Gå til innhold

Må jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol
Skrevet

Ta kontakt med lege om du ikke blir bedre. Kanskje du får annen type antibiotika?

Nesespray mot tett nese hjelper på tette bihuler også. Dermed blir det mindre press i ansikt/tenner/hodet.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

25

• Sør

8

• nitty-gritty

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Chakana
Skrevet

Et tips som faktisk hjelper og er lindrende, er å skylle nesen med saltvann. Det tok laaang tid før jeg prøvde det, men da ble jeg frelst. Skyllehorn og ferdigblandet saltvann kan kjøpes på apotek.

Rinexin på resept kan også lindre.

Det kjøpte jeg en gang og prøvde, syns det var så ubehagelig. Er avhengig av otrivin menthol, ble det pga at min samboer sa jeg var tett i nesen og han tålte ikke at jeg pustet. Men var ikke så tett før jeg traff han, tenkte ikke på det en gang at jeg var tett. Men nå er jeg tett hvis jeg ikke tar otrivin, får ikke håpe jeg har ødlagt bihulene med missbruk av otrivin.

Gjest Chakana
Skrevet

Ta kontakt med lege om du ikke blir bedre. Kanskje du får annen type antibiotika?

Nesespray mot tett nese hjelper på tette bihuler også. Dermed blir det mindre press i ansikt/tenner/hodet.

Ja, får bestille time hvis det ikke er over snart. Vil ikke ha dette mer.

Skrevet

Det kjøpte jeg en gang og prøvde, syns det var så ubehagelig. Er avhengig av otrivin menthol, ble det pga at min samboer sa jeg var tett i nesen og han tålte ikke at jeg pustet. Men var ikke så tett før jeg traff han, tenkte ikke på det en gang at jeg var tett. Men nå er jeg tett hvis jeg ikke tar otrivin, får ikke håpe jeg har ødlagt bihulene med missbruk av otrivin.

Kjenner til otrivin-avhengighet også. Løsningen min på det er å kun bruke en nesespray fra Sverige som heter Nasin. Oppdaget tilfeldig at den virker helt annerledes enn otrivin.

Jeg likte ikke skyllingen i begynnelsen jeg heller, men brått ble det behagelig på et vis...

Gjest Chakana
Skrevet

Kjenner til otrivin-avhengighet også. Løsningen min på det er å kun bruke en nesespray fra Sverige som heter Nasin. Oppdaget tilfeldig at den virker helt annerledes enn otrivin.

Jeg likte ikke skyllingen i begynnelsen jeg heller, men brått ble det behagelig på et vis...

Skal gi skylling en sjanse til, kjøpe nytt utstyr.

Gjest Chakana
Skrevet

Takk for svar i kveld :)

Tror kanskje noe løsnet litt i meg, har begynt å le. De kitler meg, da er det gode krefter rundt meg nå, det må det være :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må holde deg til psykiatrien for dine psykiske plager.

For det kroppslige må du bruke fastlegen og følge hennes råd.

Gjest psykosomatisk
Skrevet

Og når legen ikke skiller mellom de to tingene..?

Skrevet

Og det åndelige?

Og hva når jeg ikke vet hva som er kroppslig, åndelig eller psykisk?

Og når behandler sier jeg ikke må sykeligjøre alt, jeg gjør ikke det syns jeg. Kun når jeg føler meg dårlig, da vil jeg ha hjelp. Kan jeg ta relpax og?

Skrevet

Og er litt surrete, har nettopp stått opp men husker ikke om jeg tok apocillin, gjør det noe om jeg tar en til (hvis jeg har tatt)

Skrevet

Og er litt surrete, har nettopp stått opp men husker ikke om jeg tok apocillin, gjør det noe om jeg tar en til (hvis jeg har tatt)

Du har vel fått akkurat nok tabletter til en kur og vet hvor mange du skal ta hver dag - da er det jo bare å telle hvor mange du har igjen og se om det passer til antall doser til kuren skal være ferdig? Da ser du jo om du har tatt dagens morgendose eller ikke.

Skrevet

Du har vel fått akkurat nok tabletter til en kur og vet hvor mange du skal ta hver dag - da er det jo bare å telle hvor mange du har igjen og se om det passer til antall doser til kuren skal være ferdig? Da ser du jo om du har tatt dagens morgendose eller ikke.

