Gå til innhold

- Frp gjev næring til folk som ABB


Sør

Anbefalte innlegg

''Politiet vet utmerket godt om det, og har endelig begynt å intervjue folk rundt ham''

Intevjuer de Frp?

De intevjuer folk rundt han ja, men foreløpig vet de jo ingenting om han var alene om dette. Det er derfor jeg mener du bør gå til politiet med det du vet.

Det er altså ikke så vanskelig.

Jeg skrev: "ABB fant ikke på dette av seg selv.", og vanlige regler for norsk tilsier at "dette" da peker tilbake på demoniseringen av muslimer, som ble diskutert ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    27

  • tusseline

    11

  • megler Smekk

    8

  • black wealch

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''Politiet vet utmerket godt om det, og har endelig begynt å intervjue folk rundt ham''

Intevjuer de Frp?

De intevjuer folk rundt han ja, men foreløpig vet de jo ingenting om han var alene om dette. Det er derfor jeg mener du bør gå til politiet med det du vet.

''Det er derfor jeg mener du bør gå til politiet med det du vet.''

Det tror jeg han bør la være. I følge Europol er vensterekstremister som Sør langt oftere ute med terrorisme i Europa enn høyreekstremister ref. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080917

Kan fort ende med at han selv kommer undre lupen med sine rabiate holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

''Det er derfor jeg mener du bør gå til politiet med det du vet.''

Det tror jeg han bør la være. I følge Europol er vensterekstremister som Sør langt oftere ute med terrorisme i Europa enn høyreekstremister ref. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080917

Kan fort ende med at han selv kommer undre lupen med sine rabiate holdninger.

Vennligst fokuser på noe annet enn Sør i denne diskusjonen. Vi kjenner til dine oppfatninger om ham; det er ikke nødvendig å gjenta dem gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Det er altså ikke så vanskelig.

Jeg skrev: "ABB fant ikke på dette av seg selv.", og vanlige regler for norsk tilsier at "dette" da peker tilbake på demoniseringen av muslimer, som ble diskutert ovenfor.

''Jeg skrev: "ABB fant ikke på dette av seg selv.", og vanlige regler for norsk tilsier at "dette" da peker tilbake på demoniseringen av muslimer, som ble diskutert ovenfor.''

De desperate, utrolig søkte forsøkene dine på å koble ABB til FrP blir bare mer og mer tragikomisk patetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun går for langt når hun kaller FrP-miljøet høyreekstremt, men er ellers absolutt enig i at hun er inne på noe.

Ikke alle FrP-medlemmer har sprengt regjeringskvartalet i luften, men alle som har sprengt regjeringslvartalet har vært medlem av FrP.

;)

(forøvrig gjør du både deg selv og oss andre en tjeneste ved å la være å svare de du stadig inngår evigvarende og kjedelige krangler med)

''(forøvrig gjør du både deg selv og oss andre en tjeneste ved å la være å svare de du stadig inngår evigvarende og kjedelige krangler med)'' Kunne ikke vært mer enig. Innmari kjedelig hver gang én tråd tar over hele forumet på denne måten. Det at trådens innholdsutvikling i tillegg kan få en snegle til å virke som en racerbil gjør ikke saken bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det er altså ikke så vanskelig.

Jeg skrev: "ABB fant ikke på dette av seg selv.", og vanlige regler for norsk tilsier at "dette" da peker tilbake på demoniseringen av muslimer, som ble diskutert ovenfor.

Jeg reagerer like kraftig hver gang du uttaler dette. Å legge skylda for det ABB har gjort på de som har andre politiske meninger enn deg og kalle det et hat mot muslimer, skaper bare aggresjon.Det burde du vite. Du bruker feil taktikk.

I følge ABB selv, er det slike som deg som har skapt ABB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Vennligst fokuser på noe annet enn Sør i denne diskusjonen. Vi kjenner til dine oppfatninger om ham; det er ikke nødvendig å gjenta dem gang på gang.

Så dere har fått mail igjen?

Vel, som FrP-velger ser jeg hans nedspammimg av forumet med hentydninger om deltaglese i Utøya-massakeren som en direkte personangrep, hvilket det også utvilsomt er ment som.

Jeg foretrekker å skrive til den det dreier seg om fremfor mail til tredjeperson.

