Gå til innhold

Psykiatere med psyksk sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja det kan man.

Det var en gang mitt argument, men turnustjenesten må man igjennom, denne mener min psykiater jeg ikke vil komme igjennom, det er jeg ikke helt sikker på at hun har rett i.

Feks sa min fastlege til meg følgende "Ja asperger syndrom, det er vel den sykdommen der man kan bli så flink i noe, ja jeg kjente mange jeg med det syndromet når jeg studerte medisin".

det er en av få ganger at jeg ble svært overrasket, jeg sa "På medisin-studiet?", Ja sa min fastlege da.

Når det gjelder Patologi, så tullet en forelser veldig med det, han sa "En ting jeg ikke fatter er at noen gidder bli patolog", jeg tenkte inni meg at det syns jeg var rart sagt.

Forresten den svenske legen med asperger skrev forresten bøker, om hun jobbet som lege stod det ikke noe om, men hun kom seg gjennom turnusen altså. Hun var svært rigid, stod opp kl 04.00 mener jeg å huske og la seg kl 08.00 om kvelden, det virket helt merkelig på meg med en sånn døgnrytme, som et lite barn nesten.

At din fastlege kjente mange leger med asperger vil jeg ikke se som noe argument for at du bør bli lege. En del av disse vil jeg tro helst ikke burde blitt leger, men så har de sluppet gjennom likevel.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

19

• Cilien

2

• Spenol(1)

2

• Sør

1

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...