frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''Og det forundrer meg litt at det utvises så stor forståelse for i utgangspunktet hårreisende situasjoner her'' Jeg reagerte på det samme igår. Det Madelenemie skrev i den tråden var rett og slett bekymringsfult. ''Jeg reagerte på det samme igår. Det Madelenemie skrev i den tråden var rett og slett bekymringsfult.'' Men hvilken nytte ville det vært for barnet eller Madelenemie om vi hadde tilført ytterligere stress i en kritisk situasjon? Jeg tror det var vesentlig mer konstruktivt, særlig med hensyn til barnets situasjon, at folk forsøkte å gi konstruktive råd på en vennlig måte. Det betyr ikke at ikke mange av oss var helt satt ut av det vi på sett og vis var vitne til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Men det kan jo ikke jeg vite noe om? Jeg har ikke fulgt henne, og jeg kjenner henne ikke. Men jeg ser at hun skriver at hun ikke er umoden basert på at psykiateren har sagt det, altså vet hun ikke dette selv. Hun skriver også at psykiateren hennes sier hun skal drive med ting hun kan, og dette kan hun åpenbart ikke - likevel gjør hun det. Samtlige skrev til henne i går at hun ikke bør passe barn, likevel har hun laget seg en liste hun kan følge _neste gang_ hun skal passe barn. Hun skjønner ikke hva vi mener når vi sier at hun ikke må riste barnet, for hun skjønner ikke selv at riste er feil ord å bruke - du brukte ganske mange innlegg på å redegjøre for det i går. Slik jeg ser det er det mange indikasjoner på at hun faktisk ikke skjønner det som blir skrevet til henne, at hun mangler forståelse for "normal oppførsel" (ref. dette med å tilby seg å riste andres barn), og at hun har en svært umoden uttrykksmåte (hun skriver svært få/ingen normale setninger). ''og at hun har en svært umoden uttrykksmåte (hun skriver svært få/ingen normale setninger)'' I den kritiske situasjonen i går, gikk hun på sett og vis så mye i oppløsning at også språket ble svært preget av det. Hun har selv kommentert på det i etterkant. Til vanlig mener jeg at hun har svært god språkføring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Men det kan jo ikke jeg vite noe om? Jeg har ikke fulgt henne, og jeg kjenner henne ikke. Men jeg ser at hun skriver at hun ikke er umoden basert på at psykiateren har sagt det, altså vet hun ikke dette selv. Hun skriver også at psykiateren hennes sier hun skal drive med ting hun kan, og dette kan hun åpenbart ikke - likevel gjør hun det. Samtlige skrev til henne i går at hun ikke bør passe barn, likevel har hun laget seg en liste hun kan følge _neste gang_ hun skal passe barn. Hun skjønner ikke hva vi mener når vi sier at hun ikke må riste barnet, for hun skjønner ikke selv at riste er feil ord å bruke - du brukte ganske mange innlegg på å redegjøre for det i går. Slik jeg ser det er det mange indikasjoner på at hun faktisk ikke skjønner det som blir skrevet til henne, at hun mangler forståelse for "normal oppførsel" (ref. dette med å tilby seg å riste andres barn), og at hun har en svært umoden uttrykksmåte (hun skriver svært få/ingen normale setninger). Den lista avtalte hun med en her på DOL i går at hun skulle lage, og så skulle hun få tilbakemeldinger på den. Tror ikke denne lista nødvendigvis betyr at hun har tenkt å si ja neste gang hun blir spurt om barnepass. Hun trengte den til i dag, og så trengte hun å vise seg selv (og oss) hvordan hun tenker i forhold til det å passe et lite barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''Jeg reagerte på det samme igår. Det Madelenemie skrev i den tråden var rett og slett bekymringsfult.'' Men hvilken nytte ville det vært for barnet eller Madelenemie om vi hadde tilført ytterligere stress i en kritisk situasjon? Jeg tror det var vesentlig mer konstruktivt, særlig med hensyn til barnets situasjon, at folk forsøkte å gi konstruktive råd på en vennlig måte. Det betyr ikke at ikke mange av oss var helt satt ut av det vi på sett og vis var vitne til. Nei der har du et godt poeng. Det hadde nok ikke gjort saken noe bedre igår. Men jeg synes det er viktig at M forstår at hun ikke må finne på å passe andres barn igjen, slik som flere her nå har skrevet til henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''Jeg synes dette bør nyanseres til å gjelde andres barn. Jeg har ikke lest noe som gir meg grunn til å tro at hun ikke ivaretar egne barn'' Med hjelp