Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hæh ristet? Skal da ikke riste de til de blir stille! Det er jo barnemishandling, de kan faktisk ta skade av det (Shaken baby syndrome). Griner en unge skal man kose med de, snakke med de, distrahere de med å ta de vekk fra situasjonen, for eksempel å ta med bort til et bilde eller vinduet og vise dem noe til de roer seg. Skal i alle fall ikke kjefte eller riste de, da gråter de jo bare enda mer! Hei! Jeg kjefter ikke! Jeg rister og er ellers så hyggelig som jeg kan! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hei, Du må ALDRI gjøre noen brå eller hurtige bevegelser med et barn, Madelenemie. Det er virkelig farlig for barnet. Du må ALDRI riste det, slik man rister en ketchupflaske. Det er veldig skadelig for barnet, og det ønsker du ikke. Du kan vugge det langsomt frem og tilbake. Med vennlig hilsen Hei! Jeg rister ikke sånn, men jeg rister, det er jo et stort barn så det har jo sin begrensing en ketchup flaske er jo liten. saken er at barnet slutter å skrike, men så fort jeg stopper skriker igjen, da rister jeg igjen og til slutt blir det stille, ville anta barnet skrek hvis det bar vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 ''Jeg rister jo forsvarlig, jeg slenger ikke barnet sånn at det får nakkesleng. '' Jeg tror at andre misforstår når du sier du rister barnet. For oss andre betyr det å riste omtrent det Sør beskriver. For å unngå misforståelser så synes jeg du skal begynne å si at du vugger barnet, for såvidt jeg forstår så er det det du gjør. Hei! javel, okey, takk. Men opp og ned går det i vetfall, kanksje jeg kunne kalle det humpe barnet, ja for vugger da tenker jeg risting på tvers, men det stopper ikke alltid gråten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg kjefter ikke! Jeg rister og er ellers så hyggelig som jeg kan! Er så usikker på hva du mener med risting. Som flere her sier er det farlig for barnet om det er voldsom risting. Godt mannen din er kommet hjem, du må be han være hjemme sålenge du er barnevakt. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg rister ikke sånn, men jeg rister, det er jo et stort barn så det har jo sin begrensing en ketchup flaske er jo liten. saken er at barnet slutter å skrike, men så fort jeg stopper skriker igjen, da rister jeg igjen og til slutt blir det stille, ville anta barnet skrek hvis det bar vondt. Hei, Nei, det er det som er så skummelt - barnet kan få alvorlige (og permanente) skader av risting (altså, fort frem og tilbake, eller opp og ned), selv uten å skrike. Ikke rist barn, Madelenemie. Det er farlig for barnet, og jeg er veldig sikker på at du selvsagt ikke ønsker å skade barnet. Hold det mot magen din, og vugg det langsomt frem og tilbake, mens du støtter godt under nakken og hodet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei, Nei, det er det som er så skummelt - barnet kan få alvorlige (og permanente) skader av risting (altså, fort frem og tilbake, eller opp og ned), selv uten å skrike. Ikke rist barn, Madelenemie. Det er farlig for barnet, og jeg er veldig sikker på at du selvsagt ikke ønsker å skade barnet. Hold det mot magen din, og vugg det langsomt frem og tilbake, mens du støtter godt under nakken og hodet. Med vennlig hilsen Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, men siden det her er snakk om en toåring, så vil barnet sannsynligvis like å bli løftet litt opp og ned. Jeg tror at Madelenemie bruker ordet riste på en annet måte enn de fleste av oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Syns du er flink jeg, du gjør ditt beste ut fra de forutsetninger du har, men pass godt på barnet, prøv å konsentrere deg, nå er det barnet du skal passe. Og for all del - ikke rist barnet for å få det til å roe seg. Jeg gjorde noe annet som ikke akkurat er risting, men jeg løftet barnet høyt i været og ned igjen, da kilte det i magen hos babyen og hun lo Mye bedre enn "filleristing" i alle fall som kan gi skade på ryggrad og hjerne. Men lov meg at du sier fra når de henter barnet at dette ble litt for