Gå til innhold

Utestenge barn

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

12

• PieLill

12

• EnolaGay

8

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Nei. Øh, tror ikke jeg hadde kommet på å si det heller. Når jeg tenker meg om så var det litt slik hos noen i min oppvekst, kun en inne av gangen, nå snakker vi ikke små leiligheter eller noe heller, eller syke foreldre eller noe, men som regel.

Akkurat i dag med sår hals og etterdønninger av all rødvinen i går hadde jeg kanskje sagt nei om det stod 6-7 barn utenfor her, men jeg har barnefri så det så. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sånn praktiserer ikke vi det, og jeg vet ikke om noen av mine barns venner som har det sånn heller. Heldigvis.

Naboen stenger nemlig konsekvent gutten min ute... Jeg kommer til å gi beskjed til frøkna at da får hun heller finne noen andre å leke med, eller leke med broren. Det der gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke med den begrunnelsen.

Jeg er ikke enig i "alle eller ingen"-prinsippet forøvrig, for det er ikke slik at alle barn går like godt overens. Og jeg prakker ikke utrivelige unger på mine egne når jeg vet hvordan ståa er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke med den begrunnelsen.

Jeg er ikke enig i "alle eller ingen"-prinsippet forøvrig, for det er ikke slik at alle barn går like godt overens. Og jeg prakker ikke utrivelige unger på mine egne når jeg vet hvordan ståa er.

Men hva gjør du om ei venninne av deg står på døra sammen med en du ikke kommer overens med? Inviterer du bare venninna inn og lar den andre stå utenfor?

Jeg ser poenget ditt, men synes samtidig barn skal lære seg å tilpasse seg andre barn.... Et dilemma, ja... men likevel viktig lærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør du om ei venninne av deg står på døra sammen med en du ikke kommer overens med? Inviterer du bare venninna inn og lar den andre stå utenfor?

Jeg ser poenget ditt, men synes samtidig barn skal lære seg å tilpasse seg andre barn.... Et dilemma, ja... men likevel viktig lærdom.

Altså, om en venninne av meg (som er voksen) kommer med sitt ikke så veldig OK barn, så kommer de jo selvfølgelig inn begge to.

Hvis det står 2 barn på døra hvorav den ene er av den ugreie typen, så sender jeg alle barna ut. Om jeg får bestemme. Her er ungene såvidt store nå at de selv velger om de vil ta imot besøk eller ei, og om de vil leke eller la være. Derfor vil de i dette tilfellet 9 av 10 ganger gå ut en tur for så å komme raskt inn igjen, og i det siste tilfellet si at de er opptatt med noe annet.

Ja, vi må alle lære oss å omgås forskjellige typer mennesker. Det er noe barn også må gjøre på skolen, fordi det vil skje dem også i jobbsammenheng, og på felles fritidsaktiviteter. Hjemme, derimot, skal de ha lov til å velge hvem de vil være sammen med. Akkurat slik vi voksne gjør.

Jeg ser ingen grunn til at ungene skal være sammen med barn de ikke går overens med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

kommer an på. Om det kommer to på døra slipper man jo ikke inn den ene og ikke den andre. Men om det da kommer to til, ville jeg nok kanskje si at nå er det allerede to inne, to til blir for mye, da får dere heller gå ut. Nå er imidlertid jeg så heldig at jeg har en kjellerstue, og jeg kan sende "hele gjengen" ned der hvis de blir for mange. Nå er de 13 år og det går mer i prating, facebook, spill og musikk, og ikke så mye "bråk". Men mener det må være lov å begrense besøket man orker/vil ha inne. Men ikke utestenge bevisst eller urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ubegrenset antall besøkende. -men hvis de blir veldig høylytte sender jeg dem ut i hagen.

Jeg vokste opp i et hjem der mine venner ikke var velkomne, så jeg har praktisert stikk motsatt politikk overfor mine barn og deres venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er snakk om ett barn som hele tiden møter denne forklaringen, synes jeg ikke det er greit.

Hvis det er en fast regel om at bare en skal være på besøk, og dette gjelder alle som vil på besøk (alle blir avvist like mye...) så synes jeg det er "lov" til å gjøre dette.

Selv har vi ingen regler på hvor mange som kan være på besøk, men hvis støynivået blir høyere enn jeg aksepterer, sender jeg dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da kan ingen komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om en venninne av meg (som er voksen) kommer med sitt ikke så veldig OK barn, så kommer de jo selvfølgelig inn begge to.

Hvis det står 2 barn på døra hvorav den ene er av den ugreie typen, så sender jeg alle barna ut. Om jeg får bestemme. Her er ungene såvidt store nå at de selv velger om de vil ta imot besøk eller ei, og om de vil leke eller la være. Derfor vil de i dette tilfellet 9 av 10 ganger gå ut en tur for så å komme raskt inn igjen, og i det siste tilfellet si at de er opptatt med noe annet.

Ja, vi må alle lære oss å omgås forskjellige typer mennesker. Det er noe barn også må gjøre på skolen, fordi det vil skje dem også i jobbsammenheng, og på felles fritidsaktiviteter. Hjemme, derimot, skal de ha lov til å velge hvem de vil være sammen med. Akkurat slik vi voksne gjør.

Jeg ser ingen grunn til at ungene skal være sammen med barn de ikke går overens med.

Jo, men da bruker også du "alle eller ingen", så da er vi nok ganske enige allikevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men da bruker også du "alle eller ingen", så da er vi nok ganske enige allikevel;)

Mja, på sett og vis, men jeg tvinger ikke mine unger til å ta imot en ekstra gjest hvis denne ekstra gjesten er en utrivelig type. Da kan jeg godt si nei, helt av meg selv, selv om de har andre venner på besøk.

Vi har det litt slik her vi bor, nemlig, at ett barn fungerer som klegg på de andre. Og denne "kleggen" er ikke veldig god å ha med i leken, det blir bare oppbrudd og utriveligheter når vedkommende er med. Så da sier jeg nei når denne kommer på døra, selv om de andre ungene er her. Sikkert ikke riktig, men det er vårt valg.

Foreldrene har fått vite hvorfor det er slik, og de velger å ikke gjøre noe for å hjelpe barnet til å fungere bedre. Da kan ikke jeg hjelpe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Mja, på sett og vis, men jeg tvinger ikke mine unger til å ta imot en ekstra gjest hvis denne ekstra gjesten er en utrivelig type. Da kan jeg godt si nei, helt av meg selv, selv om de har andre venner på besøk.

Vi har det litt slik her vi bor, nemlig, at ett barn fungerer som klegg på de andre. Og denne "kleggen" er ikke veldig god å ha med i leken, det blir bare oppbrudd og utriveligheter når vedkommende er med. Så da sier jeg nei når denne kommer på døra, selv om de andre ungene er her. Sikkert ikke riktig, men det er vårt valg.

Foreldrene har fått vite hvorfor det er slik, og de velger å ikke gjøre noe for å hjelpe barnet til å fungere bedre. Da kan ikke jeg hjelpe heller.

Stakkars barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...