Gå til innhold

Bli hekta

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har et problem i tillegg til den vanlige sykdommen min, som jeg har snakket om så mye.

Det er at jeg fort kan bli veldig hektet på noe.

Jeg vil ikke få nærmere inn på akkurat hva det kan være jeg blir hektet på, men det dreier seg jo om en stor interesse da. (Akkurat tema spiller vel heller ingen rolle i denne sammenheng.)

Det er sånn at det går veldig ut over nattesøvnen. Selv om jeg forsøker å legge meg, er jeg så giret at jeg ikke klarer å legge tankene vekk! Og jeg får ikke sove. Ender opp med at jeg bare står opp og fortsetter med det jeg driver med, inntil morgenstund. Da er jeg utmattet, for jeg pleier å ta Truxal i håp om at det skal hjelpe.

Hadde det ikke vært for Truxalen hadde jeg sovet annnehver natt, i disse periodene.

Men jeg lurer på hva jeg kan gjøre med dette. Når jeg skal ut i jobb kan jeg ikke møte opp uten å ha sovet noe, men styrt på hele natten.

Andre perioder orker jeg ingenting.

Begynner faktisk å lure på om jeg kan ha bipolar lidelse. Hypomani elns. Jeg tar jo AP, og det virker jo mot dette også, så om jeg ikke hadde tatt det hadde det sikkert vært enda sterkere.

Kan jeg kanskje få en medisin som demper mer ting i bipolar retning, som eventueltmedisin på kvelden?

Veit ikke jeg... det plager meg ikke så veldig nå som jeg ikke har jobb, men forestiller meg at det er viktig å få orden på dette også.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Sånn nå er jeg helt hektet på å få svar på dette, og klarer ikke gjøre noe annet.

Skrevet

Hei!

Lurer på hvordan du fungerer sosialt i RL?

Det er vel vitkigere enn om du er oppe sent om kvelden/natten.

Det er jeg også, tenker mye om natten /når det er stille, men får likevel den søvnen jeg trenger selv om klokken står på 06.00.

Jeg tenker mest på at jeg må klare av intevjuet jeg, altså svare riktig på spørsmålene, kanskje sånn at de ikke merker at jeg har asperger syndrom/er rar, ja for det er jo ikke sikkert de kjenner syndromet. men egentlig er jeg ikke verre enn Vidar Teisen så hvis han får jobb burde jo jeg få jobb, jeg er aldri ufin i munnen, og fungerere således greit sosialt, selv om det gir meg tanker og spørsmål.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Lurer på hvordan du fungerer sosialt i RL?

Det er vel vitkigere enn om du er oppe sent om kvelden/natten.

Det er jeg også, tenker mye om natten /når det er stille, men får likevel den søvnen jeg trenger selv om klokken står på 06.00.

Jeg tenker mest på at jeg må klare av intevjuet jeg, altså svare riktig på spørsmålene, kanskje sånn at de ikke merker at jeg har asperger syndrom/er rar, ja for det er jo ikke sikkert de kjenner syndromet. men egentlig er jeg ikke verre enn Vidar Teisen så hvis han får jobb burde jo jeg få jobb, jeg er aldri ufin i munnen, og fungerere således greit sosialt, selv om det gir meg tanker og spørsmål.

Vet ikke hvordan jeg fungerer i RL sosialt sett.

Det er jo viktig å sove, ellers orker man jo ingenting.

Skrevet

Hei!

Søvn er noe tull å bekymre seg for.

man sover det man må og ferdig med det.

Det man mangler av søvn tar man igjen, vi voksne vokser jo ikke lenger og bekymrer oss for mye om dette.

Bekymringer gjør en sliten.

Min mann sover 5 timer i gjennomsnitt, han er uthvilt og trenger ikke mer søvn for å orke med en masse. jeg sover heller ikke mye, men jeg bruker mye tid på å tenke om nettene.

Skrevet

Hei!

Hvorfor vet du ikke hvordan du fungerer sosialt?

Er du aldri ute blant mennesker?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Hvorfor vet du ikke hvordan du fungerer sosialt?

Er du aldri ute blant mennesker?

Av og til, men jeg vet ikke det, fordi jeg er forvirret.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Søvn er noe tull å bekymre seg for.

man sover det man må og ferdig med det.

