Gå til innhold

Barn i løpestreng

Anbefalte innlegg

Gjest grublendeikveld

får jeg lov å spørre: hvorfor passer du et barn? det virker jo som at du har nok med deg selv og de barna du har.

jeg synes du lurer på veldig mye, og jeg selv hadde ikke likt at noen hadde passet min toåring, hvis jeg visste at vedkommende lurte på så mye.

unnskyld hvis jeg virker litt frekk, men det er faktisk ikke meningen å såre deg, men du er vel vant med å spørre om akkurat det du lurer på, så da tåler du vel litt rett på sak?

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

50

• frosken

25

• morsan

22

• Katt-ja

7

Mest aktive i denne tråden

får jeg lov å spørre: hvorfor passer du et barn? det virker jo som at du har nok med deg selv og de barna du har.

jeg synes du lurer på veldig mye, og jeg selv hadde ikke likt at noen hadde passet min toåring, hvis jeg visste at vedkommende lurte på så mye.

unnskyld hvis jeg virker litt frekk, men det er faktisk ikke meningen å såre deg, men du er vel vant med å spørre om akkurat det du lurer på, så da tåler du vel litt rett på sak?

Hei!

Jeg passer fordi jeg ble spurt og ville hjelpe dem og jeg prøver så godt jeg kan, men jeg glemmer hvor inviklet det er til nesten gang.

Men nå siden jeg skal lage en liste tror jeg dette vil løse mye.

Det er helt greit at du spør.

Det er ikke vanlig lenger å la barn stå i tau eller løpestreng når de er utendørs. For en del år siden var det ikke så uvanlig, da foreldre ikke nødvendigvis hadde tid til å passe barnet utendørs.

Jeg tror ikke en toåring ville tatt skade av å ha hatt på løpestreng noen minutter, men jeg tror foreldrene til barnet ville komme til å reagere svært negativt på det.

Dersom du blir fullstendig overveldet, så kan barnet sitte en stund i sprinkelsengen med leker. Barnet tar ikke skade av det, og dersom du trenger en liten pause så synes jeg det går greit å bruke sprinkelsengen som lekegrind. Sannsynligvis blir barnet utålmodig og vil ut, og hvis barnet blir veldig frustrert elelr skriker, så må du finne på en annen løsning.

''Det er ikke vanlig lenger å la barn stå i tau eller løpestreng når de er utendørs. For en del år siden var det ikke så uvanlig, da foreldre ikke nødvendigvis hadde tid til å passe barnet utendørs. ''

Min svigermor ble temmelig sjokkert da hun oppdaget at sønnesn dagmamma satte han i løpestreng i hagen. Dette er nesten 50 år siden, så det ble reagert på slik praksis den gangen også, og ansett som uvanlig.

Jeg har ikke lest tråden ennå, men hvis jeg hadde bedt noen om å passe min toåring, ville jeg heller at vedkommende skulle sagt nei enn å ha slike kvaler under barnepasset.

Hei!

Ja men det handler mer om at jeg blir usikker ved barnegråt samt mye annet, men nå tror jeg kanskje det går lettere, bare barnet ikke skriker inn i ørene mine uten grunn.

Annonse

Gjest grublendeikveld

Hei!

Jeg passer fordi jeg ble spurt og ville hjelpe dem og jeg prøver så godt jeg kan, men jeg glemmer hvor inviklet det er til nesten gang.

Men nå siden jeg skal lage en liste tror jeg dette vil løse mye.

Det er helt greit at du spør.

Men, sitter du og skriver på dol, når du egentlig passer et barn? Eller passer du ikke barnet akkurat nå?

Når en passer barn, så bør en være veldig oppmerksom. og gjøre det beste for barnet, ikke det beste for en selv. hvis det blir for mye for deg, så hadde jeg sagt nei til den jobben.

Når du ikke klarer barneskrik, så sier det seg nesten selv at det er ikke det rette for deg å passe barn. det må vel være noe annet nyttig du kunne hatt lyst til å gjøre?

Hei!

Tusen takk for konkret svar!

da gjør jeg sånn.

jeg tar så sprinkelsengen ut hit i stuen foran TV, da kan den samtidig få se teltubbies, slik at jeg kan få hvilt litt.

Nå hviler jeg jo da, men jeg må snart bli ferdig med støvsugingen sånn at det er mer klart til å gå rundt, den våkner ca kl 14.30.

Takk for at du skriver at foreldrene vil regarere negativt på løpestreng, det er fint å vite, det er en god nok grunn for å la være.

''Nå hviler jeg jo da, men jeg må snart bli ferdig med støvsugingen sånn at det er mer klart til å gå rundt, den våkner ca kl 14.30.''

Hvis jeg hadde vært moren til dette barnet, hadde jeg klart foretrukket å ha en barnevakt som var uthvilt nok til å klare å passe barnet skikkelig. Om barnet måtte bevege seg på et gulv med litt støv på hadde vært av ekstremt underordnet betydning her.

Hei!

