Gå til innhold

Hjerte/blod-feil, igjen

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Frykter at jeg skal dø...

Det er noe som "klør" ved hjertet... kan jo være noe med fordøyelsen... men jeg tenker hele tiden på at jeg skal dø, altså...

Gjest valg 2011
Skrevet

Er det så farlig å dø da? Det tror ikke jeg. Dessuten kan man dø av veldig mye. Det eneste vi er sikre på i denne verden er at vi helt sikkert skal dø engang alle sammen. Jeg tror bare vi kommer i en annen dimmensjon når vi dør.

Skrevet

Er det så farlig å dø da? Det tror ikke jeg. Dessuten kan man dø av veldig mye. Det eneste vi er sikre på i denne verden er at vi helt sikkert skal dø engang alle sammen. Jeg tror bare vi kommer i en annen dimmensjon når vi dør.

Men ikke alle vil dø fordet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Helvete, hva skal jeg gjøre???

Er det noen vits i å dra til legevakten?

Skrevet

Helvete, hva skal jeg gjøre???

Er det noen vits i å dra til legevakten?

Dra til legevakta og få sjekket det, så slipper du å pines. Lykke til :)

Gjest valg 2011
Skrevet

Men ikke alle vil dø fordet.

Nei, selvsagt vil ikke alle dø. Jeg mener at det er en sannhet vi må prøve å akseptere enten vi vil eller ikke. Vi kommer ihvertfall ikke utenom noen av oss. Vi vet heller ikke når vi kommer til å dø, det skjer når det skjer.

Skrevet

Nei, selvsagt vil ikke alle dø. Jeg mener at det er en sannhet vi må prøve å akseptere enten vi vil eller ikke. Vi kommer ihvertfall ikke utenom noen av oss. Vi vet heller ikke når vi kommer til å dø, det skjer når det skjer.

Jo, men hallo!!!

Her er det en som lurer på hva han bør gjøre fordi han er engstelig for noen vondter han ikke har kjent før.. Da blir det helt absurd å skrive noe som kan oppfattes som "bare sett deg ned og vent, så ser du hva som skjer... dør du, så dør du.. ikke noe å gjøre med det..."

Smir: Ta kontakt med legevakta om du er veldig engstelig. Evt venter du til mandag. Dette kan være bare noe muskulært...

Skrevet

Nå gikk det over...

Men det kommer og går...

Smertene ved hjerteinfarkt kan sitte samme sted som smertene ved betennelse i magesekk/spiserør.

På legevakten sier de at det er bedre å komme en gang for mye en en gang for lite. Åtte av ti pasienter som kommer på akuttmottaket på sykehuset, med symptomer på hjerteinfarkt blir sendt hjem igjen, men ingen kan på forhånd si hvem de siste to pasientene er, derfor er det best å dra på legevakten.

Skrevet

Når noen klager på smerter i hjerteregionen, så svarer du "er det så farlig å dø da"? Hva slags svar er det? Det er ikke helt passende tid for å diskutere tanker om liv og død når vedkommende sier han har fysiske smerter som kommer og går.

Skrevet

Bare ring legevakten smir, langt bedre å få sjekket dette ut så du slipper å gå å bekymre deg. Kontakt dem heller en gang for mye.

Skrevet

Kløe/stikking i hjerteregionen har ingenting med alvorlig hjertesykdom å gjøre. Men du virker svært engstelig, så ta deg en tur til legen. I hverdagen er det nok viktig at du begynner å røre litt på kroppen. For på sikt er passivitet en medvirkende årsak til det du nå frykter.

Skrevet

Kløe/stikking i hjerteregionen har ingenting med alvorlig hjertesykdom å gjøre. Men du virker svært engstelig, så ta deg en tur til legen. I hverdagen er det nok viktig at du begynner å røre litt på kroppen. For på sikt er passivitet en medvirkende årsak til det du nå frykter.

Stikking i hjerteregionen kan så absolutt være alvorlig ja.

Skrevet

Når noen klager på smerter i hjerteregionen, så svarer du "er det så farlig å dø da"? Hva slags svar er det? Det er ikke helt passende tid for å diskutere tanker om liv og død når vedkommende sier han har fysiske smerter som kommer og går.

Det må finnes rom for at vi er forskjellige, eller? Om innleggskriver var bekymret for at dette han opplever er av alvorlig art hadde han trolig allerede oppsøkt legevakt eller ringt ambulanse. Selv sier han at han har og har hatt hypokondriske tanker over tid. Jeg ser ikke noe galt i at noen da påpeker at døden neppe er noe å frykte, selv om mange gjør det.

Skrevet

Stikking i hjerteregionen kan så absolutt være alvorlig ja.

Ikke som et isolert fenomen slik det beskrives her.

Skrevet

Det er sant, men hva er poenget med at noen må være så redd? Da bør man heller få vival, glad jeg har det nå. Da kan man kanskje slappe av og prøve å nyte livet, leve i nuet og gjøre det beste ut av det. Ingen vet jo når det er slutt, da er det fint for dem som sitter igjen å tenke på gode stunder. Og at personen som dør har hatt et godt liv, ikke bare "godt han fikk slippe nå". Vi har jo alle et ansvar for å skape oss et godt liv, for oss selv og de rundt oss.

Skrevet

Ikke som et isolert fenomen slik det beskrives her.

Vel, nå snakker smir om kløe, ikke stikking.

Stikk i hjerteregionen kan være et klart symptom på angina, så ja, det alene og isolert er svært alvorlig.

Skrevet

Det må finnes rom for at vi er forskjellige, eller? Om innleggskriver var bekymret for at dette han opplever er av alvorlig art hadde han trolig allerede oppsøkt legevakt eller ringt ambulanse. Selv sier han at han har og har hatt hypokondriske tanker over tid. Jeg ser ikke noe galt i at noen da påpeker at døden neppe er noe å frykte, selv om mange gjør det.

Det finnes så absolutt rom for å være forskjellig, men det er fullt mulig å likevel ta vedkommende på alvor, for ham er smertene reelle fullstendig likegyldig om der har vært hypokondriske tanker tidligere eller ikke.

Da blir svar som "men er det så farlig å dø" veldig rart i mine ører. De aller fleste har ikke spesielt lyst til å dø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...