mariaflyfly Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! han er glad for teletubbies Det var fint Bra at mannen din er kommet hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 TV er jo en god barnevakt, men ikke alle barn klarer å finne roen på det da. Men det er lurt å aktivisere de, finn noen spennende leker han kan sysle med.. Lek med han, gi han oppmerksomhet. Noen er veldig aktive bare for å bli sett rett og slett. De kjeder seg alene. har han sluttet å ta formiddagslurene? Hvis ikke så er jo de et kjærkommet avbrekk. Men uansett hvor opptatt han er med ting, så betyr ikke det at du kan slappe av og gjøre masse uten å tenke på han, for plutselig kan han ha blitt lei av den tingen og f.eks. gått ut på veien. Har du en veranda det ikke går an å klatre ut av? (ta vekk stoler osv han kan klatre ut av)... kan være der om det er fint vær. Lekegrind klarer han vel lett å klatre ut av i den alderen, samme med sprinkelseng. Han kan vel sitte en liten stund i stolen etter maten, kanskje gi han noe tegnesaker og be han tegne noe fint til deg? Hei! Takk:) Alt bra, Min mann hjemme Teletubbies, fang sitter på hos mine barn alle er glade 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! han er glad for teletubbies Glemte å si at guttungen min også var fullstendig oppslukt av Teletubbiene da han var liten. Han satt omtrent aldri i ro, men når han så på Teletubbiene, kunne han sitte stille som en mus i lang tid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Man skal ikke riste babyer hardt,- men det vet du vel (du har jo hatt babyer selv). Jeg håper ikke det er lenge til noen kommer og hjelper deg - og at du ikke sier ja til å passe små barn igjen - det er nok slett ikke noe for deg - de færreste unger er rolige og "greie"... Hei! jeg er ikke flink med små barn, liker ikke at skriker, men bedre nå, sov i ro i ørene og min mann er hjemme og teletubbier er på, jeg og baby er glad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Han trenger kos og nærhet. Et barn som gråter vil ikke være alene. Ta han opp, kos med han, gå en liten tur... Min jente ble lett distrahert om jeg bar henne vekk, f.eks. bort til vinduet og pekte på ting, f.eks. se der borte er en planet... (hun var veldig opptatt av Små Einsteins på tv). Når barnet har roet seg kan du foreslå noe "moro", for eksempel har du lyst til å tegne litt til meg? Hei! Okey, da gjør jeg akkurat sånn som du sier ved neste gråteanfall. Nå ser teletubbies. Jeg ristet mine barn også, jeg ristet dem helt til de ble stille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det var fint Bra at mannen din er kommet hjem. Hei! Han er veldig flink med barn, Men baby gråter ikke, ser teletubbies og min mann kanskje glad, men ser jeg er sliten. Jeg er så glad Brnet sitter helt stille Forran TV Nå smiler jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Glemte å si at guttungen min også var fullstendig oppslukt av Teletubbiene da han var liten. Han satt omtrent aldri i ro, men når han så på Teletubbiene, kunne han sitte stille som en mus i lang tid Hei! ja dette barnet også Sitter på min sønns fang og alt er fint , jeg er glad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hei! dere er snille, tusen tusen takk for råd og hjelp. Jeg blir så redd når skriker at det er som om jeg stivner og glemmer alt, nå skal jeg lage en liste over hva jeg gjør neste gang hvis noe sånt skjer, så kan dere om en stund si om det høres etter reglene ut. Takk Skal gi mat til barnet nå snart så blir borte en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Ja, det _tror_ jeg også, men jeg får litt vondt i magen av å lese disse innleggene.... Det gjør jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Okey, da gjør jeg akkurat sånn som du sier ved neste gråteanfall. Nå ser teletubbies. Jeg ristet mine barn også, jeg ristet dem helt til de ble stille. ''Jeg ristet mine barn også, jeg ristet dem helt til de ble stille.'' Hei Madelenemie, Jeg vet ikke hva du legger i ordet "rister", men du må ALDRI bevege et lite barn sidelengs eller opp og ned raskt. ALDRI. Du kan vugge det langsomt. Hvis du "rister" det (slik som de fleste bruker ordet "rister") så kan du ødelegge ryggraden i nakken til barnet, og i verste fall kan barnet bli lam eller død. Dette er fordi hodet til et barn er veldig tungt i forhold til resten av kroppen, og derfor må du alltid tenke på det. Alt godt, og fint at du klarte det i dag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Min mann er hjemme, alt bra Det var godt å høre :-) Pass på at du får hvilt deg godt i ettermiddag slik at du orker å ta vare på baby i natt og i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 ''Jeg ristet mine barn også, jeg ristet dem helt til de ble stille.'' Hei Madelenemie, Jeg vet ikke hva du legger i ordet "rister", men du må ALDRI bevege et lite barn sidelengs eller opp og ned raskt. ALDRI. Du kan vugge det langsomt. Hvis du "rister" det (slik som de fleste bruker ordet "rister") så kan du ødelegge ryggraden i nakken til barnet, og i verste fall kan barnet bli lam eller død. Dette er fordi hodet til et barn er veldig tungt i forhold til resten av kroppen, og derfor må du alltid tenke på det. Alt godt, og fint at du klarte det i dag! :-) Ikke bare nakken/ryggraden som kan bli skadet, det er vel like stor sjanse for at hjernen blir skadet ved hard risting (selv om evt. hodet/nakken stabiliseres). