Gå til innhold

God morgen

Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Helt enig. Jeg er ikke like overbevist som frosken i at m ser sine begrensninger, og er stygt redd at det er mannen som må bidra til at det ikke blir flere barnevakter der m er alene med andres unger i framtiden.''

Hvorfor er det noe å være stygt redd for? Hun har jo gjentatte ganger forklart at hun navigerer i tilværelsen ved hjelp av sin mann og sin psykiater.

Hei!

ja jeg gjør det, jeg spør og er 100 % ærlig i alt med dem for sånn får jeg hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

56

• frosken

35

• Persille1365381127

23

• Katt-ja

9

Jeg har vel ikke ment å si at hun er en konsekvent lytter, men at det ofte har tilkommet endringer som følge av lange dialoger her på dol. Jeg har så avgjort ikke sagt at endringene kommer momentant . Jeg mener forøvrig også at hun i større grad enn de fleste forholder seg saklig til ting som blir skrevet til henne (men det innebærer selvfølgelig ikke at hun uten videre innser fornuften i ting som sies.)

Hei!

Endring kan ta tid, men jeg lærer av det mennesker sier, men forandring skjer ikke momentant, men er ofte gradvis.

Når det gjelder det med lege så er det vanskelig med sånne drømmer som blir knust....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at jeg er overbevist om at det er fullt mulig å få formidlet budskapet og samtidig forsøke å vise respekt. Men det er ingen tvil om at det var mange av oss som ble oppjaget under tråden om løpestrengen, det var ikke lett å logge seg av mens det var mest kritisk.

Hei!

jeg syns du og andre var tydelige nok, jeg forstod jo hva dere mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, frosken, i at Madelenemie har tatt tak i veldig mye i sitt hverdagsliv og endret mye etter de samtalene vi har hatt her på dol. Ikke nødvendigvis med en gang, men etter en tid.

Hei!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun trengte den til i dag, og så trengte hun å vise seg selv (og oss) hvordan hun tenker i forhold til det å passe et lite barn''

I grunnen det samme som jeg tenkte.

Hei!

Ja sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som sagt, det vet jeg ingenting om....''

Nei, men i såfall er det jo bra at vi forteller deg det.

Hei!

jeg er så glad for at du skjønte at språk mitt ble sånn fordi jeg var så stresset, trengte hjelp fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun har jo mange unger sjøl og du kjenner jo ingen av dem. Det er ikke slik at en to-åring er en prøvekanin for henne da hun har hatt mange to-åringer sjøl.

Og jeg regner jo med at de som har spurt henne om barnevakt kjenner henne og ungene hennes og dermed ikke har noe problem. Jeg ser også at ting ikke blir helt A4, men har unger vondt av at ting ikke her helt A4 et par dager.

Hei!

Det sa min psykiater også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet nok litt mer :)

Jeg har jo selv asperger og kjenner flere andre voksne med AS + at jeg kjenner til Madelenemie fra før.

Hei!

Så hvor kjenner du meg fra da?

Jeg er bedre fungerende enn noen med asperger diagnostisert i spesialisthelsetjenesten, den offentlige, for det har min psykiater sagt og hun er en ekspert på autisme og epilepsi.

Problemet er vel heller da at for mange får diagnosen som de mener på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner mange nok foreldre til å vite at om foreldrene hadde visst det hun skrev her i går, så ville de etter all sannsynlighet ikke latt henne passe barnet.''

Jeg hadde ikke under noen omstendighet satt igjen barnet mitt hos en person som reagerte slik hun gjorde i tråden i går. Og det skremmer meg at hun selv ikke skjønner at hun ikke bør passe barn flere ganger. Selv om hun gjør det for å være snill og for å hjelpe foreldrene så er det rett og slett farlig for barnet.

Hei!

jeg skal snakke med min psykiater om dette og gi henne barnevaktlisten og høre på hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme når jeg leste listen. Det er lett å se at forfatter av listen bare ønsker godt, at det er ren omtanke som har vært motivasjonen, men som mor ville jeg ikke satt igjen min toåring til den som hadde forfattet den. Jeg håper hun viser både sin mann, psykologen og barnets foreldre listen.

Hei!

Det skal jeg gjøre for så kan de si sin mening, listen er jo konkret lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den lista var noe hun avtalte med en her på DOL i går (husker ikke hvem), at hun skulle lage en slik liste og vise den her - så kunne vi kommentere om vi synes det høres rimelig ut eller om hun overdriver eller har utelatt noe viktig.

