Gå til innhold

Må jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal betille ny time hos lege og spør om det, men tenkte 300 mg seroquel var mye. Men jeg er villig til å prøve ting (jeg ikke liker og) får å få det bra. Men bare jeg skriver dette blir det "motstand" i meg, forstår ikke helt det heller. Og når folk tar valg tar de det kanskje alene? Og de slipper vel kanskje motstand og "diskusjoner" i hodet? Vanskelig å skru av den "bryteren" for slik har det alltid vært.

''Du er for følsom og tolker for mange stimuli som tegn på åndelighet. Dermed blir det sykdom ''

Husker de sa dette på modum. Og jeg må vel innse at det er rett sikkert.

Jeg synes du skal høre på nhd og ta 300 mg seroquel. Det er ikke en høy dose i forhold til å få hjelp med det som har preget deg denne sommeren. Du trenger å kunne bli mindre redd snart. Men du har jo alltid hatt denne ambivalensen i forhold til hva du skal velge. Synes imidlertid du nå i lang tid har hatt det så vondt at du skal velge ordentlig medisinering. Du kommer ikke til å miste mer enn det som er plagsomt. I en overgangsfase vil du helt sikkert være usikker og ambivalent, men jeg tror du etter en stund vil se at du har fått det bedre.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

25

• Sør

8

• nitty-gritty

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man får ikke antibiotika for bihulebetennelse lengre, da det ikke har effekt.

Det er ikke vist effekt på gruppenivå, men det betyr ikke at det kan være nødvendig på individnivå med annen AB når bihulebetennelsen er kombinert med halsbetennelse.

Skrevet

Hvis du fortsatt har vondt i tenner og at smertene i hodet blir verre dersom du bøyer deg forover, så synes jeg du skal ringe legen på slutten av dagen i dag og evt. be om enten en time i morgen eller at legen ringer deg i morgen. Det kan hende at du trenger en annen type antibiotika for å bli kvitt både hals- og bihulebetennelsen.

Får se det an i dag og heller ringe i morgen tidlig, har fått hastetime før. Eller på slutten av denne dagen, liker jo ikke å ringe å mase.

Skrevet

Får se det an i dag og heller ringe i morgen tidlig, har fått hastetime før. Eller på slutten av denne dagen, liker jo ikke å ringe å mase.

Ok :-)

Skrevet

Jeg synes du skal høre på nhd og ta 300 mg seroquel. Det er ikke en høy dose i forhold til å få hjelp med det som har preget deg denne sommeren. Du trenger å kunne bli mindre redd snart. Men du har jo alltid hatt denne ambivalensen i forhold til hva du skal velge. Synes imidlertid du nå i lang tid har hatt det så vondt at du skal velge ordentlig medisinering. Du kommer ikke til å miste mer enn det som er plagsomt. I en overgangsfase vil du helt sikkert være usikker og ambivalent, men jeg tror du etter en stund vil se at du har fått det bedre.

Det høres bra ut og skulle ønske jeg kunne tro det, vil tro det. Men det jeg tror er at hvis jeg tar 300 mg seroquel våkner jeg aldri mer igjen, er redd for å ta så høy dose.

Skrevet

Man får ikke antibiotika for bihulebetennelse lengre, da det ikke har effekt.

''Man får ikke antibiotika for bihulebetennelse lengre, da det ikke har effekt.''

Hm? Det har da det? I alle fall hadde det det på meg den ene gangen jeg har hatt bihulebetennelse.

Skrevet

Det er ikke vist effekt på gruppenivå, men det betyr ikke at det kan være nødvendig på individnivå med annen AB når bihulebetennelsen er kombinert med halsbetennelse.

Det kan være. Jeg vet bare at mine leger ikke gir antibiotika for det.

Skrevet

''Man får ikke antibiotika for bihulebetennelse lengre, da det ikke har effekt.''

Hm? Det har da det? I alle fall hadde det det på meg den ene gangen jeg har hatt bihulebetennelse.

Hvordan vet du det?

Legen min sier antibiotika ikke forkorter bihulebetennelsen.

Skrevet

Hvordan vet du det?

Legen min sier antibiotika ikke forkorter bihulebetennelsen.

Legen din tar feil. ;-)

Det er godt mulig at de fleste bihulebetennelsene fint går over uten antibiotika, men jeg skal garantere deg at det finnes dem som fortsetter og fortsetter i måneder hvis man ikke får antibiotika.