Møkktråder som denne ble slettet etter 22.07. og det burde dere gjerne fortsette med, da det ingen steder hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer like kraftig hver gang du uttaler dette. Å legge skylda for det ABB har gjort på de som har andre politiske meninger enn deg og kalle det et hat mot muslimer, skaper bare aggresjon.Det burde du vite. Du bruker feil taktikk.

I følge ABB selv, er det slike som deg som har skapt ABB.

Nå er det ikke det verken Eva Joly eller jeg gjør, da, så det du holder på med er et forsøk på å avspore debatten.

Poenget, som Eva Joly skriver så elokvent, er nettopp at folk som ABB får næring av demoniseringen av muslimer som ofte spres gjennom Frps politikere og støttespillere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Nå er det ikke det verken Eva Joly eller jeg gjør, da, så det du holder på med er et forsøk på å avspore debatten.

Poenget, som Eva Joly skriver så elokvent, er nettopp at folk som ABB får næring av demoniseringen av muslimer som ofte spres gjennom Frps politikere og støttespillere.

Med vennlig hilsen

Som Nickløs skriver har ABB i følge seg selv fått hatet sitt fra folk som deg, i den grad det har noen interesse hvem denne onsdskapsfulle mannen har hentet sin umenneskelighet fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(forøvrig gjør du både deg selv og oss andre en tjeneste ved å la være å svare de du stadig inngår evigvarende og kjedelige krangler med)'' Kunne ikke vært mer enig. Innmari kjedelig hver gang én tråd tar over hele forumet på denne måten. Det at trådens innholdsutvikling i tillegg kan få en snegle til å virke som en racerbil gjør ikke saken bedre.

Også enig!

Det jeg siterer kommer fra Eva Joly (politisk sentrum), og Eva Solberg (Høyre), og det fremstilles som "venstreekstremisme" og besvares med evinnelige (ubesvarte) personfokuserte innlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nå er det ikke det verken Eva Joly eller jeg gjør, da, så det du holder på med er et forsøk på å avspore debatten.

Poenget, som Eva Joly skriver så elokvent, er nettopp at folk som ABB får næring av demoniseringen av muslimer som ofte spres gjennom Frps politikere og støttespillere.

Med vennlig hilsen

''Poenget, som Eva Joly skriver så elokvent, er nettopp at folk som ABB får næring av demoniseringen av muslimer som ofte spres gjennom Frps politikere og støttespillere''

Hverken Eva Joly, du eller jeg har svar på hva som har skapt en mann som har utført slike grusomme handlinger. Det å påstå at man vet det, er et forsøk på å munnbinde folk og det kommer det ikke noe godt ut av.

I følge ABB er det "foræderne", slike som meg som stemmer AP som har skylden for det ABB har gjort og jeg har ihvertfall ikke tenkt å ta på meg skylden. Like lite tror jeg de som stemmer Frp, føler de har noe skyld i disse grusomme handlingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget, som Eva Joly skriver så elokvent, er nettopp at folk som ABB får næring av demoniseringen av muslimer som ofte spres gjennom Frps politikere og støttespillere''

Hverken Eva Joly, du eller jeg har svar på hva som har skapt en mann som har utført slike grusomme handlinger. Det å påstå at man vet det, er et forsøk på å munnbinde folk og det kommer det ikke noe godt ut av.

I følge ABB er det "foræderne", slike som meg som stemmer AP som har skylden for det ABB har gjort og jeg har ihvertfall ikke tenkt å ta på meg skylden. Like lite tror jeg de som stemmer Frp, føler de har noe skyld i disse grusomme handlingene.

Nei, men ABB var medlem (sågar med lederstilling) i FpU da han skrev på manuskriptet sitt.

At han skylder på Ap er åpenbart, men det er ikke hans logikk som vi vektlegger. Av åpenbare årsaker.

Derimot så må man se på hvem i samfunnet det er som demoniserer muslimer, og hvor han fikk idéene om "muslim-problemet" fra. Du vet likegodt som meg at over 90% av anti-muslim-utsagn kommer fra Frp støttespillere. Det er noe som Frp har markedsført seg på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig!

Det jeg siterer kommer fra Eva Joly (politisk sentrum), og Eva Solberg (Høyre), og det fremstilles som "venstreekstremisme" og besvares med evinnelige (ubesvarte) personfokuserte innlegg.