av mannen. Hun hadde ikke greid det alene og det vet Madelenemie og har sagt det selv også mange ganger. ''Med hjelp av mannen. Hun hadde ikke greid det alene og det vet Madelenemie og har sagt det selv også mange ganger.'' Det stemmer. Jeg betviler allikevel ikke at hun på sin måte er en god mor - selv om hun også på dette området er annerledes. Jfr. det nydelige innlegget hun skrev om sin datter for noen dager siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Nei der har du et godt poeng. Det hadde nok ikke gjort saken noe bedre igår. Men jeg synes det er viktig at M forstår at hun ikke må finne på å passe andres barn igjen, slik som flere her nå har skrevet til henne. Jeg er enig i at vi bør tydelig si at vi mener hun ikke bør passe andres barn i fremtiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Men det kan jo ikke jeg vite noe om? Jeg har ikke fulgt henne, og jeg kjenner henne ikke. Men jeg ser at hun skriver at hun ikke er umoden basert på at psykiateren har sagt det, altså vet hun ikke dette selv. Hun skriver også at psykiateren hennes sier hun skal drive med ting hun kan, og dette kan hun åpenbart ikke - likevel gjør hun det. Samtlige skrev til henne i går at hun ikke bør passe barn, likevel har hun laget seg en liste hun kan følge _neste gang_ hun skal passe barn. Hun skjønner ikke hva vi mener når vi sier at hun ikke må riste barnet, for hun skjønner ikke selv at riste er feil ord å bruke - du brukte ganske mange innlegg på å redegjøre for det i går. Slik jeg ser det er det mange indikasjoner på at hun faktisk ikke skjønner det som blir skrevet til henne, at hun mangler forståelse for "normal oppførsel" (ref. dette med å tilby seg å riste andres barn), og at hun har en svært umoden uttrykksmåte (hun skriver svært få/ingen normale setninger). Hun er veldig flink til å uttrykke seg skriftlig, mye bedre enn de fleste her på DOL. I går var hun nok så oppskaket og stresset at språket hennes ble totalt annerledes enn det pleier å være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''Men jeg vet mye om å passe barn. Og dette er ikke et menneske som bør passe barn. Uansett alder på barnet. '' Jeg synes dette bør nyanseres til å gjelde andres barn. Jeg har ikke lest noe som gir meg grunn til å tro at hun ikke ivaretar egne barn. Nei, men det er heller ikke det vi snakker om her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''Med hjelp av mannen. Hun hadde ikke greid det alene og det vet Madelenemie og har sagt det selv også mange ganger.'' Det stemmer. Jeg betviler allikevel ikke at hun på sin måte er en god mor - selv om hun også på dette området er annerledes. Jfr. det nydelige innlegget hun skrev om sin datter for noen dager siden. Jeg tror hun er en god mor på mange områder. Til tross for det, tror jeg ikke hun ville strukket til alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Den lista avtalte hun med en her på DOL i går at hun skulle lage, og så skulle hun få tilbakemeldinger på den. Tror ikke denne lista nødvendigvis betyr at hun har tenkt å si ja neste gang hun blir spurt om barnepass. Hun trengte den til i dag, og så trengte hun å vise seg selv (og oss) hvordan hun tenker i forhold til det å passe et lite barn. ''Hun trengte den til i dag, og så trengte hun å vise seg selv (og oss) hvordan hun tenker i forhold til det å passe et lite barn'' I grunnen det samme som jeg tenkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''og at hun har en svært umoden uttrykksmåte (hun skriver svært få/ingen normale setninger)'' I den kritiske situasjonen i går, gikk hun på sett og vis så mye i oppløsning at også språket ble svært preget av det. Hun har selv kommentert på det i etterkant. Til vanlig mener jeg at hun har svært god språkføring. Som sagt, det vet jeg ingenting om.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hun er veldig flink til å uttrykke seg skriftlig, mye bedre enn de fleste her på DOL. I går var hun nok så oppskaket og stresset at språket hennes ble totalt annerledes enn det pleier å være. Enig! Språket hennes i går var preget av at hun stresset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg tror hun er en god mor på mange områder. Til tross for det, tror jeg ikke hun ville strukket til alene. Det er jeg selvfølgelig enig med deg i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Nei, men det er heller ikke det vi snakker om her. Jeg var usikker på hva du mente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Som sagt, det vet jeg ingenting om.... ''Som sagt, det vet jeg ingenting om....'' Nei, men i såfall er det jo bra at vi forteller deg det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 ''Som sagt, det vet jeg ingenting om....'' Nei, men i såfall er det jo bra at vi forteller deg det. Men spiller det noen rolle? