Gå til innhold

- Frp gjev næring til folk som ABB


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

''Jeg synes det er like drøyt å hevde at Frp gir næring, som å hevde at Ap gir næring.''

Overhodet ikke. AP bedriver ikke en slik demonisering av folkegrupper. Ingen av de andre partiene gjør det, eller engang i nærheten av det.

Med vennlig hilsen

''Overhodet ikke. AP bedriver ikke en slik demonisering av folkegrupper.''

Du mener slik du sitter 24/7 og demonsiserer landest tredje største politiske parti og deres velgere, setter dem i bås med massemordere osv?

Neida, du har rett. AP driver selvsagt ikke på slik, selv om du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    27

  • tusseline

    11

  • megler Smekk

    8

  • black wealch

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nei, og derfor har jeg også sitert Joly:

''– Parti som Frp fyrer opp under hatet. Når ein med svak personlegdom møter på deira teoriar, kan det fyra opp under galskapen. Det trur eg bestemt kan ha skjedd med Anders Behring Breivik. Dei galne rasistteoriane hans fekk næring frå dei ekstreme tankane til slike parti, seier Joly til NRK.

Joly understrekar at ho ikkje meiner Frp står for dei ekstreme, islamfiendtlege haldningane som fekk Behring Breivik til å drepa 77 menneske.

– Men det ligg verkeleg hat i det underspråket som Frp brukar, presiserer Joly.''

Og her er problemet.

Med vennlig hilsen

Helt uten å mene noe som helst om saken (i dag) - det ser sært ut å se Joly sitert på nynorsk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for et kompeltt meningsløst svar kunne du ha brukt tiden på å spa opp en slik link med FrP-hat mot samer og handicappede som du påstår finnes.

Ok, jeg skjønner. Du er ikke interessert i å debattere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp nører ikke opp om "hat" mot noen. Og de er selvfølgelig ikke ansvarlig for ABB på noen som helst måte. Det neste blir vel at du mener voldtektsofre selv har skyld i voldtekten hvis de var utfordrende kledd. Skjerp deg!

Det virker som dette er et sted hvor det ikke er mulig å diskutere temaer, hvor det bare er en oppfatning som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selvsagt nører Frps stadige innvandrer-angrep opp under fordommene og hatet mot innvandrere.''

Hedigvis er _selvsagt_ for deg, Nome og ymse andre venstreekstremister selvsagt_ikke_ for ethvert tenkende menneske.

Det er nok selvsagt for mange fler enn de du kaller venstreekstemister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uten å mene noe som helst om saken (i dag) - det ser sært ut å se Joly sitert på nynorsk ;-)

Ja, jeg måtte også lese det to ganger! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lotusen

Det er ingen "fri flyt" av innvandrere annet enn i fantasien på folk som ABB og noen andre.

Uansett, at han og hans like ikke tåler homofile, frigjorte kvinner, muslimer, osv osv. er ikke homofiles, kvinners, muslimer, osv ansvar.

Så den "logikken" din (som også er hans, skremmende nok) holder ikke.

Så du mener at vi som synes det er for mange innvandrere her skal sammenlignes med ABB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Jeg reagerer like kraftig hver gang du uttaler dette. Å legge skylda for det ABB har gjort på de som har andre politiske meninger enn deg og kalle det et hat mot muslimer, skaper bare aggresjon.Det burde du vite. Du bruker feil taktikk.

I følge ABB selv, er det slike som deg som har skapt ABB.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare sanker informasjon på spesielle steder, så vil man jo få et ensidig syn på temaer. Det virker som det har vært tilfelle for ABB ut i fra den informasjonen vi har fått via media og oppbyggingen av manifestet. Frp har kommet med mange skarpe utsagn om både innvandrere og muslimer over veldig mange år, så at de kan ha bidratt til at idèene til ABB har fått rotfeste synes jeg ikke man skal se bort i fra. Tanken om at ABB har resonnert "hvis et av landets største partier mener sånn og sånn, så har jeg mange i ryggen for mitt syn" kan være skremmende, men jeg synes ikke vi skal utelukke det.

Jeg har også mange motforestillinger om islam, og det vil jeg ha rett til fortsatt å ha.

Men jeg har ikke skyld i ABB sine grusomme handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mange motforestillinger om islam, og det vil jeg ha rett til fortsatt å ha.

Men jeg har ikke skyld i ABB sine grusomme handlinger.

''Jeg har også mange motforestillinger om islam, og det vil jeg ha rett til fortsatt å ha.

Men jeg har ikke skyld i ABB sine grusomme handlinger.''

Jeg er ateist. Jeg er uenig med islam i omtrent alt fra A til Å.

Vi snakker ikke om at folk er "uenig med islam" (det er da nesten alle her, inkl. jeg), men demoniseringen av muslimer, asylsøkere, og for den saks skyld islam også, med "de vil overta verden" og "de er terrorister" og alt det andre våset.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

''Jeg har også mange motforestillinger om islam, og det vil jeg ha rett til fortsatt å ha.

Men jeg har ikke skyld i ABB sine grusomme handlinger.''

Jeg er ateist. Jeg er uenig med islam i omtrent alt fra A til Å.

Vi snakker ikke om at folk er "uenig med islam" (det er da nesten alle her, inkl. jeg), men demoniseringen av muslimer, asylsøkere, og for den saks skyld islam også, med "de vil overta verden" og "de er terrorister" og alt det andre våset.

Med vennlig hilsen

Dusyns knskje det r vås, men lle er ikke enig med deg vet du. Og det betyr ikke t vi symptiserer med ABB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Ok, jeg skjønner. Du er ikke interessert i å debattere.

Debattere dine å sørs fantasier om hat som ikke finnes og som derfor heller ikke kan dokumenteres?

det tror jeg du skjønner er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svart ham én eneste gang på mange uker/måneder.

Med vennlig hilsen

Du raller som en besatt i denne tråden. Sykelig opptatt av å få det siste ordet uansett hvem du diskuterer med. Kanskje på tide å ta en liten pause fra DOL før du har overtatt forumet fullstendig?c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at et menneske er det det føler, tenker og gjør, og med klar hovedvekt på handling.

Ut fra dette synes jeg det er ekstremt vanskelig og kanskje meningsløst på snakke om "Folk som ABB". Det finnes knapt "Folk som ABB". En kan selvsagt nevne statsledere som Stalin og Hitler, men de hører på mange måter hjemme i en annen gruppe. "Folk som ABB" er foruten han Oklahomabomberen og en meget liten håndfull til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Frp er like skyldige i ABB som venstresiden er det med sin innvandringspolitikk. Altså ikke i det hele tatt.

Kort og grei oppsummering.

Tydligvis noen som har en morbid interesse av å spille ping-pong med tåplige teorier rundt hvem av AP eller FrPsom har skylda for breiviks psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debattere dine å sørs fantasier om hat som ikke finnes og som derfor heller ikke kan dokumenteres?

det tror jeg du skjønner er vanskelig.

Da tror jeg du får lese om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å bli lei dette helvetes Frp-gnålet ditt. Gå en tur!

Hvis du ikke liker temaet i tråden så er det kanskje en idè å droppe å lese den? Eller i det minste svare på sak.

Folk kan da lage de trådene de har lyst til med de temaene de måtte ha lyst til å ta opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...