Det man mangler av søvn tar man igjen, vi voksne vokser jo ikke lenger og bekymrer oss for mye om dette.

Bekymringer gjør en sliten.

Min mann sover 5 timer i gjennomsnitt, han er uthvilt og trenger ikke mer søvn for å orke med en masse. jeg sover heller ikke mye, men jeg bruker mye tid på å tenke om nettene.

Da vet du og din mann tydeligvis ikke hva det vil si å ha psykiske lidelser...

Skrevet

Av og til, men jeg vet ikke det, fordi jeg er forvirret.

Hei!

Ja vel.

Men da må du kan ta medisinenen dine hvis du er forvirret.

Jeg var forvirret før, men fikk hjelp uten medisiner, bare ved å få ting forklart., forvirring skyldtes at jeg oppfatter feil.

Tror uansett at det er viktigere å være hyggelig mot mennesker enn søvn.

Skrevet

Da vet du og din mann tydeligvis ikke hva det vil si å ha psykiske lidelser...

Hei!

Kanksje ikke det...

Men jeg har jo det selv i følge psykiateren her inne, men jeg bekymrer meg aldri for søvn.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Kanksje ikke det...

Men jeg har jo det selv i følge psykiateren her inne, men jeg bekymrer meg aldri for søvn.

Jamen så BRA for deg da, at du ikke trenger å "bekymre deg for søvn".

Skrevet

Jamen så BRA for deg da, at du ikke trenger å "bekymre deg for søvn".

Hei!

ja det er deilig, jeg har nok annet å tenke på i hverdagen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

ja det er deilig, jeg har nok annet å tenke på i hverdagen.

Ja, f.eks. hvor smart og flink du er. :-)

Skrevet

Ja, f.eks. hvor smart og flink du er. :-)

Hei!

nei hva ting betyr som mennesker sier og hvorfor jeg ikke får til å se inn i øynene, samtidig med at jeg hører hva som blir sagt.

Jeg er sånn passe flink, flink til å ha asperger syndrom, ikke flink i forhold til de som ikke har noen funksjonsnedsettelse.

Men jeg er ganske smart, det er jeg, men hva hjelper det når jeg likevel svare og tenker motsatt og feil, lite syns jeg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

nei hva ting betyr som mennesker sier og hvorfor jeg ikke får til å se inn i øynene, samtidig med at jeg hører hva som blir sagt.

Jeg er sånn passe flink, flink til å ha asperger syndrom, ikke flink i forhold til de som ikke har noen funksjonsnedsettelse.

Men jeg er ganske smart, det er jeg, men hva hjelper det når jeg likevel svare og tenker motsatt og feil, lite syns jeg.

Har faktisk vært inne på tanken om at hadde jeg vært dummere hadde jeg fått schizofrenidiagnose, men det er ikke sånn det fungerer. :-)

Skrevet

Har faktisk vært inne på tanken om at hadde jeg vært dummere hadde jeg fått schizofrenidiagnose, men det er ikke sånn det fungerer. :-)

Hei!

Vet ikke mye om det jeg, men det virker uvirkelig og slitsomt.

Ikke så flink på sånt jeg ikke har opplevd selv.

kan virke avvisende ovenfor ting jeg ikke forstår, håper jeg ikke sårer deg.

Jeg hørte om en dame med szhizofreni diagnose som utdannet seg til psykolog kan vel ikke være så dum da :)

Skrevet

Hei!

Jeg hørte om en dame med szhizofreni diagnose som utdannet seg til psykolog kan vel ikke være så dum da :)

''Jeg hørte om en dame med szhizofreni diagnose som utdannet seg til psykolog kan vel ikke være så dum da :)''

Schizofreni har da ingenting med intelligens å gjøre - har det det da?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Nei, beklager oppførselen min.

Skrevet

''Jeg hørte om en dame med szhizofreni diagnose som utdannet seg til psykolog kan vel ikke være så dum da :)''

Schizofreni har da ingenting med intelligens å gjøre - har det det da?

Hei1

Nei jeg tror ikke det,

men jeg svarte på noe smirnøff skrev :)

Skrevet

Nei, beklager oppførselen min.

Hei!

?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...