Gå til innhold

En litt gal dame

Anbefalte innlegg

Gjest Lineee23
Skrevet

Hei! For noen år siden giftet onkelen min seg med en dame og de fikk et barn sammen som nå er 6 år gammel. Fra før av hadde onkelen min en datter på 22 år. For omlag et halvt år siden begynte vi i familien vår og tro at damen, onkel giftet seg med var litt gal. Hun har lenge hatet onkels datter fordi han gir henne så mye oppmerksomhet, og damen er rett og slett sjalu for det. Det har hun egentlig gjort helt siden de først ble sammen, for på hennes eget utdrikningslag spyttet hun datteren hans i ansiktet og kalte henne alt mulig av stygge ting. Så, for et halvt år siden begynte vi i familien å mistenke henne for å være litt gal da hun begynte å slåss med onkelen min hver gang hun var full. Hun har også flere ganger klikket på moren min og flere familiemedlemmer. Onkelen min skjønte endelig at det var på tide å skille seg så han søkte om skillsmisse. Da ble hun selvfølgelig ennå mer sint og gjorde alt hun kunne for å "få han tilbake", som innebar å stjele sønnen deres på 6 år og ta han med bort i flere dager osv. Da begynte vi selvfølgelig å tro at hun hadde en psykisk lidelse, men vi i familien tør ikke å snakke med henne for vi vet at hun sannsynligvis hadde prøvd å slå oss eller noe. Onkelen min søkte også om full omsorg for sønnen, noe han foreløpig har fått. Siden de nå er separert har de jo ikke lov til å bo sammen, men allikevel drar hun hjem til onkelen min hver eneste dag for å krangle rett og slett, for det er det de alltid gjør. Tidligere i dag, 28. august dro hun på besøk til onkelen min. Datteren hans og sønnen deres så på en film da hun ankom, så de forlot rommet fordi datteren visste det kom til å bli krangling, noe det ble. Til slutt ble det så heftig at datteren hans gikk inn i rommet de kranglet i og ba de roe seg litt ned, og da løp damen på datteren og dyttet henne i veggen og var på vei til å ta henne skikkelig da onkelen min brøt inn og avbrøt henne. Onkelen min og sønnen forsvant til naboen for "å søke ly" mens datteren hans ringte politiet. Politiet valgte visstnok ikke å bry seg noe om det. Men hun virker rett og slett farlig! Kan det stemme at denne damen har psykiske lidelser? Kan hun bli tvangsinnlagt for hun nekter selv å legge seg inn? Jeg håper du forsto hele historien, men jeg trenger å vite hva det er mulig for familien min å gjøre, fordi jeg rett og slett er redd for onkelen min og barna hans. Håper på svar. Hilsen Line.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Damen er definitivt psykisk syk. Mest sannsynlig er hun ikke psykisk syk på en slik måte at hun kan tvangsinnlegges. Det kan jeg dog ikke si sikkert. For å vite dette, må hun undersøkes av en lege i RL.

Vold og trussler er en sak for Politiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...