Gå til innhold

Usunne vaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del usunne vaner. Irrelevant akkurat hva det er, egentlig, men de er destruktive for min generelle livskvalitet.

Greia er at jeg SUGES mot å utføre disse uvanene, de gir meg et slags kick. Når jeg tvinger meg selv til å ikke gjøre det, blir jeg litt trist og føler at livet er meningsløst. Jeg prøver å bytte ut uvanene mot sunnere aktiviteter, men selv om det er ting jeg vanligvis liker å gjøre, så kjeder det meg bare når jeg er i det modus at jeg egentlig lengter etter de usunne aktivitetene.

Hva skal jeg gjøre? Er det eneste svaret at jeg simpelthen bare MÅ tvinge meg selv til å ikke gjøre disse usunne tingene? Problemet er bare at følelsen av tristhet og meningsløshet kan bli like smertefull som den kjipe følelsen jeg får av uvanene mine. Og uvanene mine gir meg i det minste litt artigheter med på kjøpet.

Jeg vet forresten hva alt dette handler om, så det er ikke innsikt jeg mangler. Hva er det jeg mangler? Vilje? Er jeg for hedonistisk, er det det?

Skrevet

En meget interessant problemstilling! Jeg har lurt på det samme for min egen del, men aldri klart å formulere det så tydelig. Håper du får noen avklarende svar!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det vil alltid være snakk om å velge the lesser of two evils. Du må selv finne ut hva du vil.

Skrevet

Hvor lenge varer "ettervirkningene" etter du stoppet. Hvor lenge har du holdt ut? Vil det over tid bli enklere, er dette noe du må lide deg igjennom en periode for å få det bedre, eller er dette noe som alltid vil vare.

Bare noen tanker.

Skrevet

En meget interessant problemstilling! Jeg har lurt på det samme for min egen del, men aldri klart å formulere det så tydelig. Håper du får noen avklarende svar!

Takk for innspill, dere tre! Fasiten er at det ikke finnes fasit. Faen og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...