Gå til innhold

Tusen takk frosken og nhd

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er ikke verdig
Skrevet

Regner med at dere forstår hvem jeg er (her inne). Var på dps i dag uten store forventninger, men ble skuffa fordet. Måtte bare gå før timen var over, kjente klumpen i halsen og ville grine og uvirkelighetsfølelse. "Må gå" sa jeg...behandler skjønte ikke "Hvorfor da, er du deprimert nå"? Nei orker ikke snakke mer med dem.

Psykiateren var der ca fem min, fikk resept på lamictal. Har jo mast om det, og sa jeg tror mye av "surret" i sommer kunne hvert unngått om jeg hadde fått prøve det for lenge siden. Hadde fortalt behand om deg frosken, ei som har hjulpet meg på nettet sa jeg. Sa du mente jeg hadde vært psykotisk i sommer, og at jeg trengte hjelp. Sa jeg hadde så mye angst og tolket ting feil, hun fortalte det til psykiater. Hun sa "Har ikke satt av mer tid" så gikk hun. Skulle treffe henne om en og en halv mnd, når jeg hadde tatt lamictal en mnd.

Det stakk så enormt, var da jeg nesten knakk. Skulle vente med lamictal til bet var over, hun visste om en dame som ble innlagt på sykehus (alvorlig) pga lamictal, hun fikk beteennelse tror jeg. Er reddere nå, og veldig usikker på disse folkene. Jeg sa legen ville ringe dem, har ikke gjort det enda iallefall.

Behandl pratet om at jeg dør ikke av angst, og da jeg sa jeg ville ha bort kreftene sa hun at hun visste ikke om det gikk. Mange trodde på slikt som meg, energier osv. Og jeg var klar på ting, ikke psykotisk men var innom psykose av og til sa hun. Ble så trist, sa jeg hadde hatt kontakt med en psykiater på nettet. Hun spurte om jeg hadde betalt for det, sa jeg har ikke det men har fått råd.

Sa jeg lurte på å bli henvist til levanger til psyiaterens sykehus. "Nei, hvorfor det"? sa hun. Turde ikke si at jeg ikke har tro på henne, men sa "Tror ikke psykiateren her kan hjelpe meg". Da ble hun rar i fjeset. Sa flere ganger "Det blir dyrt for deg det, blir dyrt å reise dit"..og "koster det penger å være der"? Men jeg sa det er jo et sykehus, koster det penger? Sa jeg ville gå. Hun sa flere ganger at jeg måtte ikke reise til Levanger, det måtte jeg avvente.

Men tenker på det du skrev nhd, om at mye kan bli gjort på to uker. Må bare si at mitt gamle dps er bedre enn her, tror de tok meg på alvor selv om jeg ikke alltid var enig. Hva bør jeg gjøre?

Er dette...alt dette noe jeg innbiller meg, at jeg er syk?

Forstår ingenting lenger, sa det til behandl og at jeg forstår ingenting lenger. Skulle ta 50 mg seroquel for søvn, ville jeg skulle komme neste uke. Orker ikke det, hun satt opp time om 14 dager, men jeg vil ikke. Blir verre og mer forvirra av det.

Hva tenker dere om dette?

Hun sa og i dag at alle ble slik av å ikke sove, men har sovet jeg. "Men du har jo halsbettenelse" sa hun da. Håper bet går over snart, så jeg blir bra. Tror jeg må slutte å skrive her, det jeg skriver...frosken, det er ingen som vil hjelpe meg. Føler meg så lite verdt, får prøve å fungere normalt. Har troos alt barn selv om de er store nå.

De ser iallefall at jeg ikke er bra, nevnte til og med Levanger for et av dem. Han lurte på hvor lenge jeg ble borte da "To uker kanskje" sa jeg. "Da må du gjøre det hvis du blir frisk". Men er usikker på om det er noe psykisk nå, kjenner jeg har feber iallefall. Syns det hele er litt vilt.

Og dette her forumet har hvert min "ventil", går ikke rundt og snakker om dette til folk. Kun det fysiske, resten forstår de ikke.

Gjest Jeg er ikke verdig
Skrevet

Men det er dette jeg har bedt om til høyere makter, beskyttelse mor folk som tror jeg er syk. Og de kreftene er sterke, tro det den som vil eller ikke tro meg. De beskytter meg, men hvorfor gjør de meg dårlig?

Er ikke sikkert de gjør meg dårlig, jeg er jo et menneske og mennesker blir fysisk syke. Det er jo en del av leksen her på Jorden, du svarte ikke frosken. Tror du jeg finner på alt dette og?

At jeg innbiller meg at de er på denne måten?

Må seriøst ta meg sammen, når denne halsbetennelsen er over blir det bedre. Det tror jeg, og det jeg tror blir min virkelighet.

