PieLill Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Selvsagt er det bra å prøve å gi innsikt. Jeg bare mener at man ikke skal være så kritiske til dem som er mer tydelige enn diplomatiske. I går hadde jeg lyst til å skrive mer direkte til henne enn det jeg gjorde - og som jeg hadde gjort hvis det ikke hadde vært en med diagnose. Det var vanskelig å trekke linjen mellom det å bidra til at barnet ikke ble skadet eller dårlig behandlet - og å evt komme til å såre en voksen kvinnes følelser. ''Selvsagt er det bra å prøve å gi innsikt. Jeg bare mener at man ikke skal være så kritiske til dem som er mer tydelige enn diplomatiske.'' Er du sikker på at man blir mer tydelig om man får folk til å føle seg som dritt under støvlene? Kan ikke de vonde følelsene man skaper like godt sperre for budskapet som å tydeliggjøre det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 ''Selvsagt er det bra å prøve å gi innsikt. Jeg bare mener at man ikke skal være så kritiske til dem som er mer tydelige enn diplomatiske.'' Er du sikker på at man blir mer tydelig om man får folk til å føle seg som dritt under støvlene? Kan ikke de vonde følelsene man skaper like godt sperre for budskapet som å tydeliggjøre det. mvh Det er jo ikke alle forunt å få til å skrive diplomatisk og hyggelig (nok). Alle her ble nok veldig betenkt over det hele - og da får man forstå at det drypper inn et par innlegg (på et åpent, ikke-psyk-forum) som ikke var helt diplomatiske nok... Det hadde vært _veldig_ rart om det ikke hadde kommet noen sånne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei! jeg er så glad for at du skjønte at språk mitt ble sånn fordi jeg var så stresset, trengte hjelp fort. ''jeg er så glad for at du skjønte at språk mitt ble sånn fordi jeg var så stresset,'' Jeg for min del skjønte ikke at det var stress som gjorde at du ikke _klarte_ å skrive slik som du pleier. Jeg trodde du _valgte_ å skrive i "telegramstil" for å spare tid fordi du var stresset og det var mye annet som skjedde og du ikke ville bruke for mye tid på formuleringer når korte setninger fikk fortalt det du ville si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 ''jeg er så glad for at du skjønte at språk mitt ble sånn fordi jeg var så stresset,'' Jeg for min del skjønte ikke at det var stress som gjorde at du ikke _klarte_ å skrive slik som du pleier. Jeg trodde du _valgte_ å skrive i "telegramstil" for å spare tid fordi du var stresset og det var mye annet som skjedde og du ikke ville bruke for mye tid på formuleringer når korte setninger fikk fortalt det du ville si. Hei! ja jeg tror kanskje jeg valgte det? men pga av stress, men nå blir jeg usikker på om jeg valgte det eller ikke. jeg oppfattet det litt slik selv, for jeg hadde ikke tid, men jeg var veldig stresset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei! ja jeg tror kanskje jeg valgte det? men pga av stress, men nå blir jeg usikker på om jeg valgte det eller ikke. jeg oppfattet det litt slik selv, for jeg hadde ikke tid, men jeg var veldig stresset. Skjønner. Jeg har den største forståelse for at man prøver å fatte seg i korthet når man har det travelt. Jeg gjør det selv hvis jeg f eks må skynde meg å svare på en sms og ikke har anledning til utbrodering (er vanligvis svært ordrik også i sms'er *S*) Man skal ikke ha lest mye av det du har skrevet her inne for å vite at du ikke vanligvis skriver i telegramstil :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Skjønner. Jeg har den største forståelse for at man prøver å fatte seg i korthet når man har det travelt. Jeg gjør det selv hvis jeg f eks må skynde meg å svare på en sms og ikke har anledning til utbrodering (er vanligvis svært ordrik også i sms'er *S*) Man skal ikke ha lest mye av det du har skrevet her inne for å vite at du ikke vanligvis skriver i telegramstil :-) Hei! Fint du forstår 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Sorry at jeg spør, men har du like velfungerende unger som Madelenemie? Jeg kjenner ikke Madelenemie, men den ene sønnen hennes er usedvanlig høflig, hyggelig og velfungerende. ''Sorry at jeg spør, men har du like velfungerende unger som Madelenemie? Jeg kjenner ikke Madelenemie, men den ene sønnen hennes er usedvanlig høflig, hyggelig og velfungerende.'' Velfungerende? Hvilken mening legger du i bruken av det ordet? http://www.aftenposten.no/amagasinet/juul/article1624781.ece Jeg ser ikke helt sammenhengen, eller noen logisk mening i spørsmålet ditt. Hvilken betydning har "funksjonsevnen" til barna våres i forhold til min kommentar om Madelenemie? Jeg har da også høflige og hyggelige barn.. Et av mine barn har kombinasjonen autisme, ADHD og ticks. Hun klarer seg veldig godt på mange områder, men på noen trenger hun en del hjelp - fra meg eller andre. Jeg ser helst at hun får gradvis mer av den hjelpen hun trenger utenfra, for jeg kommer ikke alltid til å være her for henne. Hun er forøvrig også veldig høflig og hyggelig, men hun har store kommunikasjonsvansker, og trenger i mange sammenhenger en "tolk". Så, hva sier det deg om meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.