Gå til innhold

Må jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest Chakana
Skrevet

Kan halsbetennelse spre seg til hjernen?

Har jo vondt i hele fjeset og hodet, koker og koker i hodet. Må vel bli bedre snart? Føler hele kroppen er full i betennelse, sa det til psykiateren. Hun sa jeg må ordne det med legen, men hvis kroppen er betent går det vel bort med pencelin da?

Vondt i tennene og, tenk om det er mer alvorlig enn hals.bet. Var bedre tidligere i dag, men så blir alt så tungt igjen. Prøver å tenke positivt, vil det. Men kroppen er ikke med på det. Dette er vel fysisk?

Tror jeg må få ny legetime snart, det er så ydmykende for jeg vil helst ikke. Tenker mye for tia, og til mer jeg tenker dess mindre forstår jeg. Tenker på dps timen, det var vondt og jeg må "gi slipp" på dem nå. Men det betrygget meg når dere svarte meg, tenker masse. Må ta et valg, det er vanskelig. Må velge side, psykiatri eller alternativt.

Syns det er vanskelig å velge, tror ikke jeg klarer det.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

25

• Sør

8

• nitty-gritty

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Smerter i ansikt og tenner kan komme av bihulebetennelse. Gjør det spesielt vondt hvis du bøyer hodet ned ?

Skrevet

Hei,

Det kan være halsbetennelsen har blitt bihulebetennelse. Uansett vil det hjelpe med penicillin. God bedring.

====

Vedr. medisin vs. det alternative:

Tenk på det som "det som er dokumentert virkningsfullt" og "det som de ikke kan dokumentere".

Det som kalles "alternativ" medisin er rett og slett det som ble igjen. Det er ting som ikke virker, hvor man ikke får noen resultater. Hadde man fått det hadde det nemlig blitt til dokumentert medisin, eller "skolemedisin".

Du trenger hjelp fra det som funker, ikke det "alternative" som "ble igjen" nettopp fordi det ikke virker.

God bedring!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Høres mer ut som bihulebetennelse enn halsbetennelse synes jeg.

Gjest Chakana
Skrevet

Smerter i ansikt og tenner kan komme av bihulebetennelse. Gjør det spesielt vondt hvis du bøyer hodet ned ?

Da blir det veldig trykk på en måte, ganske ubehagelig å bevege hodet.

Gjest Chakana
Skrevet

Hei,

Det kan være halsbetennelsen har blitt bihulebetennelse. Uansett vil det hjelpe med penicillin. God bedring.

====

Vedr. medisin vs. det alternative:

Tenk på det som "det som er dokumentert virkningsfullt" og "det som de ikke kan dokumentere".

Det som kalles "alternativ" medisin er rett og slett det som ble igjen. Det er ting som ikke virker, hvor man ikke får noen resultater. Hadde man fått det hadde det nemlig blitt til dokumentert medisin, eller "skolemedisin".

Du trenger hjelp fra det som funker, ikke det "alternative" som "ble igjen" nettopp fordi det ikke virker.

God bedring!

Med vennlig hilsen

''det hjelpe med penicillin. God bedring.''

Takk for det, håper det veldig.

Bare lurer på hva som blir igjen av meg hvis jeg fjerner det alternative.

Gjest Chakana
Skrevet

Høres mer ut som bihulebetennelse enn halsbetennelse synes jeg.

Ok, bare håper det forsvinner snart. At det ikke sprer seg til hjernen, er redd for det.

Skrevet

''det hjelpe med penicillin. God bedring.''

Takk for det, håper det veldig.

Bare lurer på hva som blir igjen av meg hvis jeg fjerner det alternative.

''Bare lurer på hva som blir igjen av meg hvis jeg fjerner det alternative.''

Hvis du fjerner det som ikke virker, så blir det som virker igjen.

God bedring. Det kommer til å gå bra!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da blir det veldig trykk på en måte, ganske ubehagelig å bevege hodet.

Da er det nok bihulebtennelse du har. Det er ikke uvanlig at en infeksjon kan spre seg til både hals, ører og bihuler. Men ikke til hjernen, det tror jeg med sikkerhet at du kan ta helt med ro.

Gjest Chakana
Skrevet

''Bare lurer på hva som blir igjen av meg hvis jeg fjerner det alternative.''

Hvis du fjerner det som ikke virker, så blir det som virker igjen.

God bedring. Det kommer til å gå bra!

Med vennlig hilsen

Takk, håper det går bra. Er ganske sliten av alt i livet nå, men vil ikke dø. Vil bare ha et godt liv.

''Hvis du fjerner det som ikke virker, så blir det som virker igjen.''

Mener du det som ikke virker med meg?

Hvis jeg skal bli "normal" må jeg omprogrammere det meste i hodet mitt.