Hei!

Akkurat derfor lagde jeg listen ikke for å få kjeft, men for å få saklige tilbakemeldinger på om jeg tenker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun er velfungerende til å ha Asperger''

Nei, det vil jeg faktisk ikke si at hun er.

Sorry at jeg spør, men har du like velfungerende unger som Madelenemie? Jeg kjenner ikke Madelenemie, men den ene sønnen hennes er usedvanlig høflig, hyggelig og velfungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er så glad for at du skjønte at språk mitt ble sånn fordi jeg var så stresset, trengte hjelp fort.

Jeg skjønte med en gang av det var stresset som gjorde at språket ditt endret seg. Du har en utmerket språkføring til vanlig, og for meg var det interessant å få et så nært forhold til nettopp hvor fragmentert (jeg finner ikke et bedre ord) du kunne bli under stress av ulik karakter.

Du beskriver veldig godt, enten et sted i denne tråden eller kanskje det var i en annen tråd, hvordan for mye stimuli kan gjøre at du mister fokus. Jeg tenker på den kommentaren du skrev om hvordan det kan bli for deg på et legekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg skjønte med en gang av det var stresset som gjorde at språket ditt endret seg. Du har en utmerket språkføring til vanlig, og for meg var det interessant å få et så nært forhold til nettopp hvor fragmentert (jeg finner ikke et bedre ord) du kunne bli under stress av ulik karakter.

Du beskriver veldig godt, enten et sted i denne tråden eller kanskje det var i en annen tråd, hvordan for mye stimuli kan gjøre at du mister fokus. Jeg tenker på den kommentaren du skrev om hvordan det kan bli for deg på et legekontor.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er veldig glad du og andre hjalp meg frosken,

det var vel så mye for barnets del da jeg roet meg når jeg skjønte at dette går bra, det fins en løsning, i det minste kan jeg spørre noen.

men jeg er lei meg for at jeg bekymret deg og flere det var ikke meningen. Jeg har tatt meg av mine egne barn og det har gått bra.

''Jeg er veldig glad du og andre hjalp meg frosken,

det var vel så mye for barnets del da jeg roet meg når jeg skjønte at dette går bra, det fins en løsning, i det minste kan jeg spørre noen.

men jeg er lei meg for at jeg bekymret deg og flere det var ikke meningen. Jeg har tatt meg av mine egne barn og det har gått bra.''

Det gjorde et sterkt inntrykk å komme så tett innpå den forvirringen du opplever under for mye stress. Jeg hadde hele tiden i bakhodet at du jo har tatt deg av flere barn, og jeg har ingen grunn til å tro annet enn at du er en god mor. Jeg kunne ønske meg at du viste denne tråden enten til din psykiater - eller kanskje til din mann. Det er mulig at vi overdriver når vi blir så bekymret for barnet, kanskje bevarer du på en eller annen måte mer oversikt enn vi får inntrykk av. Det er vanskelig å vite for oss, og derfor vil vi være på den sikre siden av hensynt til barnet, og dermed sier vi at vi mener du ikke bør passe barn. Du vil få en mye bedre vurdering av dette om du tar med deg utskrift av noen av innleggene i tråden og konfererer med din psykiater om det.

Håper forøvrig at sønnen din snart er frisk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk, for jeg syns selv jeg har i vertfall en normal språkføring og min psykiater sier jeg skriver meget godt.

derfor så er det du skriver i tråd med det hun mener og slik jeg oppfatter meg selv,, men ja stress kan forandre alt for meg, :)

Også når jeg kjører går dette jo stort sett bra, men ved visse lyder må jeg kanskje stoppe bilen, heldigvis er dette sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Sorry at jeg spør, men har du like velfungerende unger som Madelenemie? Jeg kjenner ikke Madelenemie, men den ene sønnen hennes er usedvanlig høflig, hyggelig og velfungerende.

''Jeg kjenner ikke Madelenemie, men den ene sønnen hennes er usedvanlig høflig, hyggelig og velfungerende''

Det skulle ikke forbause meg om det er et velfungerende hjem også i forhold til mange andre hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er veldig glad du og andre hjalp meg frosken,

men jeg er lei meg for at jeg bekymret deg og flere det var ikke meningen. Jeg har tatt meg av mine egne barn og det har gått bra.''

