Gå til innhold

Hjerte/blod-feil, igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, nå snakker smir om kløe, ikke stikking.

Stikk i hjerteregionen kan være et klart symptom på angina, så ja, det alene og isolert er svært alvorlig.

Han snakker også om stikking. Angina er ikke stikking, det er smerter/kramper.

Skrevet

Han snakker også om stikking. Angina er ikke stikking, det er smerter/kramper.

Ok, jeg så kun dette med kløe, uansett bør han søke hjelp. Angina kan utmerket godt være både stikk og kramper.

Gjest valg 2011
Skrevet

Når noen klager på smerter i hjerteregionen, så svarer du "er det så farlig å dø da"? Hva slags svar er det? Det er ikke helt passende tid for å diskutere tanker om liv og død når vedkommende sier han har fysiske smerter som kommer og går.

Ser jeg skulle forklart meg litt bedre. Jeg gikk rett og slett ut ifra at dette har med hypokondri og angst og gjøre. Har sett flere innlegg fra smir som har lignet dette. Selvsagt skal han ta smerter alvorlig og kontakte legen når han har fysisk vondt.

Jeg leste at han er redd for å dø og tolket dette som dødsangst. Den kan faktisk avhjelpes litt ved å tenke slik som jeg beskrev.

Gjest valg 2011
Skrevet

Det er sant, men hva er poenget med at noen må være så redd? Da bør man heller få vival, glad jeg har det nå. Da kan man kanskje slappe av og prøve å nyte livet, leve i nuet og gjøre det beste ut av det. Ingen vet jo når det er slutt, da er det fint for dem som sitter igjen å tenke på gode stunder. Og at personen som dør har hatt et godt liv, ikke bare "godt han fikk slippe nå". Vi har jo alle et ansvar for å skape oss et godt liv, for oss selv og de rundt oss.

Sorry, ser at jeg har tolket dette helt annerledes enn alle andre. Jeg mente å hjelpe, men ser nå at dette ble helt feil.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er nok ingenting.

Det gjør ikke _vondt_, det er bare en følelse der... som jeg uroer meg sånn for.

Takk for svarene deres. Jeg kjenner ikke noe nå.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Begynner å tro at dette kommer av fordøyelsen...

Jeg har prompet meg frisk fra hjerteinfarktet.

Noen fordeler må man ha som aleneboer.

Skrevet

Ser jeg skulle forklart meg litt bedre. Jeg gikk rett og slett ut ifra at dette har med hypokondri og angst og gjøre. Har sett flere innlegg fra smir som har lignet dette. Selvsagt skal han ta smerter alvorlig og kontakte legen når han har fysisk vondt.

Jeg leste at han er redd for å dø og tolket dette som dødsangst. Den kan faktisk avhjelpes litt ved å tenke slik som jeg beskrev.

Jeg tror jeg hadde blitt enda mer engstelig av et slikt svar som du ga ;)

Gjest valg 2011
Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt enda mer engstelig av et slikt svar som du ga ;)

Ja, jeg ser det nå at dette kanskje ikke var så bra. Jeg lever litt på siden av meg selv for tiden og burde nok ikke svare andre. Fikk et svar på at tankene mine kanskje ikke er som alle andres akkurat nå. Jeg overførte dem til denne situasjonen og dette beklager jeg.

Skrevet

Ja, jeg ser det nå at dette kanskje ikke var så bra. Jeg lever litt på siden av meg selv for tiden og burde nok ikke svare andre. Fikk et svar på at tankene mine kanskje ikke er som alle andres akkurat nå. Jeg overførte dem til denne situasjonen og dette beklager jeg.

Alt i orden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...