ha barnet i denne mens det er våkent? Evt ant minutter?''

Du kan jo prøve å sette barnet i sengen og gi det noen leker, men et barn på 2 år vil nok klatre ut ganske raskt når det begynner å kjede seg.

''Babystol: Hvor lenge etter at barnet har spist kan det sitte i denne stolen?''

Barnet vil raskt klatre ut dersom det blir kjedelig.

Neste gang du blir spurt om å være barnevakt synes jeg du skal si nei, dette blir alt for slitsomt for deg.

''Neste gang du blir spurt om å være barnevakt synes jeg du skal si nei, dette blir alt for slitsomt for deg.''Veldig enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

50

• frosken

25

• morsan

22

• Katt-ja

7

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Nå gitt smokk, sov i ro i ørene, redd den skal skrike, den ser så redd ut, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Mange tårer, snørr, baby lei seg jeg fortvilt, vil ikke noe.

kanskje jeg ikke blir så redd nå når jeg har sov i ro i ørene?

Når jeg setter den ned på gulvet skriker den jo?

NÅr jeg legger på gulvet skriker jo?

Hva gjør man?

Ta opp ungen, det er jo ikke ok for verken deg eller den med all skrikinga.

Sett deg med den på fanget litt og vugg litt fram og tilbake, la h*n ha smokken sin.

Sett på Teletubbiene,slik du selv foreslo. Det er et kjempebra forslag og kommer kanskje til å avlede litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til din mann kommer hjem?

Hei!

Vil bare si jeg hører om den skriker selv om sov i ro i ørene.

Tør ikke gå ut for mine barn for små for å passe alene, sa min psykiater en gang.

Nå stille, å nei, hva gjør jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg med den på fanget litt og vugg litt fram og tilbake, la h*n ha smokken sin.

Sett på Teletubbiene,slik du selv foreslo. Det er et kjempebra forslag og kommer kanskje til å avlede litt.

Hei!

Okey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg mener jeg rister alt jeg kan sånn som man gjør med babyer, opp og ned opp og ned til slutter å skrike, jeg føler meg stresset nå.

Ok. Jeg pleier ikke å kalle det å riste, men kanskje å vugge eller bysse barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke, kanskje en time til?

Kan du ringe mannen din og be ham komme så fort han har anledning?

Du må ikke gå fra barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tatt opp

Sitter her nå foran PC med meg, liker ikke ha noen på fanget så godt.

Barna løper finner teletubbies, vet ikke hva jeg skal gjøre med barnet, skriker ikke nå, men ser på tastaturet.

Skal sette på filmen kanskje barnet da blir glad, jeg er bare lei meg for redd den skal skrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ringe mannen din og be ham komme så fort han har anledning?

Du må ikke gå fra barnet.

Hei!

nei vel, vil bare vekk, men nå sitter på fanget mitt, veldig varm, gråter ikke, jeg redd og usikker, ser ikke glad ut baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg mener jeg rister alt jeg kan sånn som man gjør med babyer, opp og ned opp og ned til slutter å skrike, jeg føler meg stresset nå.

''rister alt jeg kan''

Jeg håper ikke du mener rister hardt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg pleier ikke å kalle det å riste, men kanskje å vugge eller bysse barnet.

Hei!

Jeg kaller det riste, for jeg vugger jo ikke.

Kan prøve vugge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''rister alt jeg kan''

Hei!

Jo jeg vil jo ikke at den skal skrike.

Men nå skriker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

nei vel, vil bare vekk, men nå sitter på fanget mitt, veldig varm, gråter ikke, jeg redd og usikker, ser ikke glad ut baby.

Fint at du sitter med baby på fanget ditt.

Det kan hende at baby merker at du er redd og at det er derfor hun ikke klarer å falle til ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''rister alt jeg kan''

Jeg tror ikke hun rister (se svaret hun ga til meg), men at hun bysser barnet frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tatt opp

Sitter her nå foran PC med meg, liker ikke ha noen på fanget så godt.

Barna løper finner teletubbies, vet ikke hva jeg skal gjøre med barnet, skriker ikke nå, men ser på tastaturet.