Det gjorde et sterkt inntrykk å komme så tett innpå den forvirringen du opplever under for mye stress. Jeg hadde hele tiden i bakhodet at du jo har tatt deg av flere barn, og jeg har ingen grunn til å tro annet enn at du er en god mor. Jeg kunne ønske meg at du viste denne tråden enten til din psykiater - eller kanskje til din mann. Det er mulig at vi overdriver når vi blir så bekymret for barnet, kanskje bevarer du på en eller annen måte mer oversikt enn vi får inntrykk av. Det er vanskelig å vite for oss, og derfor vil vi være på den sikre siden av hensynt til barnet, og dermed sier vi at vi mener du ikke bør passe barn. Du vil få en mye bedre vurdering av dette om du tar med deg utskrift av noen av innleggene i tråden og konfererer med din psykiater om det.

Håper forøvrig at sønnen din snart er frisk igjen :-)

Hei!

Takk,

Jeg skal gjøre det.

Jeg er ikke den beste på små barn, men hovedproblemet er at jeg er lydsensitiv, men her klarer jeg ofte å ta meg sammen, mens det har vært en del nesten-ulykker, men jeg ble så redd da jeg oppdaget det at de har brent seg fast hvis du skjønner.

de samme tingene har skjedd med min far, han er en like dårlig barnepasser som meg, men ville aldri innrømmet at han glemmer seg.

Da jeg glemte å sette bremsen på barnevognen og mitt barn trillet ned en lang bakke så har nøyaktig det samme skjedd med min far når jeg var liten , men dette nekter han for.

Håper du skjønner, det jeg mener er at mange glemmer seg, men kanskje ikke husker eller erkjenner slike feil.

Jeg skal ta dette med ja til min psykiater, barnevaktlisten.

Også skal jeg snake med min mann og spørre han hva han syns, selv om det er lit flaut på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner ikke Madelenemie, men den ene sønnen hennes er usedvanlig høflig, hyggelig og velfungerende''

Det skulle ikke forbause meg om det er et velfungerende hjem også i forhold til mange andre hjem.

''Det skulle ikke forbause meg om det er et velfungerende hjem også i forhold til mange andre hjem.''

Jeg tenker også sånn. Ingen tvil om at enkelte ting gjøres annerledes enn gjennomsnittet, men det tror jeg muligens gjelder både på godt og "vondt".

Av og til får jeg følelsen av at folk tror at det bare er for Madelenemie å bli _helt_ forskjellig fra den hun er. Det er da jeg får lyst til å minne om at ingen kritiserer en rullestolbruker for å finne utradisjonelle løsninger på hverdagslivets utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk,

Jeg skal gjøre det.

Jeg er ikke den beste på små barn, men hovedproblemet er at jeg er lydsensitiv, men her klarer jeg ofte å ta meg sammen, mens det har vært en del nesten-ulykker, men jeg ble så redd da jeg oppdaget det at de har brent seg fast hvis du skjønner.

de samme tingene har skjedd med min far, han er en like dårlig barnepasser som meg, men ville aldri innrømmet at han glemmer seg.

Da jeg glemte å sette bremsen på barnevognen og mitt barn trillet ned en lang bakke så har nøyaktig det samme skjedd med min far når jeg var liten , men dette nekter han for.

Håper du skjønner, det jeg mener er at mange glemmer seg, men kanskje ikke husker eller erkjenner slike feil.

Jeg skal ta dette med ja til min psykiater, barnevaktlisten.

Også skal jeg snake med min mann og spørre han hva han syns, selv om det er lit flaut på en måte.

Du har helt rett i at det skjer mange små og store uhell (og nesten-uhell) i de fleste hjem. Det er f.eks. skremmende mange som har opplevd at barn har falt ned fra stellebord eller veltet stolen sin ved spiseborde. Heldigvis ender de fleste av disse ulykkene godt, men ikke alle.

Siden du vet at du har en tendens til å glemme deg bort samt ikke tolererer skarp lyd, så ser jeg for meg at du som en ansvarsfull person kommer til å drøfte dette enten med din mann eller din psykiater. Og når du har gjort det, så tenker jeg at vi andre kan la være å mene så mye om hva du kan og ikke kan i forhold til barn :-) (Men jeg står fast ved at jeg akkurat den dagen du skrev hovedinnlegget i denne tråden, hadde en sterk opplevelse av at det å passe en to-åring var for mye stress for deg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...