Gå til innhold

Bipolar og sovemedisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har opplevd hvordan det er å være mere "samlet". Jeg hadde det nok bedre da. Brukte mere medisiner tidligere og da sto jeg nok sterkere mot stress og slike ting. Jeg blir veldig "overnaturlig" også uten så mye medisiner. Tror det er noe som styrer meg hele tiden. Oppsøker litteratur og alt mulig om sånne ting. Ser jo at jeg ikke er sånn når jeg bruker mere medisiner, så da er det sikkert sykdom?

Det vanskeligste er å forklare sånne ting til legen. Jeg blir stum og føler jeg er veldig dum. Hvordan sier man sånne ting? Jeg kan jo si at jeg er sykere, men hvordan ordlegger man seg? Er jo livredd for å ikke bli tatt på alvor.

''Ser jo at jeg ikke er sånn når jeg bruker mere medisiner, så da er det sikkert sykdom?''

Det er veldig vanskelig å vite, det spørs hvem som tolker det. Men det er utrolig vanskelig å ha dette, forstår ikke helt hvordan folk klarer å leve med det, ha et normalt liv når de har dette. Har prøvd men det virker umulig, ser på folk på tv f.eks "åndenes makt". De virker sterke og takler dette, har lurt på om de lider, eller har gjort det.

Enig i at det er veldig vanskelig å forklare det til lege, vanskelig å ordlegge seg. Teker på det "filteret" folk skriver om, lurer på om det filteret er borte hos slike som oss. Lurer på om det er et fysisk filter, lurer på om det er ødlagt og hvorfor/hvordan det ble det. Og om medisin lager et reservefilter.

Gjest valg 2011
Skrevet

''Ser jo at jeg ikke er sånn når jeg bruker mere medisiner, så da er det sikkert sykdom?''

Det er veldig vanskelig å vite, det spørs hvem som tolker det. Men det er utrolig vanskelig å ha dette, forstår ikke helt hvordan folk klarer å leve med det, ha et normalt liv når de har dette. Har prøvd men det virker umulig, ser på folk på tv f.eks "åndenes makt". De virker sterke og takler dette, har lurt på om de lider, eller har gjort det.

Enig i at det er veldig vanskelig å forklare det til lege, vanskelig å ordlegge seg. Teker på det "filteret" folk skriver om, lurer på om det filteret er borte hos slike som oss. Lurer på om det er et fysisk filter, lurer på om det er ødlagt og hvorfor/hvordan det ble det. Og om medisin lager et reservefilter.

Hadde jeg fungert bra i hverdagen hadde det ikke vært noe problem å leve med dette. Har en mistanke om at dette kommer ved mye stress.

Ja, det er kanskje et filter som mangler et sted. Derfor er det kanskje lurt å ta medisinene sine? Vet ikke egentlig hva dette er for noe, men jeg har det vondt ihvertfall. Nå må jeg ut en tur. Kan "snakkes" siden idag ;)

Skrevet

Hadde jeg fungert bra i hverdagen hadde det ikke vært noe problem å leve med dette. Har en mistanke om at dette kommer ved mye stress.

Ja, det er kanskje et filter som mangler et sted. Derfor er det kanskje lurt å ta medisinene sine? Vet ikke egentlig hva dette er for noe, men jeg har det vondt ihvertfall. Nå må jeg ut en tur. Kan "snakkes" siden idag ;)

God tur og tusen takk for at du svarte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...