Gjest Jeg er ikke verdig
Skrevet

Men det er dette jeg har bedt om til høyere makter, beskyttelse mor folk som tror jeg er syk. Og de kreftene er sterke, tro det den som vil eller ikke tro meg. De beskytter meg, men hvorfor gjør de meg dårlig?

Er ikke sikkert de gjør meg dårlig, jeg er jo et menneske og mennesker blir fysisk syke. Det er jo en del av leksen her på Jorden, du svarte ikke frosken. Tror du jeg finner på alt dette og?

At jeg innbiller meg at de er på denne måten?

Må seriøst ta meg sammen, når denne halsbetennelsen er over blir det bedre. Det tror jeg, og det jeg tror blir min virkelighet.

Jeg skal skifte fokus, alt fokus til ungene mine. Ikke meg lenger, å være syk eller hva det er med meg er ego trip. Får gjøre det beste ut av det, prøve å være positiv. Og knekker jeg sammen til slutt, enten psykisk eller fysik forstår ingen hvorfor. Hun er jo så sterk, er jo så positiv, er jo så flink med barna og folk rundt seg. Ja, skal ofre meg for andre. Det er mitt liv, et offer. Men takk for at dere prøvde å hjelpe, det mener jeg rett fra hjertet

Ha det godt!

Skrevet

Jeg ble ordentlig lei meg da jeg leste dette. Hadde håpet - og trodd - at det ville hjelpe at du fikk snakket med psykiateren i dag. Merker at jeg er opprådd for gode løsninger akkurat nå. Håper nhd kan si noe om hvordan du kan sørge for å bli henvist til Levanger.

Inntil videre tror jeg det er bra at du fokuserer på å bli bra i halsen samt ta deg av barna. Synes også du skal fortsette å skrive her inne.

Gjest Jeg er ikke verdig
Skrevet

Jeg ble ordentlig lei meg da jeg leste dette. Hadde håpet - og trodd - at det ville hjelpe at du fikk snakket med psykiateren i dag. Merker at jeg er opprådd for gode løsninger akkurat nå. Håper nhd kan si noe om hvordan du kan sørge for å bli henvist til Levanger.

Inntil videre tror jeg det er bra at du fokuserer på å bli bra i halsen samt ta deg av barna. Synes også du skal fortsette å skrive her inne.

Takk frosken. Tenker jo mitt! Har vært oppgitt,tårefull og lei meg i dag, men jeg har prøvd nå. Å få hjelp på den "normale" måten, det gikk ikke. Så da ser jeg på det som et tegn, at det var ikke meningen. Det er en trøst, og får litt ro av å tenke det. Må snu dette til takknemlighet...prøve :)

Er glad ungene ikke vet om denne kampen min inni meg, men er glad dere hørte på meg her. Får konstentrere meg om halsen ja, og prøve å tenke fornuftig, være normal.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skal gi et lengre svar senere i kveld.

1. Det koster deg maksimalt noen hundre kroner i reise å velge et annet sykehus enn ditt eget.

2. I slike vanskelige tider er det viktig å ikke endre strategi fra dag til dag. Hold fast på Seroquel. Ta gjerne 300 mg om kvelden. Ta maks 4 Vival per døgn. Hold deg unna Paralgin forte og lignende. Ta penicillin/apocillin slik legen din har forskrevet.

Lykke til :-)

Gjest Jeg er ikke verdig
Skrevet

Skal gi et lengre svar senere i kveld.

1. Det koster deg maksimalt noen hundre kroner i reise å velge et annet sykehus enn ditt eget.

2. I slike vanskelige tider er det viktig å ikke endre strategi fra dag til dag. Hold fast på Seroquel. Ta gjerne 300 mg om kvelden. Ta maks 4 Vival per døgn. Hold deg unna Paralgin forte og lignende. Ta penicillin/apocillin slik legen din har forskrevet.

Lykke til :-)

Tusen takk nhd :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk nhd :)

Ut fra det du skriver, synes jeg ikke at de tar dine problemer nok på alvor.

Kan fastlegen hjelpe deg med en second opinion enten dette skjer i Levanger eller andre steder?

Det er meget viktig at en er grundig utredet/diagnostisert for at en skal kunne legge opp riktig behandling.

Som jeg skrev i forrige svar: Det er meget viktig at du følger enstabil behandling fra dag til dag og ikke stadig endrer på medisineringen.

Håper du får en god natt :-)

Gjest Jeg er ikke verdig
Skrevet

Kan fastlegen hjelpe deg med en second opinion enten dette skjer i Levanger eller andre steder?

Det er meget viktig at en er grundig utredet/diagnostisert for at en skal kunne legge opp riktig behandling.

Som jeg skrev i forrige svar: Det er meget viktig at du følger enstabil behandling fra dag til dag og ikke stadig endrer på medisineringen.

Tusen takk :)

Får prøve å snakke med legen om det.

Gjest Elextra
Skrevet

Imponert over ditt engasjement, NHD. Tror du hjelper mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...