Gå til innhold

Hva var det jeg sa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad for at 22. juli-ofrene får hjelp og støtte, men jeg skulle ønske at varmen og omtanken satt like løst når det gjelder dem som daglig er ofre for terror.

"Dessuten hadde ungdommene på Utøya VALGT å engasjere seg i politikken, de hadde blitt UTVALGT av andre til å være med på politisk sommerleir"

Hva mener du med dette her, i mine ører klinger ikke dette så veldig bra for å si det mildt derfor får jeg spørre deg fremfor å gå den feilen at jeg tolker deg fullstendig feil

Skrevet

Dessuten hadde ungdommene på Utøya VALGT å engasjere seg i politikken, de hadde blitt UTVALGT av andre til å være med på politisk sommerleir. Barn som mobbes daglig på skolen, og barn som mishandles av sine foreldre, har ikke valgt å befinne seg i den situasjonen. De har ikke noe valg.

''Dessuten hadde ungdommene på Utøya VALGT å engasjere seg i politikken, de hadde blitt UTVALGT av andre til å være med på politisk sommerleir. Barn som mobbes daglig på skolen, og barn som mishandles av sine foreldre, har ikke valgt å befinne seg i den situasjonen. De har ikke noe valg.''

Ungdommene på Utøya valgte ikke å bli massakrert, like lite som barn som mobbes eller blir mishandlet har valgt dette. Forskjellen mellom de massakrerte ungdommene på Utøya og mobbeofrene er at den siste gruppen fortsatt kan få gode liv.

Skrevet

"Dessuten hadde ungdommene på Utøya VALGT å engasjere seg i politikken, de hadde blitt UTVALGT av andre til å være med på politisk sommerleir"

Hva mener du med dette her, i mine ører klinger ikke dette så veldig bra for å si det mildt derfor får jeg spørre deg fremfor å gå den feilen at jeg tolker deg fullstendig feil

Jeg tenker bare på at barn som blir mobbet, blir det pga ting de ikke kan noe for, og knapt kan gjøre noe med.

Men jeg gir meg nå. Dette er verken tid eller sted for denne debatten.

Skrevet

''Dessuten hadde ungdommene på Utøya VALGT å engasjere seg i politikken, de hadde blitt UTVALGT av andre til å være med på politisk sommerleir. Barn som mobbes daglig på skolen, og barn som mishandles av sine foreldre, har ikke valgt å befinne seg i den situasjonen. De har ikke noe valg.''

Ungdommene på Utøya valgte ikke å bli massakrert, like lite som barn som mobbes eller blir mishandlet har valgt dette. Forskjellen mellom de massakrerte ungdommene på Utøya og mobbeofrene er at den siste gruppen fortsatt kan få gode liv.

Tja, de som ikke allerede har tatt sitt eget liv, eller sitter fast i et rushelvete eller lignende, kan kanskje en mulighet for å redde stumpene.

Skrevet

Jeg tenker bare på at barn som blir mobbet, blir det pga ting de ikke kan noe for, og knapt kan gjøre noe med.

Men jeg gir meg nå. Dette er verken tid eller sted for denne debatten.

Når man melder seg inn i AUF, blir utvalgt til å dra med på en sommerleir, betyr ikke det at man har meldt seg på frivillig for å bli drept. Jeg klarer ikke, selv etter beste evne, å skjønne hvordan du kan si slike ting som dette her. At du vil påpeke hvordan flere tusen mobbes både i skole og arbeidsliv er fint og viktig, men det får du vitterlig klare uten å bruke de valg av ord du akkurat har skrevet. Ingen ønsket å oppleve det helvete som skjedde på Utøya. Og du tror det er over etter 1 time? Jeg begriper ikke hvordan du kan innbille deg at det er over? Det har såvidt begynt.

Skrevet

Tja, de som ikke allerede har tatt sitt eget liv, eller sitter fast i et rushelvete eller lignende, kan kanskje en mulighet for å redde stumpene.

Nå synes jeg du skal gi deg. Dette blir usmakelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...