Skrevet

Ok, bare håper det forsvinner snart. At det ikke sprer seg til hjernen, er redd for det.

Den sprer seg ikke til hjernen, for det er en barriere mellom hjernen og blodet. Den er så "tett" at det til og med er vanskelig å få medisiner til å gå gjennom den.

Ta det helt med ro, og ikke bekymre deg for det!

Med vennlig hilsen

Gjest Chakana
Skrevet

Da er det nok bihulebtennelse du har. Det er ikke uvanlig at en infeksjon kan spre seg til både hals, ører og bihuler. Men ikke til hjernen, det tror jeg med sikkerhet at du kan ta helt med ro.

''Men ikke til hjernen,''

Takk, håper det. Vil ikke ligge i respirator, en nær jeg kjenner som er dø nå gjorde det. Det var fælt å se det.

Skrevet

Takk, håper det går bra. Er ganske sliten av alt i livet nå, men vil ikke dø. Vil bare ha et godt liv.

''Hvis du fjerner det som ikke virker, så blir det som virker igjen.''

Mener du det som ikke virker med meg?

Hvis jeg skal bli "normal" må jeg omprogrammere det meste i hodet mitt.

Nei, jeg mener at "det alternative" er ting som ikke virker. (Hadde det virket hadde det vært en del av vanlig skolemedisin.)

Jeg er sikker på at "alternative healere" og andre kan være hyggelige, forståelsesfulle og fine å prate med, men hvis behandlingen deres hadde funket, så hadde det ikke vært "alternativt".

Jeg håper du snart får hjelp, slik NHD skrev. Ordentlige medisiner funkerer, og det er dokumentert at de fungerer, og ikke er farlig. De har medisiner som kan hjelpe deg også. Helt sikkert!

Med vennlig hilsen

Gjest Chakana
Skrevet

Den sprer seg ikke til hjernen, for det er en barriere mellom hjernen og blodet. Den er så "tett" at det til og med er vanskelig å få medisiner til å gå gjennom den.

Ta det helt med ro, og ikke bekymre deg for det!

Med vennlig hilsen

''Ta det helt med ro, og ikke bekymre deg for det!''

Får prøve på det, virker som du kan om dette. Får slappe av litt å se på idol.

Skrevet

Du beskriver akkurat hvordan det føles å ha bihulebetennelse. Jeg har hatt det mange ganger.

Det verker i hele ansiktet. Vondt i øynene og tennene. Huden i ansiktet kjennes øm og sår, og jeg føler meg generelt elendig.

En gang eller to i året er jeg hjemme fra jobb i 2 dager. Det er når jeg har bihulebetennelse. Da klarer jeg ikke annet enn å ligge i senga.

En venninne gikk en gang til tannlegen med det hun trodde var forferdelig tannverk, men det viste seg at det var bihulebetennelse :-)

Skrevet

Og ja - det går bort med penicillin. Vanligvis går det bort av seg selv, men om det ikke er på vei til å bli bedre etter 5 - 6 dager, skal man ha penicillin sier legen min.

De gangene jeg har fått penicillin har det vært bedre allerede dagen etter at jeg startet på tablettkuren.

Gjest Chakana
Skrevet

Du beskriver akkurat hvordan det føles å ha bihulebetennelse. Jeg har hatt det mange ganger.

Det verker i hele ansiktet. Vondt i øynene og tennene. Huden i ansiktet kjennes øm og sår, og jeg føler meg generelt elendig.

En gang eller to i året er jeg hjemme fra jobb i 2 dager. Det er når jeg har bihulebetennelse. Da klarer jeg ikke annet enn å ligge i senga.

En venninne gikk en gang til tannlegen med det hun trodde var forferdelig tannverk, men det viste seg at det var bihulebetennelse :-)

Takk for at du skrev dette :)

Tror det begynte før sommeren, dette betennelsesangrepet. Gikk til tannlegen og han mente det var bet, så fikk pencelin av han og. Men så kom det igjen sikkert.

Skrevet

Takk for at du skrev dette :)

Tror det begynte før sommeren, dette betennelsesangrepet. Gikk til tannlegen og han mente det var bet, så fikk pencelin av han og. Men så kom det igjen sikkert.

Når man først har hatt det en gang kommer det lettere tilbake har jeg lest. Så det kan nok stemme.

Skrevet

Et tips som faktisk hjelper og er lindrende, er å skylle nesen med saltvann. Det tok laaang tid før jeg prøvde det, men da ble jeg frelst. Skyllehorn og ferdigblandet saltvann kan kjøpes på apotek.

Rinexin på resept kan også lindre.

Gjest Chakana
Skrevet

Når man først har hatt det en gang kommer det lettere tilbake har jeg lest. Så det kan nok stemme.

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...