vanskelig og slitsomt for deg med aspergers diagnosen og at det direkte kan være farlig for barnet, så selv om du har lyst til å hjelpe kan du bare ikke. Hei! ja men jeg har jo studert medisin må du huske på så de fleste tenker nok jeg kan ting. Rent teknisk kan jeg en del ting, men når jeg blir stresset blir det fort kaos. Skriking er en ting som stresser meg. jeg vet godt hva shaken baby syndrom er og det er ikke sånn risting jeg mener, selføelgelig. jeg prøver virkelig godt å ta vare på barnet, jeg gjør alt jeg kan men trøsting er jeg ikke så flink på, jeg vil for fort få barnet til å slutte å skrike så kanskje jeg ender med å stresse barnet, det kan hende. takk for at du forstår. Det er imidlertid vanskelig å si at jeg ikke får det så godt til, men jeg er ikke så flink, men jeg vet ikke om min mann ser det, jeg skal spørre han? Takk for hjelpen. Barnet går rundt meg nå og teletubbies står på. Hver gang jeg nærmer meg barnet er det som om det ikke vil jeg skal løfte det, det er jo rart, kanskje jeg innbiller meg det, men jeg løfter det likevel for jeg vil jo ikke det skal skrike. Når jeg får barnet opp, ser jeg på det og barnet ser på meg og da er alt i orden. Jeg har aldri vært så flink med små barn, selv om jeg prøver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! ja men jeg har jo studert medisin må du huske på så de fleste tenker nok jeg kan ting. Rent teknisk kan jeg en del ting, men når jeg blir stresset blir det fort kaos. Skriking er en ting som stresser meg. jeg vet godt hva shaken baby syndrom er og det er ikke sånn risting jeg mener, selføelgelig. jeg prøver virkelig godt å ta vare på barnet, jeg gjør alt jeg kan men trøsting er jeg ikke så flink på, jeg vil for fort få barnet til å slutte å skrike så kanskje jeg ender med å stresse barnet, det kan hende. takk for at du forstår. Det er imidlertid vanskelig å si at jeg ikke får det så godt til, men jeg er ikke så flink, men jeg vet ikke om min mann ser det, jeg skal spørre han? Takk for hjelpen. Barnet går rundt meg nå og teletubbies står på. Hver gang jeg nærmer meg barnet er det som om det ikke vil jeg skal løfte det, det er jo rart, kanskje jeg innbiller meg det, men jeg løfter det likevel for jeg vil jo ikke det skal skrike. Når jeg får barnet opp, ser jeg på det og barnet ser på meg og da er alt i orden. Jeg har aldri vært så flink med små barn, selv om jeg prøver. Barnet liker helt sikkert at du løfter det opp :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Du må si til mannen din at han må være hjemme sammen med deg og barnet helt til foreldrene kommer. Når foreldrene henter barnet må du si at du ikke kan passe barnet igjen. Fortell dem at du har lyst til å hjelpe dem, men at du blir stresset og redd når barnet gråter og at barnet er for aktivt for deg. Håper barnet (og du) får sove godt i natt. Lykke til! Hei! det ser veldig greit ut nå, men jeg er så glad dere kom med disse tipsene. Nå kan det jo hende at når jeg får laget listen så går alt bra, jeg tenker sånn at jeg neste gang mestrer dette bedre. For jeg vil jo hjelpe og jeg er jo glad i barn, men det er lettere med større barn på en måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Er så usikker på hva du mener med risting. Som flere her sier er det farlig for barnet om det er voldsom risting. Godt mannen din er kommet hjem, du må be han være hjemme sålenge du er barnevakt. Lykke til :-) Hei! vet ikke hvordan jeg skal forklare ristingen, men jeg passer jo på nakken, jeg slenger ikke barnet og skader det selvfølgelig ikke Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hei, Nei, det er det som er så skummelt - barnet kan få alvorlige (og permanente) skader av risting (altså, fort frem og tilbake, eller opp og ned), selv uten å skrike. Ikke rist barn, Madelenemie. Det er farlig for barnet, og jeg er veldig sikker på at du selvsagt ikke ønsker å skade barnet. Hold det mot magen din, og vugg det langsomt frem og tilbake, mens du støtter godt under nakken og hodet. Med vennlig hilsen Hei! Hm syns da jeg har sett andre gjøre dette? men