Gå til innhold

Tror dere på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest halve livet
Skrevet

At når det skjer ting, negative og positive ting i livet deres. Tror dere at det da er en mening med alt dette? At alt som skjer er tegn vi får fra noen om å endre kurs, om å gjøre endringer i livet?

Jeg har hele tiden "noen/noe" i nærheten av meg som forteller meg slike ting. Flere som har det sånn?

Skrevet

Jeg tror ikke det er en mening med alt som skjer. Mye er tilfeldig og shit happens. Jeg har i allefall lært at en ulykke kommer sjeldent alene. Vi har dårlige "steamer" i livet, men heldigvis gode også.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''At når det skjer ting, negative og positive ting i livet deres. Tror dere at det da er en mening med alt dette? At alt som skjer er tegn vi får fra noen om å endre kurs, om å gjøre endringer i livet?''

Nei, jeg tror ikke på det. Jeg tror at en del av det er tilfeldigheter, men også at vi forårsaker mye av det selv.

Skrevet

Tja. Jeg tror at svært mye har en mening, men jeg tror og at noe er tilfeldigheter. Jeg tror og at vi mennesker har langt større makt over våre liv enn det enkelte ser ut til å tro.

hidi, the scorpion
Skrevet

''At alt som skjer er tegn vi får fra noen om å endre kurs, om å gjøre endringer i livet?''

Livet er ikke forutbestemt, de valgene du tar, går på egen "regning".

Har man på den ene siden tatt gale valg, så utelukker det ikke å ta riktige valg i fremtiden;)

Alle mennesker har valg å ta, hva de enkelte velger, er ikke skjebnen, men et valg de har gjort...

Skulle skjebnen bestemme over livene våre, da hadde vi ikke hatt frie valg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, dette tror jeg ikke på.

Hva tror du var meningen med Utøya?

Skrevet

Nei det tror jeg ikke.

Men det er likevel sånn at noe som i utgangspunktet er negativt, trist etc, kan føre til noe som er godt, og dermed gi mening. Men jeg har ingen tro på at det er forhåndsbestemt.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke på det.

Men det er viktig for å komme seg videre fra de triste tingene som skjer i livet å prøve å fokusere på det som eventuelt er positivt. Det er ikke det samme som å si at det var en meningen med at det triste skjedde.

Gjest MayLynn
Skrevet

I utgangspunktet tror jeg ikke på sånt nei. Er kristen og tror at Gud kan snakke til mennesker i dag også på et vis men ikke at "alt" som skjer er et tegn fra noe/noen som du skriver.

Skrevet

Absolutt ikke.

Det har skjedd så mange vonde ting i mitt og min families liv, at jeg ikke kan gå med på at det er noen mening med dem.

Skrevet

Nei, jeg tror IKKE på dette, i det hele tatt. Av og til skjer meningsløse ting, og for min del blir jeg skikkelig sint, dersom noen trøster meg med "det er nok en mening med det".

Gjest halve livet
Skrevet

Nei, dette tror jeg ikke på.

Hva tror du var meningen med Utøya?

Jeg tror ikke det var noen mening med Utøya, eller andre ting som hender alle andre for den sags skyld.

For min egen del så virker det som om det er noe ondskapsfullt som forfølger meg. Det virker som om jeg skal testes i forhold til all mulige slags hendelser. Det er noe irundt meg, jeg føler et nærvær av noe som ikke har vært der på en stund. Og jeg lurer på om dette vil jeg skal se noe som jeg ikke ser?

Gjest halve livet
Skrevet

Jeg tror ikke det er en mening med alt som skjer. Mye er tilfeldig og shit happens. Jeg har i allefall lært at en ulykke kommer sjeldent alene. Vi har dårlige "steamer" i livet, men heldigvis gode også.

Det virker som om jeg er den heldige utvalgte til å oppleve all mulig slags negative ting. Hvis det fantes en avkrysningsliste over disse, ville jeg skåret veldig høyt.

Jeg føler at det er noen krefter som styrer meg og som inntar meg. Dette har skjedd før, og det skjer som regel når jeg opplever noe jeg ikke takler over tid. Om det er sant vet jeg ikke, men jeg tror det er noen hjelpere som kommer og viser meg vei. Disse er både gode og onde.

Skrevet

Nei, ingen person er så viktig for verden at verden gjør ting bare for å fortelle personen noe. :)

Det meste som skjer med oss er tilfeldigheter, eller konsekvenser av ting som er umulig for oss å påvirke.

Skrevet

Har trodd det, men min tro har begynt å slå sprekker. Hva finnes igjen da...meningsløshet?

Lurer på om menneskeheten er den verste dyrearten, men er det noe å lure på. Fakta svarer vel for seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...