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 ''Jeg ristet mine barn også, jeg ristet dem helt til de ble stille.'' Hei Madelenemie, Jeg vet ikke hva du legger i ordet "rister", men du må ALDRI bevege et lite barn sidelengs eller opp og ned raskt. ALDRI. Du kan vugge det langsomt. Hvis du "rister" det (slik som de fleste bruker ordet "rister") så kan du ødelegge ryggraden i nakken til barnet, og i verste fall kan barnet bli lam eller død. Dette er fordi hodet til et barn er veldig tungt i forhold til resten av kroppen, og derfor må du alltid tenke på det. Alt godt, og fint at du klarte det i dag! :-) Hei! Jeg rister jo forsvarlig, jeg slenger ikke barnet sånn at det får nakkesleng. Jeg ser jo andre gjør sånn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det var godt å høre :-) Pass på at du får hvilt deg godt i ettermiddag slik at du orker å ta vare på baby i natt og i morgen. Hei! Takk, gitt mat, glad, sitter i stol nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spørs om du burde passet på han Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Okey, da gjør jeg akkurat sånn som du sier ved neste gråteanfall. Nå ser teletubbies. Jeg ristet mine barn også, jeg ristet dem helt til de ble stille. Hæh ristet? Skal da ikke riste de til de blir stille! Det er jo barnemishandling, de kan faktisk ta skade av det (Shaken baby syndrome). Griner en unge skal man kose med de, snakke med de, distrahere de med å ta de vekk fra situasjonen, for eksempel å ta med bort til et bilde eller vinduet og vise dem noe til de roer seg. Skal i alle fall ikke kjefte eller riste de, da gråter de jo bare enda mer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg rister jo forsvarlig, jeg slenger ikke barnet sånn at det får nakkesleng. Jeg ser jo andre gjør sånn? Hei, Du må ALDRI gjøre noen brå eller hurtige bevegelser med et barn, Madelenemie. Det er virkelig farlig for barnet. Du må ALDRI riste det, slik man rister en ketchupflaske. Det er veldig skadelig for barnet, og det ønsker du ikke. Du kan vugge det langsomt frem og tilbake. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Takk, gitt mat, glad, sitter i stol nå Fint :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg rister jo forsvarlig, jeg slenger ikke barnet sånn at det får nakkesleng. Jeg ser jo andre gjør sånn? ''Jeg rister jo forsvarlig, jeg slenger ikke barnet sånn at det får nakkesleng. '' Jeg tror at andre misforstår når du sier du rister barnet. For oss andre betyr det å riste omtrent det Sør beskriver. For å unngå misforståelser så synes jeg du skal begynne å si at du vugger barnet, for såvidt jeg forstår så er det det du gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spørs om du burde passet på han Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! dere er snille, tusen tusen takk for råd og hjelp. Jeg blir så redd når skriker at det er som om jeg stivner og glemmer alt, nå skal jeg lage en liste over hva jeg gjør neste gang hvis noe sånt skjer, så kan dere om en stund si om det høres etter reglene ut. Takk Skal gi mat til barnet nå snart så blir borte en stund. Syns du er flink jeg, du gjør ditt beste ut fra de forutsetninger du har, men pass godt på barnet, prøv å konsentrere deg, nå er det barnet du skal passe. Og for all del - ikke rist barnet for å få det til å roe seg. Jeg gjorde noe annet som ikke akkurat er risting, men jeg løftet barnet høyt i været og ned igjen, da kilte det i magen hos babyen og hun lo Mye bedre enn "filleristing" i alle fall som kan gi skade på ryggrad og hjerne. Men lov meg at du sier fra når de henter barnet at dette ble litt for vanskelig og slitsomt for deg med aspergers diagnosen og at det direkte kan være farlig for barnet, så selv om du har lyst til å hjelpe kan du bare ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! jeg er ikke flink med små barn, liker ikke at skriker, men bedre nå, sov i ro i ørene og min mann er hjemme og teletubbier er på, jeg og baby er glad. Du må si til mannen din at han må være hjemme sammen med deg og barnet helt til foreldrene kommer. Når foreldrene henter barnet må du si at du ikke kan passe barnet igjen. Fortell dem at du har lyst til å hjelpe dem, men at du blir stresset og redd når barnet gråter og at barnet er for aktivt for deg. Håper barnet (og du) får sove godt i natt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.