selvfølgelig jeg skal tenke på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Barnet liker helt sikkert at du løfter det opp :-) Hei! det gjør det, men jeg blir usikker når jeg har løftet det opp. Vet liksom ikke hva jeg så skal gjøre, men nå skal jeg gjøre dette. Gå til vinduet peke på noe. Det er stressende, men jeg skal prøve å få dette til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! det ser veldig greit ut nå, men jeg er så glad dere kom med disse tipsene. Nå kan det jo hende at når jeg får laget listen så går alt bra, jeg tenker sånn at jeg neste gang mestrer dette bedre. For jeg vil jo hjelpe og jeg er jo glad i barn, men det er lettere med større barn på en måte. Det går ikke an å skrive lister når det kommer til barn Madelenemie. De er uforutsigbare, kan reagere forskjellig hver eneste gang, og må passes på hele tiden. Selv om det går mye bedre nå etter at mannen din kom hjem bør du ikke passe så små barn igjen. Jeg er glad for at mannen din er hjemme og hjelper deg, og håper du ber han om å være hjemme helt til barnet er hentet av foreldrene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hæh ristet? Skal da ikke riste de til de blir stille! Det er jo barnemishandling, de kan faktisk ta skade av det (Shaken baby syndrome). Griner en unge skal man kose med de, snakke med de, distrahere de med å ta de vekk fra situasjonen, for eksempel å ta med bort til et bilde eller vinduet og vise dem noe til de roer seg. Skal i alle fall ikke kjefte eller riste de, da gråter de jo bare enda mer! Jeg tror hun mener "gynge" eller "vugge", ikke bokstavelig talt "riste", som høres skummelt og skadelig ut.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Hm syns da jeg har sett andre gjøre dette? men selvfølgelig jeg skal tenke på det. Det har du sikkert sett også, men det er ingen her som tør å innrømme at de har gjort det ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det går ikke an å skrive lister når det kommer til barn Madelenemie. De er uforutsigbare, kan reagere forskjellig hver eneste gang, og må passes på hele tiden. Selv om det går mye bedre nå etter at mannen din kom hjem bør du ikke passe så små barn igjen. Jeg er glad for at mannen din er hjemme og hjelper deg, og håper du ber han om å være hjemme helt til barnet er hentet av foreldrene sine. Hei! Ja men nå er jeg glad Ingen skriking glad barn. Vent til du ser listen kanskje dette ordner seg med systemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg har skiftet en bæsjebleie og det gikk ganske bra. Med sov i ro går det fint. barnet hylskrek helt til jeg fikk av bleien men så smilte det etter at jeg fikk vasket det. Jeg føler meg mye sikrere og tryggere nå både siden min mann er her og fordi jeg har sov i ro i ørene. Jeg nesten bare ser det skrikende ansiktet, men ingen lyder plager meg så mye nå. Jeg vet ikke hva som er så ille, med å gå til badet og skifte en bleie. kanksje at jeg avbrøt filmen, kanskje et eget ønske om å gå med bæsjebleie, ikke vet jeg. men bestemt tok jeg hånden og dro barnet etter meg inn på badet. Jeg la det ned på et håndkle og bad min datter holde hendene. Så var det over fort. jeg kan jo skifte bleier. Nå går barnet naken rundt og smiler til meg, det er et søtt barn. Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det har du sikkert sett også, men det er ingen her som tør å innrømme at de har gjort det ;o) Hei! jeg har også tilbudt meg å riste andre barn også, ute, da jeg ikke liker barnegråt. Men noen så bare sjokkert på meg, jeg liker ikke at man bare lar de skrike. de kan jo ha vondt noe sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Ja men nå er jeg glad Ingen skriking glad barn. Vent til du ser listen kanskje dette ordner seg med systemer. Skriv listen du, så kan vi se på den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg har ikke lest tråden ennå, men hvis jeg hadde bedt noen om å passe min toåring, ville jeg heller at vedkommende skulle sagt nei enn å ha slike kvaler under barnepasset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.