Jeg er helt enig i at man ikke skal gi antibiotika i utide, men man skal heller ikke være for retriktive andre veien.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Legen din tar feil. ;-)

Det er godt mulig at de fleste bihulebetennelsene fint går over uten antibiotika, men jeg skal garantere deg at det finnes dem som fortsetter og fortsetter i måneder hvis man ikke får antibiotika.

Jeg er helt enig i at man ikke skal gi antibiotika i utide, men man skal heller ikke være for retriktive andre veien.

Med vennlig hilsen

''Legen din tar feil. ;-)''

Ok :) Da skal jeg krangle litt ekstra neste gang jeg går i ukesvis med bihulebetennelse.

Skrevet

Det høres bra ut og skulle ønske jeg kunne tro det, vil tro det. Men det jeg tror er at hvis jeg tar 300 mg seroquel våkner jeg aldri mer igjen, er redd for å ta så høy dose.

Jeg er _helt_ sikker på at du tåler 300 mg Seroquel. Du vil kanskje bli litt trett om morgenen de første dagene, men det vil gå seg til etterhvert. Synes du skal velge å stole på nhds kompetanse og gjøre som han har anbefalt :-)

Skrevet

Det kan være. Jeg vet bare at mine leger ikke gir antibiotika for det.

Ja, det stemmer at akkurat som med ørebetennelse til barn, så gir man nå heller ikke uten videre AB ved akutt bihulebetennelse :-)

Skrevet

''Legen din tar feil. ;-)''

Ok :) Da skal jeg krangle litt ekstra neste gang jeg går i ukesvis med bihulebetennelse.

Jeg ber alltid om 14 dagers kur, i stedet for 10 dager, for å være helt sikker på at f*enskapet er borte. Da er man sikrere på at det ikke er noe lumsk igjen som kan utvikle resistens.

Nuke 'em all! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er _helt_ sikker på at du tåler 300 mg Seroquel. Du vil kanskje bli litt trett om morgenen de første dagene, men det vil gå seg til etterhvert. Synes du skal velge å stole på nhds kompetanse og gjøre som han har anbefalt :-)

Jeg vil virkelig det. Jeg føler han kan dette og kan hjelpe, likevel...

Skrevet

''Ta det helt med ro, og ikke bekymre deg for det!''

Får prøve på det, virker som du kan om dette. Får slappe av litt å se på idol.

Det blir bedre. Helt sikkert!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men er det ikke bedre å trappe opp gradvis?

Har jo tatt 50 mg nå, skulle jo det sa de på dps. Har sovet og. Og hvis jeg skal ta 300 mg må jeg ha flere, har ikke så mange og jeg ringer ikke til dem. Er ferdig der. Men kan spør legen da, men da må jeg forklare mye for han sa jo jeg måtte få nervepillene på dps. Kan ringe dps og si jeg trenger flere seroquel, den beskjeden kan jo kontordama ta seg av.

Skrevet

Ringte å bestilte flere, håper virkelig ikke psykiateren ringer meg opp. Det takler jeg ikke tror jeg, men hvis hun gjør det skal jeg si at jeg er bedre.

Skrevet

Ringte å bestilte flere, håper virkelig ikke psykiateren ringer meg opp. Det takler jeg ikke tror jeg, men hvis hun gjør det skal jeg si at jeg er bedre.

Hva med å fortelle ting akkurat slik de er? Uten å pynte på det i den ene eller andre retningen.

Det gir jo behandleren det beste utgangspunket for å gi riktig behandling og medisin, og det gir deg den beste sjansen for å bli bedre raskest.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva med å fortelle ting akkurat slik de er? Uten å pynte på det i den ene eller andre retningen.

Det gir jo behandleren det beste utgangspunket for å gi riktig behandling og medisin, og det gir deg den beste sjansen for å bli bedre raskest.

Med vennlig hilsen

''Hva med å fortelle ting akkurat slik de er?''

Det gjorde jeg sist, da reiste hun seg og gikk så de vil ikke høre om det. Psykiateren er ikke min behandler heller. En ting er jeg 100 % sikker på, går aldri tilbake dit mer. Og dette er siste gang hun skriver ut meds til meg, skal jeg ha mer får jeg spør legen. Men legen får jeg ta neste uke, føler jeg må hvile og skal ikke mye til før jeg knekker. Så håper hun bare ringer inn respepten. Det positive er at jeg tror betennelser greiene er bedre nå (bank i bordet). Håper det :)

Skrevet

Bra at du ringte :-)

Neste gang du skal til fastlegen, så synes jeg du skal ta med en utskrift av det nhd skrev til deg om seroquel og second opinion. Da ser fastlegen - og evt. også dps - at du følger råd fra en kompetent person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...