Gå til innhold

Vival og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Hei.

Når kan jeg kjøre bil igjen etter å ha tatt litt for mange vival i løpet av en dag? Er det ok å kjøre bil dagen etterpå?

Gjest Zyprexus
Skrevet

Da jeg hadde fritak for helsekravene sto det i brevet at det må gå minst 8 timer. Vet ikke om dette er blitt strengere nå med de nye reglene. Merk at om du tar over 5 mg må du søke om fritak etter de nye reglene.

Skrevet

Jeg har fått beskjed i forbindelse med fritak ift sertifikat om at jeg må vente minst 12 timer, selv etter kun 5 mg Vival...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Umulig å svare på før doseringen er mer konkret.

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Det varierer litt...

Har mistet litt kontroll og kan ta mellom 4-7 vival om dagen, i tillegg til kanskje 3-4 pinex forte... Skjønner at eg ikke kan kjøre denne dagen, men kan jeg kjøre dagen etterpå?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det varierer litt...

Har mistet litt kontroll og kan ta mellom 4-7 vival om dagen, i tillegg til kanskje 3-4 pinex forte... Skjønner at eg ikke kan kjøre denne dagen, men kan jeg kjøre dagen etterpå?

Jeg er rimelig sikker på at du ikke er kjørbar om morgenen og sannsynligvis ikke i det hele tatt den neste dagen. Halveringstiden for diazepam er 20-50 timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...