Skal sette på filmen kanskje barnet da blir glad, jeg er bare lei meg for redd den skal skrike.

Jeg tror ungen er roligere dersom du sitter sammen med h*n. Hvis du ikke er så glad i å ha den på fanget, kan du kanskje sitte ved siden av h*n i sofaen og se på filmen.

Ikke la h*n være alene, og la h*n ha smokken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spørs om du burde passet på han

Hei!

Det er en sånn løpestreng man kan henge opp, man kan ikke bli kvalt i denne, det vet jeg.

Den er for hunder, og kvelningssikker.

Ja jeg skjønner ikke at et så stort barn er så ukonsentrert at det bare løper rundt uten å sette seg ned å slappe litt av med en leke. Det er som om det bare er morsomt å ødelegge, kaste leker, smelle med dører og rive ned.

Det er vel for tidlig å si at det er noe galt, men det er svært aktivt. Jeg får litt hjelp, men de som hjelper glemmer seg også og sånn er jeg redd for at noe skal skje.

Jeg har hovedansvaret og det er vanskelig, derfor tenker jeg å finne noen løsninger slik at jeg inni mellom kan få slappet litt av.

TV er jo en god barnevakt, men ikke alle barn klarer å finne roen på det da.

Men det er lurt å aktivisere de,

finn noen spennende leker han kan sysle med..

Lek med han, gi han oppmerksomhet. Noen er veldig aktive bare for å bli sett rett og slett. De kjeder seg alene.

har han sluttet å ta formiddagslurene? Hvis ikke så er jo de et kjærkommet avbrekk.

Men uansett hvor opptatt han er med ting, så betyr ikke det at du kan slappe av og gjøre masse uten å tenke på han, for plutselig kan han ha blitt lei av den tingen og f.eks. gått ut på veien.

Har du en veranda det ikke går an å klatre ut av? (ta vekk stoler osv han kan klatre ut av)... kan være der om det er fint vær. Lekegrind klarer han vel lett å klatre ut av i den alderen, samme med sprinkelseng.

Han kan vel sitte en liten stund i stolen etter maten, kanskje gi han noe tegnesaker og be han tegne noe fint til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo jeg vil jo ikke at den skal skrike.

Men nå skriker ikke.

Man skal ikke riste babyer hardt,- men det vet du vel (du har jo hatt babyer selv).

Jeg håper ikke det er lenge til noen kommer og hjelper deg - og at du ikke sier ja til å passe små barn igjen - det er nok slett ikke noe for deg - de færreste unger er rolige og "greie"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun rister (se svaret hun ga til meg), men at hun bysser barnet frem og tilbake.

Ja, det _tror_ jeg også, men jeg får litt vondt i magen av å lese disse innleggene.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spørs om du burde passet på han

Hei!

Nå gitt smokk, sov i ro i ørene, redd den skal skrike, den ser så redd ut, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Mange tårer, snørr, baby lei seg jeg fortvilt, vil ikke noe.

kanskje jeg ikke blir så redd nå når jeg har sov i ro i ørene?

Når jeg setter den ned på gulvet skriker den jo?

NÅr jeg legger på gulvet skriker jo?

Hva gjør man?

Han trenger kos og nærhet.

Et barn som gråter vil ikke være alene.

Ta han opp, kos med han, gå en liten tur...

Min jente ble lett distrahert om jeg bar henne vekk, f.eks. bort til vinduet og pekte på ting, f.eks. se der borte er en planet... (hun var veldig opptatt av Små Einsteins på tv).

Når barnet har roet seg kan du foreslå noe "moro", for eksempel har du lyst til å tegne litt til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du sitter med baby på fanget ditt.

Det kan hende at baby merker at du er redd og at det er derfor hun ikke klarer å falle til ro.

Hei!

Min mann er hjemme, alt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ungen er roligere dersom du sitter sammen med h*n. Hvis du ikke er så glad i å ha den på fanget, kan du kanskje sitte ved siden av h*n i sofaen og se på filmen.

Ikke la h*n være alene, og la h*n ha smokken sin.

Hei!

han er glad for teletubbies :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...