Gjest arrogant dame Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Har hatt litt kontakt gjennom årene, med en mamma da gjennom barna som har vært gode venner. De har vært hjemme hos hverandre, og i bursdager, og har alltid hatt en god tone med moren. Så har det gått noen år,og har ikke sett så mye til dem, p.g.a at barna har begynt på forskjellige skoler. Nå har hennes yngste datter begynt i samme klasse som min, og dette er en liten klasse. Det jeg opplever nå er at hun konekvent overser meg, jeg har tenkt av normal høflighet og hilse og snakke med foreldre som er i samme klasse, og trodde jeg kjente henne nok . Jeg tilnærmer meg litt foriktig og stiller meg opp ved siden av henne og prøver å få øyekontakt, men hun snur ryggen til og hilser ikke engang. Dette har skjedd ved flere anledninger, og jeg kjenner at jeg begynner å bli lei. Hvordan skal jeg forholde meg til slike mennesker, og jeg lurer jo på om det er noe galt jeg har gjort, eller om hun er sur på meg for noe. Det er veldig synd for vi blir jo på en måte tvunget til å forholde oss til foreldrene i mange sammenhenger i mange år fremover. Jeg lurer på om jeg bare skal overse henne tilbake, og slutte å hilse helt, eller om jeg bare skal heve meg over hennes arrogante måte å være på. Er det noen som har opplevd lignende, og hvordan takler dere slikt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hmm.. dette var merkelig og umoden oppførsel! Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt "hei NN, er du her og?" eller noe i den duren og "tvunget" henne til å reagere ved å f.eks. ta henne på armen eller noe.. Blir så irritert når folk prøver å overse meg at det skal de i hvert fall ikke få til. Hvis hun fortsatt er "kald" kan du jo ved en senere anleding ringe og spørre hva som er galt, eller evt. be henne på kaffe og se hva hun svarer. Jeg hadde nok ikke sluttet å hilse uansett reaksjon. Jeg gir meg ikke så lett og hilser selv om folk ikke svarer. deres tap å være grinete uten grunn, de fleste begynner å svare etterhvert. hehe.. Lykke til. Hadde ikke hengt meg opp ihenne hvis hun ikke gir deg noe respons. bare smil, hils og finn noen andre å snakke med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 ''Jeg tilnærmer meg litt foriktig og stiller meg opp ved siden av henne og prøver å få øyekontakt, '' Hvorfor hilser ikke du da? Du vet jo hvordan det skal gjøres og er opptatt av sånt, kanskje hun trenger et lite puff - eller kanskje hun på sin side lurer på hvorfor du ikke hilser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det kan jo hende hun sliter sosialt? At det ikke er deg personlig hun ikke vil hilse på, men at hun generelt er usikker i sosiale settinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 ''Jeg tilnærmer meg litt foriktig og stiller meg opp ved siden av henne og prøver å få øyekontakt, '' Hvorfor hilser ikke du da? Du vet jo hvordan det skal gjøres og er opptatt av sånt, kanskje hun trenger et lite puff - eller kanskje hun på sin side lurer på hvorfor du ikke hilser. Det tenkte jeg også på. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg ville spurt rett ut om jeg hadde gjort noe som fikk henne til å oppføre seg slik. Om det er noe du har sagt/gjort, så får du vite det og hvis ikke blir det en passe klein opplevelse for denne dama. Til pass åt ho! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kan det hende at du opptrer på en slik måte at du gjør henne usikker på deg? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 ''Jeg tilnærmer meg litt foriktig og stiller meg opp ved siden av henne og prøver å få øyekontakt, men hun snur ryggen til og hilser ikke engang. '' Hvis du vil ha kontakt er det vel bedre å hilse? Kanskje dette er en altfor forsiktig tilnærming? Jeg kunne sikkert blitt oppfattet som arrogant av deg, for jeg er ikke sikker på at jeg ville oppfattet dette som et forsøk på å ta kontakt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det tenkte jeg også på. mvh Mora mi har ved et par anledninger klagd litt til meg over at X aldri hilser, og jeg spurte henne om det samme: "Hilser du på X, da?". Neeeida, det gjorde hun ikke, for X var jo så arrogant. (sic!) Jeg ba henne om å vente med å klage til hun hadde hilst høyt og hyggelig - uten at X svarte. Litt senere fikk jeg en fornøyd mor på tråden. Jaggu hadde X hilst tilbake. Problem solved. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Mora mi har ved et par anledninger klagd litt til meg over at X aldri hilser, og jeg spurte henne om det samme: "Hilser du på X, da?". Neeeida, det gjorde hun ikke, for X var jo så arrogant. (sic!) Jeg ba henne om å vente med å klage til hun hadde hilst høyt og hyggelig - uten at X svarte. Litt senere fikk jeg en fornøyd mor på tråden. Jaggu hadde X hilst tilbake. Problem solved. Pussig... :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arrogant dame Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 ''Jeg tilnærmer meg litt foriktig og stiller meg opp ved siden av henne og prøver å få øyekontakt, '' Hvorfor hilser ikke du da? Du vet jo hvordan det skal gjøres og er opptatt av sånt, kanskje hun trenger et lite puff - eller kanskje hun på sin side lurer på hvorfor du ikke hilser. Når jeg er ute og går ,og møter noen som jeg ikke får øyekontakt med, eller som konsekvent snur seg bort, går andre veier, eller snur ryggen til, er det ikke naturlig for meg å hilse. Jeg kan godt hilse først jeg men da føler jeg at øyekontakten bør være tils tede, eller at de jeg møter viser en type non verbal kommunikasjon, som er åpen. Jeg tar visse signaler.Dette ødelegger ikke nattesøvnen min akkurat , så det er ikke så viktig, bare stusset litt på den rare oppførselen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Når jeg er ute og går ,og møter noen som jeg ikke får øyekontakt med, eller som konsekvent snur seg bort, går andre veier, eller snur ryggen til, er det ikke naturlig for meg å hilse. Jeg kan godt hilse først jeg men da føler jeg at øyekontakten bør være tils tede, eller at de jeg møter viser en type non verbal kommunikasjon, som er åpen. Jeg tar visse signaler.Dette ødelegger ikke nattesøvnen min akkurat , så det er ikke så viktig, bare stusset litt på den rare oppførselen. Kan du ikke bare gå bort til henne henne, smile og si "Heisann, jeg har prøvd å vinke til deg, men du kjenner kanskje ikke igjen meg? Jeg er mamman til nn som gikk sammen med din NN før de begynte på forskjellig skole". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.