Gå til innhold

Store barn - kviser

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Føler ikke jeg helt kan begynne å skrive på tenåringsforumet ennå, siden eldstemann bare er tolv år - men jeg trenger noen råd her som jo har med ungdommer å gjøre - men skriver det her.

Gutten min har såvidt begynt å få noen kviser - bare en om gangen, i ansiktet. Nå i helga kom det en midt i panna. Jeg fant frem en dekkstift og viste ham hvordan han kan ta det på, og han var veldig fornøyd.

Jeg selv har hatt veldig få kviser, ikke hatt problem med det i det hele tatt - og kan veldig lite om hudpleie i det hele tatt. Mannen min var veldig plaget av kviser i tenårene, og for hans del så har det dessverre fortsatt i voksen alder, selv om det er mye mindre nå enn tidligere. Som tenåring holdt han på med masse kurer, noe han smurte på og noen pennicillinkurer tror jeg osv osv osv.

Hva er rådene nå ift ung hud og hudpleie, og evt behandling av kviser som kommer på veldig synlige steder? Hvordan skal jeg hjelpe gutten min og sikkert jentene mine seinere nå når de i årene fremover får kviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brulla...

Jenta mi på 10 år har hatt kviser siden hun var 9 år. Hun har mange små "nupper" i panna og får en stor i panna, på haka osv. Da snakker vi skikkelige kviser.

Vi har renset huden med renseprodukter fra hudpleier, men det har ikke hjulpet stort. Vi har vært hos hudlege og fått et produkt på resept, men jeg husker ikke hva det heter. Men det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gå til legen

Det finnes veldig mye som er effektivt, men det er på resept.

Jeg ville ikke begynt med produkter fra parfymerier og reseptfritt fra apotek, uten å ha snakket med legen først. Har legen god peiling, får dere resept på noe dere prøver ut, føler dere ikke at han er så oppdatert på dette, ber dere om henvisning til en hudlege (eller bestiller time direkte hos en privatpraktiserende.)

Det føste hudlegen spør om, er nettopp om foreldres historikk rundt dette, så det er tydelig arvelig.

Det er på sikt _mye_ billigere å gå til legen og få resept, enn å bruke penger på parfymeriet og reseptfrie apotekervarer.

Så eslv om konsultasjonen og medisinene kan koste litt, er det verdt det.

man prøver seg som regel frem, starter med noe mildt som ofte hjelper, hjelper det ikke, prøver man sterkere medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de får mye kviser, så bør du tidlig konferere med hudlege. Begge ungene til broren min har blitt behandlet for kviser. Hudlegen har oversikt over hvilke spesialkremer som kan prøves først, og så evt. ulike typer medikamenter dersom kremene ikke virker.

Broren min hadde enorme kviseplager i sin ungdomstid og fikk ikke medisinsk hjelp for dette før han var 18. Dette har ført til at han tidlig tok tak i problemet da datteren hans fikk en haug med kviser allerede som tolvåring.

Dersom sønnen din bare får "vanlige" ungdomskviser og ikke har arvet din manns kviseproblem, så kan du få gode preparater og veiledning på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mye som er effektivt, men det er på resept.

Jeg ville ikke begynt med produkter fra parfymerier og reseptfritt fra apotek, uten å ha snakket med legen først. Har legen god peiling, får dere resept på noe dere prøver ut, føler dere ikke at han er så oppdatert på dette, ber dere om henvisning til en hudlege (eller bestiller time direkte hos en privatpraktiserende.)

Det føste hudlegen spør om, er nettopp om foreldres historikk rundt dette, så det er tydelig arvelig.

Det er på sikt _mye_ billigere å gå til legen og få resept, enn å bruke penger på parfymeriet og reseptfrie apotekervarer.

Så eslv om konsultasjonen og medisinene kan koste litt, er det verdt det.

man prøver seg som regel frem, starter med noe mildt som ofte hjelper, hjelper det ikke, prøver man sterkere medisiner.

Hmmm... jeg har visst svart omtrent det samme som deg. Så ikke kommentaren din før jeg postet min .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forsøkt en runde eller to med reseptfrie produkt fra apoteket. Hjelper ikke disse, er fastlegen neste.

Ikke utenkelig at legen anbefaler å først prøve reseptfrie produkt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en gutt på 13 som i to år allerede har vært veldig plaget med kviser. Vi har prøvd div reseptfrie midler fra apotek, men kvisene har blitt værre. I går var vi hos fastlege og fikk resept på et en salve som vistnok skal ha en kombifunksjon, både leger og renser. Rådene var å bruke salven morgen og kveld og vaske ansiktet med en mild hudvennlig såpe og ikke bruke fete kremer i ansiktet.

Vi skal begynne i dag så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...