Gå til innhold

Sånn ferdig bolleblanding...

caprice

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig en ganske dreven baker siden jeg har allergibarn (og mann) og må lage det meste selv fra bunnen av. I dag lurte jeg dog på om jeg skulle ta den helt ut og ta med boller på foreldremøte. Vi har fått en sammenslått klasse, og mange nye foreldre i klassen. Dog har jeg nødvendigvis et tidsspørsmål her - rekker jeg det? For bollene må jo være ferske. Tenkte derfor jeg skulle ty til en av disse ferdigpakkene med melblanding for boller, noe jeg aldri før har gjort. Derfor folkens: Noen som har en slik blanding å anbefale? Noe som faktisk smaker godt og som er enkelt og greit og kjapt og lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Ferdig bolleblanding gir perfekte og kjempegode boller. Det spiller liten rolle hvilket merke du kjøper, de smaker godt ferske uansett. Men beregn god tid til heving for luftig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bolleblandingene fungerer helt greitt så lenga man serverer de ferske, vel og merke..:-) Skal de stå en dag så merker man stort forskjell på ferdigblanding og hjemmelaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Alle bolleblandingene fungerer helt greitt så lenga man serverer de ferske, vel og merke..:-) Skal de stå en dag så merker man stort forskjell på ferdigblanding og hjemmelaga.

''Skal de stå en dag så merker man stort forskjell på ferdigblanding og hjemmelaga.''

Tja, gjør man det? Fordelen med ferdig bolleblanding er at man har alt i pakken og slipper å blande mel å diverse selv. At det skulle gi dårligere smak dagen derpå har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skal de stå en dag så merker man stort forskjell på ferdigblanding og hjemmelaga.''

Tja, gjør man det? Fordelen med ferdig bolleblanding er at man har alt i pakken og slipper å blande mel å diverse selv. At det skulle gi dårligere smak dagen derpå har jeg ingen tro på.

Er det ikke noen tilsetningsstoffer i ferdigbollepakkene, som man ikke har i hjemmelagede boller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det er i allefall ikke tvil om at _mine_ boller blir bedre enn ferdigblandingene, om de ikke skal spises helt ferske;-)

Boller er jo ikke bare mel. Det er fett og væske også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Møllerens er veldig bra, har brukt den masse - og har bare gode erfaringer :)

Jeg lager aldri gjærbakst fra bunnen av lenger, jeg bruker bare de pakkene og har oppi litt ekstra kardemomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...