Ja men det handler mer om at jeg blir usikker ved barnegråt samt mye annet, men nå tror jeg kanskje det går lettere, bare barnet ikke skriker inn i ørene mine uten grunn.

Men du sier jo at du glemmer deg hele tiden, og så blir barnet vekk.

Men, sitter du og skriver på dol, når du egentlig passer et barn? Eller passer du ikke barnet akkurat nå?

Når en passer barn, så bør en være veldig oppmerksom. og gjøre det beste for barnet, ikke det beste for en selv. hvis det blir for mye for deg, så hadde jeg sagt nei til den jobben.

Når du ikke klarer barneskrik, så sier det seg nesten selv at det er ikke det rette for deg å passe barn. det må vel være noe annet nyttig du kunne hatt lyst til å gjøre?

Hei!

Barnet går rundt meg og min mann er her og jeg er glad fordi ting går bra.

Hei!

vet ikke hvordan jeg skal forklare ristingen, men jeg passer jo på nakken, jeg slenger ikke barnet og skader det selvfølgelig ikke

Takk

Jeg skjønner hva du mener her, men mange barn kan - selv om det ikke er skadelig "risting" - bli litt urolige av for mye bevegelser.

Jeg hadde best erfaring med (ihvertfall på yngre barn enn 2 år) å stå og gynge med hele kroppen, mens jeg holdt barnet, fremfor bare å gynge/riste med armene. Bevegelsene blir mer "duvende" da og ikke så lett "panisk".

Annonse

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, men siden det her er snakk om en toåring, så vil barnet sannsynligvis like å bli løftet litt opp og ned.

Jeg tror at Madelenemie bruker ordet riste på en annet måte enn de fleste av oss.

''så vil barnet sannsynligvis like å bli løftet litt opp og ned. ''

Ja, det er jo forskjell på regelrett risting og det å f eks leke hompetitten på en voksen persons fang! :-)

Hei!

jeg har også tilbudt meg å riste andre barn også, ute, da jeg ikke liker barnegråt.

Men noen så bare sjokkert på meg, jeg liker ikke at man bare lar de skrike. de kan jo ha vondt noe sted.

Jeg tror som frosken sier at riste ikke er det riktige ordet, jeg er ganske sikker på at du ikke gjør noe farlig særlig hvis det er en ting ungene slutter å skrive av.

Men de aller fleste har tatt ungene litt hardt i armen og ristet dem ev hevet stemmen ved siden av. Det er bare ordet riste folk reagerer på særlig fordi de tenker på shaken body syndrom

Fint at du sitter med baby på fanget ditt.

Det kan hende at baby merker at du er redd og at det er derfor hun ikke klarer å falle til ro.

''Det kan hende at baby merker at du er redd og at det er derfor hun ikke klarer å falle til ro.''

Svært sannsynlig. Pluss at en redd person kan bli mer skarp i stemmen og brå i bevegelsene (herunder 'vuggingen'), og alt dette kan uroe et barn som alleredee befinner seg i en litt utrygg situasjon på et relativt ukjent sted med en barnevakt.

Hei!

Jeg er så fortvilt.

Barnet våknet nå, kl er 13.36 og ikke 14.30

Det skrek og jeg gikk inn, løftet det fort opp, ristet det, tok av bleien, la det på gulvet, det så på meg og SKREK.

Jeg løftet det fort opp, ristet igjen og lette gjennom bager og poser og fant ingen bleier, men så til slutt fant, jeg.

jeg ble helt fortvilt, NEI, nå skriker igjen, jeg tror ikke jeg vet hva jeg skal gjøre???

Jeg la nemlig barnet igjen, bredde over dynen, den hylskriker.

Dette klarer jeg ikke, hva skal jeg gjøre, kanskje gi paracet?

Kanskje vondt, den ser så trøtt ut, men skriker når jeg la den ned, vil ringe noen, klarer ikke, må ta sov i ro. Lei meg.

Ikke gi paracet til et barn som gråter fordi det ikke blir trøstet!

Jeg synes virkelig ikke du skal ta på deg barnevaktjobb senere.

''Løpestreng; hVorfor kan ikke barnet stå i denne?''

Det er ikke en hund, barn skal ikke stå i bånd. Det blir sannsynligvis bare skriking og hyling av det og barnet kan tulle tauet rundt halsen og bli kvalt.

''Sprinkelseng: Kan jeg ha barnet i denne mens det er våkent? Evt ant minutter?''

Du kan jo prøve å sette barnet i sengen og gi det noen leker, men et barn på 2 år vil nok klatre ut ganske raskt når det begynner å kjede seg.

''Babystol: Hvor lenge etter at barnet har spist kan det sitte i denne stolen?''

Barnet vil raskt klatre ut dersom det blir kjedelig.

Neste gang du blir spurt om å være barnevakt synes jeg du skal si nei, dette blir alt for slitsomt for deg.

''og barnet kan tulle tauet rundt halsen og bli kvalt.''

Hvis det er et tau, ja, men hvis det er en slik løpestreng som hunder har, skulle jeg tro at det ikke er kvelningsfaren som gjør at dette er fy fy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...