Med vennlig hilsen

Be the bigger man, ikke svar. Det er ingen utvikling i diskusjonen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be the bigger man, ikke svar. Det er ingen utvikling i diskusjonen uansett.

Jeg har ikke svart ham én eneste gang på mange uker/måneder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Be the bigger man, ikke svar. Det er ingen utvikling i diskusjonen uansett.

Når har det å generere mest mulig støy ved hjep av evige gjentakelser blitt å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, men ABB var medlem (sågar med lederstilling) i FpU da han skrev på manuskriptet sitt.

At han skylder på Ap er åpenbart, men det er ikke hans logikk som vi vektlegger. Av åpenbare årsaker.

Derimot så må man se på hvem i samfunnet det er som demoniserer muslimer, og hvor han fikk idéene om "muslim-problemet" fra. Du vet likegodt som meg at over 90% av anti-muslim-utsagn kommer fra Frp støttespillere. Det er noe som Frp har markedsført seg på.

Med vennlig hilsen

''Nei, men ABB var medlem (sågar med lederstilling) i FpU da han skrev på manuskriptet sitt''

ABB er ett individ. Det må du huske på også nå, når du ellers er så flink til å huske på det i debatter hvor du bruker dette argumentet til din fordel.

Det er _en_ morder her og det er ABB. Ikke alle i FpU og Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, men ABB var medlem (sågar med lederstilling) i FpU da han skrev på manuskriptet sitt''

ABB er ett individ. Det må du huske på også nå, når du ellers er så flink til å huske på det i debatter hvor du bruker dette argumentet til din fordel.

Det er _en_ morder her og det er ABB. Ikke alle i FpU og Frp.

Nei, og derfor har jeg også sitert Joly:

''– Parti som Frp fyrer opp under hatet. Når ein med svak personlegdom møter på deira teoriar, kan det fyra opp under galskapen. Det trur eg bestemt kan ha skjedd med Anders Behring Breivik. Dei galne rasistteoriane hans fekk næring frå dei ekstreme tankane til slike parti, seier Joly til NRK.

Joly understrekar at ho ikkje meiner Frp står for dei ekstreme, islamfiendtlege haldningane som fekk Behring Breivik til å drepa 77 menneske.

– Men det ligg verkeleg hat i det underspråket som Frp brukar, presiserer Joly.''

Og her er problemet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg har ikke svart ham én eneste gang på mange uker/måneder.

Med vennlig hilsen

Neida, bare som her, omtalt meg til tredjeperson et tosifret antall ganger, pluss spammet ned innboksen til WM om meg slik du pleier?

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, og derfor har jeg også sitert Joly:

''– Parti som Frp fyrer opp under hatet. Når ein med svak personlegdom møter på deira teoriar, kan det fyra opp under galskapen. Det trur eg bestemt kan ha skjedd med Anders Behring Breivik. Dei galne rasistteoriane hans fekk næring frå dei ekstreme tankane til slike parti, seier Joly til NRK.

Joly understrekar at ho ikkje meiner Frp står for dei ekstreme, islamfiendtlege haldningane som fekk Behring Breivik til å drepa 77 menneske.

– Men det ligg verkeleg hat i det underspråket som Frp brukar, presiserer Joly.''

Og her er problemet.

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er like drøyt å hevde at Frp gir næring, som å hevde at Ap gir næring.

Jeg tror ekstreme meninger både til venstre og høyre er skummelt. Og jeg tror det skumleste er å sitte på nettet i timevis hver dag å henge seg opp i et bestemt tema. Jeg tror frisk luft er bra for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er like drøyt å hevde at Frp gir næring, som å hevde at Ap gir næring.

Jeg tror ekstreme meninger både til venstre og høyre er skummelt. Og jeg tror det skumleste er å sitte på nettet i timevis hver dag å henge seg opp i et bestemt tema. Jeg tror frisk luft er bra for de fleste.

''Jeg synes det er like drøyt å hevde at Frp gir næring, som å hevde at Ap gir næring.''

Overhodet ikke. AP bedriver ikke en slik demonisering av folkegrupper. Ingen av de andre partiene gjør det, eller engang i nærheten av det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...