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker dette videre. Det er ingen her som har ment å såre henne, det er ingen som har ment å være ufine og det er ingen som har ment å gjøre noe galt. Så lenge hun skriver på et offentlig forum (og dette er Småbarn, ikke Psyk) så må hun ta ansvar for sine egne følelser og reaksjoner, hvertfall så lenge de avviker fra normalen. Og jeg ser ingenting unormalt eller sterkt kritisk uttrykket noe sted her. Jeg er bare opptatt av at hun ikke gjør dette igjen, og at hun forstår at hun må si det til foreldrene. Hvilken læringskurve eller funksjonalitet hun har ellers er ikke så relevant i denne sammenhengen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grublendeikveld Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg skjønner at du ble lei deg av det hun skrev. Det blir feil å mene så veldig mye om deg som menneske basert på ting du skriver her når du har det vanskelig. Helheten - alt det du får til i hverdagen - har en tendens til å forsvinne når det er litt "krise". Jeg synes du primært skal forholde deg til det de som kjenner deg godt mener. Mannen din, psykiateren og vennene du og din mann har har mye bedre forutsetning for å uttale seg enn det vi har. Det høres ut som om dere alle har en fin dag i dag :-) jeg har lov til å mene noe om et menneske, når det i så stor grad kan gå ut over et uskyldig barn. og jeg kjenner ikke m. har bare lest hennes innlegg noen ganger. hvis ikke vi som ikke kjenner henne, har lov til å si hva vi mener, så må dette forumet være for kun noen få. ellers så må m skrive privat til dere som hun kjenner. så slipper jeg å sitte dypt bekymret på en lørdagskveld... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grublendeikveld Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Men spiller det noen rolle? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker dette videre. Det er ingen her som har ment å såre henne, det er ingen som har ment å være ufine og det er ingen som har ment å gjøre noe galt. Så lenge hun skriver på et offentlig forum (og dette er Småbarn, ikke Psyk) så må hun ta ansvar for sine egne følelser og reaksjoner, hvertfall så lenge de avviker fra normalen. Og jeg ser ingenting unormalt eller sterkt kritisk uttrykket noe sted her. Jeg er bare opptatt av at hun ikke gjør dette igjen, og at hun forstår at hun må si det til foreldrene. Hvilken læringskurve eller funksjonalitet hun har ellers er ikke så relevant i denne sammenhengen. helt enig med deg her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 jeg har lov til å mene noe om et menneske, når det i så stor grad kan gå ut over et uskyldig barn. og jeg kjenner ikke m. har bare lest hennes innlegg noen ganger. hvis ikke vi som ikke kjenner henne, har lov til å si hva vi mener, så må dette forumet være for kun noen få. ellers så må m skrive privat til dere som hun kjenner. så slipper jeg å sitte dypt bekymret på en lørdagskveld... Fullstendig enig med deg. Jeg satt også med hjertet i halsen, og så for meg at toåringen fikk varige skader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Men spiller det noen rolle? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker dette videre. Det er ingen her som har ment å såre henne, det er ingen som har ment å være ufine og det er ingen som har ment å gjøre noe galt. Så lenge hun skriver på et offentlig forum (og dette er Småbarn, ikke Psyk) så må hun ta ansvar for sine egne følelser og reaksjoner, hvertfall så lenge de avviker fra normalen. Og jeg ser ingenting unormalt eller sterkt kritisk uttrykket noe sted her. Jeg er bare opptatt av at hun ikke gjør dette igjen, og at hun forstår at hun må si det til foreldrene. Hvilken læringskurve eller funksjonalitet hun har ellers er ikke så relevant i denne sammenhengen. Jeg tror det er svært få som har ment å såre henne, men det innlegget jeg opprinnelig reagerte på var så avgjort egnet til å såre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.