Gå til innhold

Arbeid

Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har alle godt av å komme i arbeid, eller er det noen som har det bedre sittende hjemme?

Gjest Nytte og perspektiv
Skrevet

Det er godt å kunne gjøre nytte for seg samt å være i en større sammenheng for å få litt perspektiver på tilværelsen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er godt å kunne gjøre nytte for seg samt å være i en større sammenheng for å få litt perspektiver på tilværelsen.

Ja, sikkert.

Gjest andegakk
Skrevet

''Har alle godt av å komme i arbeid, eller er det noen som har det bedre sittende hjemme?''

De aller aller fleste hører nok inn under den første gruppen.

Skrevet

Kjeder vettet av meg jeg. Vil så gjerne ut i et givende arbeid.

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Hvis en har smerter 24/7, og får mer smerter med å jobbe, så er det nok best å holde seg hjemme. og hvis en føler seg dårlig psykisk av å jobbe, og ikke så dårlig hjemme, så bør en også holde seg hjemme. en skal ikke jobbe hvis en blir sykere av det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har aldri opplevd annet enn at arbeid har vært positivt så lenge det har vært tilpasset i art og mengde.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd annet enn at arbeid har vært positivt så lenge det har vært tilpasset i art og mengde.

Hei!

Malthus skrev

" De anstrengelser som mennesket finner det nødvendig å gjøre for å kunne brødfø seg selv eller familien sin, vekker ofte også evner som ellers ville ligget skumrende for alltid, og det er en utbredt iaktagelse at nye og uvanlige situasjoner gjerne utvikler hjernen slik at den tilpasser seg til å kunne greie alle de vanskelighetene som den blir dratt inn i"..

Jeg tenker periodevis litt på en del av det han skrev og nå kom jeg altså på dette.

Skrevet

Jeg tror du har svaret sjøl, SMIRnøff :) Hva tror du, da?

Jeg tror de aller fleste profitterer på arbeid i en eller annen grad. Noen er ikke i stand til det av helsemessige årsaker, og da står det respekt av å "kun" håndtere hverdagen. For atter andre kan en eller annen meiningsfylt aktivitet (utenom hus & heim) utgjøre en avgjørende forskjell mtp livskvalietet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, det er nok sant for alle.

Problemet er jo å finne noe passende.

Skrevet

Det verste man kan gjøre er nok å sitte hjemme alene ihvertfall. Jeg tror at det er viktig med litt kontakt med arbeidslivet, spesielt om man ikke greier å være litt sosial på andre måter. Dessuten er det bra for selvfølelsen å gjøre noe nyttig.

Skrevet

Ja, det er nok sant for alle.

Problemet er jo å finne noe passende.

"Problemet er jo å finne noe passende"

Hvorfor er det et problem? Det er vel strengt tatt bare å forsøke hva man tåler/orker/har godt av? Iblant er det umulig å vite slike ting før man faktisk har forsøkt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

"Problemet er jo å finne noe passende"

Hvorfor er det et problem? Det er vel strengt tatt bare å forsøke hva man tåler/orker/har godt av? Iblant er det umulig å vite slike ting før man faktisk har forsøkt.

Nei, jeg mener jo at arbeidslivet ikke er tilrettelagt for syke.

Skrevet

Nei, jeg mener jo at arbeidslivet ikke er tilrettelagt for syke.

Har du forsøkt å teste ut den påstanden selv, eller bruker du den som en unnskyldning (slik mange faktisk gjør) til å utsette.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har du forsøkt å teste ut den påstanden selv, eller bruker du den som en unnskyldning (slik mange faktisk gjør) til å utsette.

Jeg utsetter ikke noe som helst jeg, det er det NAV som gjør.

Skrevet

Jeg utsetter ikke noe som helst jeg, det er det NAV som gjør.

Så mao du skal ut i jobb denne høsten?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Så mao du skal ut i jobb denne høsten?

Ja! Det skal jeg!

Hvordan det?

Skrevet

Ja! Det skal jeg!

Hvordan det?

Det går fremover jo :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jaha, hvorfor det?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Syns det går nedover jeg, før skulle jeg jo studere, det har jeg måttet gi opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...