Gå til innhold

rus

Gjest mv22

Anbefalte innlegg

Jeg har en stedatter på 19 år. Hun er ferdig med videregående som hun ikke bestod. I tilleggg hadde hun et meget høyt fravær siste året. Hun bodde ikke hjemme under videregående så dette fikk jeg ikke vite før jeg så vitnemålet. De to første årene gikk det bra. Men så skjedde det altså noe siste året. Hun bor hos meg og faren. Da hun kom hjem fikk vi sterke mistanker til at hun ruser seg. Dette fikk vi dessverre bekreftet for en stund siden. I tillegg til at hun ruser seg så gidder hun ingen ting. Ligger bare på rommet og er ute om natta. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg mener det må stilles krav til henne, f.eks jobb eller noe, men dette kravet blir tilbakevist av faren. Han syns hun skal få slappe av. Han mener vi skal bare se ting an. Føler han ikke tar dette på alvor. I tillegg så gir han og moren hennes og besteforeldrene henne mye penger. Det er rundt ett par tusen i måneden. Hun har ingen utgifter selv så det sier jo seg selv hva pengene går til. Jeg har sluttet å gi henne penger fordi jeg ikke vil "sponse" rusmisbruk. Dette får jeg mye kritikk for. Hun bidrar heller ikke med noe hjemme. Jeg er stadig vekk i diskusjon med faren hennes om at det må stilles krav til henne og at ting må få konsekvenser. Det er nyttesløst. Jeg er rimelig sliten av dette og det å hele tiden bekymre meg. Vet ikke hvor lenge jeg gidder å stange hodet i veggen. Jeg får ingen støtte noen steder i familien. Det gjør alt så mye verre. Vi har alltid hatt et greit familieforhold men jeg føler at jeg snart ikke makter mere. Jeg tenker mer og mer på bare å bryte ut av dette. Jeg har selv en sykdom som jeg i perioder sliter med. Situasjonen hjemme gjør ikke ting bedre. Hjelp. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars jente. De gjør henne verdens største bjørnetjeneste.

Men om de insisterer på fortsette slik, er det dessverre ingen ting du kan gjøre annet enn å ta vare på deg selv.

Forstår godt du synes det blir en stor belastning å leve oppi den smørja.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...