Gå til innhold

Alle mine diagnoser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen timer med utredning hos en psykiater og fikk i dag presentert en liste med diagnoser: a-typisk spiseforstyrrelse, alkoholmisbruk, nedstemt et eller annet, panikklidelse og ustabil personlighetsforstyrrelse. Burde jeg se svart på framtiden nå?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du har en flink behandler, og du er motivert for endring, trenger du ikke å se mørkt på fremtiden.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hovedsaken er vel at du jobber med å bli bedre. Dessuten er du mye mere enn alle disse diagnosene. Jeg har noen jeg også, både psykiske og fysiske.

Det gode med diagnoser er at det i mange tilfeller går an å bli frisk, eller mye, mye bedre med den rette behandlingen og viljen. Ellers går det som regel veldig bra å leve med noen sykdommer.

Så jeg synes du skal gå med hodet hevet. Når du ser på mennesker i rundt deg er det veldig få som aldri har hatt en diagnose.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hovedsaken er vel at du jobber med å bli bedre. Dessuten er du mye mere enn alle disse diagnosene. Jeg har noen jeg også, både psykiske og fysiske.

Det gode med diagnoser er at det i mange tilfeller går an å bli frisk, eller mye, mye bedre med den rette behandlingen og viljen. Ellers går det som regel veldig bra å leve med noen sykdommer.

Så jeg synes du skal gå med hodet hevet. Når du ser på mennesker i rundt deg er det veldig få som aldri har hatt en diagnose.

Det har du rett i. Håper jeg får fortsette med denne psykiateren.. Får svar om tre uker :-)

Skrevet

Det har du rett i. Håper jeg får fortsette med denne psykiateren.. Får svar om tre uker :-)

Jeg ønsker deg masse lykke til :-). Det er sikkert ikke en rask operasjon som kan hjelpe på alt dette, du vil nok trenge tid. Disse diagnosene dukket vel heller ikke opp sånn over natten? Når man bruker år på å bli syk/være syk, så vil man vel også kanskje måtte bruke år på å bli bedre. Men dette greier du. Krysser fingrene for at du får fortsette hos denne psykiateren.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du skal. Overhodet. Beintøft vil jeg tro det blir(evt. er) men fremover skal du Rose23.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...