Gå til innhold

Vondt i "mammahjertet"

Gjest en "hard" verden

Anbefalte innlegg

At det går an og være så hjerteløs....Kjenner jeg får litt klump i halsen av denne behandlingen av jenta di. Det er en brutal verden vi lever i. Det er helt sikkert:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da mitt barn gikk i bhg var det ikke lov å levere ut innbydelsene på barnehagens område med mindre alle var invitert.

Slik var det hos oss også. Men jeg husker en episode eller to vedr. enkelte som ikke så vitsen med denne regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ogsåen mamma

Og snuppa har bursdag og 4 uker og nå vil hun ikke invitere hun som har bursdag. Jeg har sagt at da er jo hun også litt "slem" og at da blir xx lei seg også da. Men hun er fast bestemt på at når hun ikke blir bedt vil hun ikke be henne. Huff.... sier man da. Tror vi får droppe å be denne jenta Og sende invitasjoner hjem i stedet for å dele ut i barnehagen... Håper hun har ombestemt seg før det er aktuelt å sende invitasjoner.

Du er jo ikke så mye bedre da om du lar jenta di bestemme dette. Barnehagebarn bestemmer ikke hvem de skal be i bursdagen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråter med deg

Åååå jeg gråter sammen med deg :(

Vi hadde det på samme måten ... bare at her var det bestevenninna (X) til snuppa vår (Y). Selv om det nå er hele 11 år siden, så sitter den der ...

De hadde vært litt uenige dagene før bursdagsinvitasjonen ble skrevet.

Jeg fikk forøvrig telefon fra barnehagen etter at moren og X hadde lagt ut innbydelsene, barnehagen hadde reagert på at ikke Y fikk noen invitasjon, de ville ringe meg å høre om hun hadde fått en egen direkte ... det hadde hun ikke ....

Barnehagen ringte til moren til X, nei X ville ikke ha Y i selskapet sitt, så da ble hun ikke bedt, var svaret barnehagen fikk.

Dagene før bursdagen, omtrent alle jentene på avdelingen snakket om hvordan de gledet seg .... mens min Y som ikke var bedt hadde det veldig vondt inni seg .... den dagen bursdagen var, blei enda verre, da rant tårene både på meg og snuppa mi da vi gikk ut porten .....

At noen foreldre kan oppføre seg på denne måten er helt hjerterått .... vi skal ha og bør ha påvirkningskraft på barna våre.

Vi koste oss ekstra mye den dagen der hjemme, gjorde alt snuppa vår hadde lyst til å gjøre :)

Barnehagen sendte ut informasjon dagen etter denne bursdagen, om at det fra dags dato ikke var tillatt å gi ut innbydelser i barnehagen ....

Da det var tid for bursdag i heimen vår, ba vi allikevel X.

Idag går X og Y sammen på gymnaset, og er venninner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi hadde det på samme måten ... bare at her var det bestevenninna (X) til snuppa vår (Y). Selv om det nå er hele 11 år siden, så sitter den der ...

Jeg fikk forøvrig telefon fra barnehagen etter at moren og X hadde lagt ut innbydelsene, barnehagen hadde reagert på at ikke Y fikk noen invitasjon, de ville ringe meg å høre om hun hadde fått en egen direkte ... det hadde hun ikke ....

Barnehagen ringte til moren til X, nei X ville ikke ha Y i selskapet sitt, så da ble hun ikke bedt, var svaret barnehagen fikk.

Dagene før bursdagen, omtrent alle jentene på avdelingen snakket om hvordan de gledet seg .... mens min Y som ikke var bedt hadde det veldig vondt inni seg .... den dagen bursdagen var, blei enda verre, da rant tårene både på meg og snuppa mi da vi gikk ut porten .....

At noen foreldre kan oppføre seg på denne måten er helt hjerterått .... vi skal ha og bør ha påvirkningskraft på barna våre.

Vi koste oss ekstra mye den dagen der hjemme, gjorde alt snuppa vår hadde lyst til å gjøre :)

Barnehagen sendte ut informasjon dagen etter denne bursdagen, om at det fra dags dato ikke var tillatt å gi ut innbydelser i barnehagen ....

Bra å høre at barna er venninner i dag. :o)

Men fy flate, hva tenker enkelte foreldre med? Den historien din var drøy, og tror nok at jeg hadde felt noen tårer jeg også da, den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en "hard" verden

Du er jo ikke så mye bedre da om du lar jenta di bestemme dette. Barnehagebarn bestemmer ikke hvem de skal be i bursdagen sin!

Nå var ikke dette et innlegg hvor jeg anklaget foreldrene til jenta, det var først og fremt uttrykk for vondt det er å se barna så lei seg. Om du leser hva jeg skrev så stod det at jeg skal påvirke mitt barn til å invitere. Men om hun fortsatt ikke vil så skal hun få slippe. De fleste foreldre/og 5 år gamle barn vet at de som regel blir invitert i andres bursdag når de har invitert dem. Så de det burde neppe komme som noen overraskelse. Derimot har jeg ikke tenkt å dele ut invitasjoner i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltids noen som har en mer eller mindre god grunn til ikke å invitere alle, men når skal disse idiotforeldrene lære at invitasjoner da ikke skal leveres ut i barnehage og skole?????? Noe så utrolig lite gjennomtenkt. Stakkars lille jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker skulle ikke fått lov til å hatt unger!!! Jeg begriper ikke at det går an å være så UTROLIG idiotiske, fatter det ikke!! Kan tenke meg at det var en passelig "hevn" å invitere denne jenta i din datters bursdag ;-) Bra og voksent gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk positivt

Skjønner det er vondt for både mor og barn, men barn har godt av å kjenne på ulike følelser og lærer av det. Kanskje hun blir et bedre menneske av det på sikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp med barnehagen at hvis ikke alle jentene, de på samme gruppe eller samme alder blir bedt så skal ikke invitasjonene deles ut i barnehagen!!! Dette er jo grunnleggende menneskekunnskap og de foreldrene burde skamme seg;)

fy og fy, dette har aldri vært tillatt i de barnehagene vi har hatt barn! Jeg ville tatt det opp med styrer med en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...