Det var 40 stk. Får prøve å finne ut av det med telling, tall er ikke min sterke side. Får be samboeren min finne ut av det, takk :) Vet ikke om jeg er dum, men når det gjelder tall er jeg dum.

Skrevet

Takk. Jeg har tatt.

Skrevet

Det var 40 stk. Får prøve å finne ut av det med telling, tall er ikke min sterke side. Får be samboeren min finne ut av det, takk :) Vet ikke om jeg er dum, men når det gjelder tall er jeg dum.

Det er ikke farlig om du har tatt en apocillin for mye :-)

Skrevet

Det høres ut som om du har bihulebetennelse også. Dette gir typisk vondt i både hode og tenner.

Dersom du ikke har merket noen bedring innen torsdag, så synes jeg du skal kontakte fastlegen på nytt.

Skrevet

Til spørsmålet ditt om du må velge:

Jeg tror du må velge deg vekk fra det du oppfatter som det åndelige eller det alternative. Du blir redd og forvirret av å la tankene dine vandre for mye inn i slike landskap. Du er for følsom og tolker for mange stimuli som tegn på åndelighet. Dermed blir det sykdom og derfor trenger du medisiner slik at du skal slippe å være så redd i fremtiden.

Jeg håper du gjør slik nhd foreslo på tirsdag og snakker med fastlegen din om å få en second opinion.

Skrevet

Det høres ut som om du har bihulebetennelse også. Dette gir typisk vondt i både hode og tenner.

Dersom du ikke har merket noen bedring innen torsdag, så synes jeg du skal kontakte fastlegen på nytt.

Neste torsdag?

Tok relpax og, for hodet føles som det skal eksplodere, det kan være migrene. Fikk mensen og, får ofte migrene da. Alltid alt på en gang, men har vært redd jeg er gravid. Er ikke det da, har tenkt på alle piller jeg har tatt. Hadde vel blitt ødlagt det fosteret da. Hadde ikke orket å være gravid, lettet. Men må kjøpe jern nå.

Skrevet

Neste torsdag?

Tok relpax og, for hodet føles som det skal eksplodere, det kan være migrene. Fikk mensen og, får ofte migrene da. Alltid alt på en gang, men har vært redd jeg er gravid. Er ikke det da, har tenkt på alle piller jeg har tatt. Hadde vel blitt ødlagt det fosteret da. Hadde ikke orket å være gravid, lettet. Men må kjøpe jern nå.

Hvis du fortsatt har vondt i tenner og at smertene i hodet blir verre dersom du bøyer deg forover, så synes jeg du skal ringe legen på slutten av dagen i dag og evt. be om enten en time i morgen eller at legen ringer deg i morgen. Det kan hende at du trenger en annen type antibiotika for å bli kvitt både hals- og bihulebetennelsen.

Skrevet

Til spørsmålet ditt om du må velge:

Jeg tror du må velge deg vekk fra det du oppfatter som det åndelige eller det alternative. Du blir redd og forvirret av å la tankene dine vandre for mye inn i slike landskap. Du er for følsom og tolker for mange stimuli som tegn på åndelighet. Dermed blir det sykdom og derfor trenger du medisiner slik at du skal slippe å være så redd i fremtiden.

Jeg håper du gjør slik nhd foreslo på tirsdag og snakker med fastlegen din om å få en second opinion.

Skal betille ny time hos lege og spør om det, men tenkte 300 mg seroquel var mye. Men jeg er villig til å prøve ting (jeg ikke liker og) får å få det bra. Men bare jeg skriver dette blir det "motstand" i meg, forstår ikke helt det heller. Og når folk tar valg tar de det kanskje alene? Og de slipper vel kanskje motstand og "diskusjoner" i hodet? Vanskelig å skru av den "bryteren" for slik har det alltid vært.

''Du er for følsom og tolker for mange stimuli som tegn på åndelighet. Dermed blir det sykdom ''

Husker de sa dette på modum. Og jeg må vel innse at det er rett sikkert.

Skrevet

Hvis du fortsatt har vondt i tenner og at smertene i hodet blir verre dersom du bøyer deg forover, så synes jeg du skal ringe legen på slutten av dagen i dag og evt. be om enten en time i morgen eller at legen ringer deg i morgen. Det kan hende at du trenger en annen type antibiotika for å bli kvitt både hals- og bihulebetennelsen.

Man får ikke antibiotika for bihulebetennelse lengre, da det ikke har effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...