Gå til innhold

visuell orientering og samliv, sex

Anbefalte innlegg

Gjest SnømannenSam
Skrevet

Jeg orker ikke være min kones mann lengre. Jeg liker ikke henne lengre, bortsett fra at jeg synes hun er snill, bra som mor og søt. Men jeg tenner ikke på henne lengre. Jeg føler dessverre raskere avsky enn glede av å se henne. Og det er episoder ved seksuell kontakt jeg har tenkt at dette er ikke komfortabelt. Jeg er klar over medienes"sexpress", fokus på kropp ogsv, og har i lengre tid jobbet mot å la meg bli påvirket i særlig grad. Jeg føler ikke at dette er på grunn av media. Sex er interessant, men ikke lengre med hun jeg er gift med. Jeg lurer på hvor normalt dette er, eller om jeg er for opphengt i det estetiske/visuelle fremfor følelser. Er det noe norm her, som IKKE er støpt av samfunnet, I den grad man kan utelukke miljø i formingen av et sinn. Fakta om meg: Jeg har et arbeide og virke som er sterkt preget av estetikk, designer og kunstmaler. 40 år. Er i gjennomsnittlig form. Fysisk aktiv midt på treet.

Gjest SnømannenSam
Skrevet

Narsissistisk personlighet(sforstyrrelse)?

nei, ikke akuratt, . langt derifra. tror ikke jeg er noen supermann eller noe bedre enn andre. jeg er en helt vanlig fyr. så prøv noe annet er du snill.

Skrevet

nei, ikke akuratt, . langt derifra. tror ikke jeg er noen supermann eller noe bedre enn andre. jeg er en helt vanlig fyr. så prøv noe annet er du snill.

Hei!

Jeg skulle svare deg, men er redd for å utlevere min mann så jeg får litt problemer med å vite hva jeg skal skrive, her er noe,

Hei!

1) Hvis den første setningen din er din avgjørelse slik det virker så blir det jo vanskelig å gjøre noe for evt. å endre på den føelelsen du har.

2) For meg er det normalt å kjenne på det du skriver

3) For min del er også det estetiske svært viktig, i blant tror jeg det er like viktig som følelsene, men jeg vet ikke helt. De blander seg sammen.

4) Noen norm som ikke er skapt av mennesker, samfunn, religion tror jeg ikke man kan få, men :

jeg tror man kan finne ut sin egen oppfatning hva som er mest i forening med ens egen indre overbevisning om hva som er viktig i livet. Min er bygget på at det å være som min mann er, snill, en god far, pliktoppfyllende og kjærlig, skaper en trygg base både for meg som enkeltindivid, barna og på sikt for et menneskesamfunn.

5) Kvalitetene din kone har tror jeg kan verdsettes mer ved å få et annet fokus på dem, kanskje fremelske ved å lage seg en overordnet norm, som blir viktigere. men det er jo vanskelig å skrive noe konkret om det, for din situasjon er vanskelig for andre å mene noe konkret om.

6) Jeg vet ikke, men jeg skriver av egen erfaring, jeg liker ikke presset på det ytre og perfekte som er i dag heller da det fort blir overfladisk, selv om jeg ikke er kunstner, sansene og det visuelle har jeg oppdaget er veldig viktig for meg. Og viktigere for meg enn for min mann slik følese det litt i blant. Når jeg da fortsetter å elske min mann, som er som din kone :) så er det fordi jeg setter hans kvaliteter, etter grundig å ha tenkt meg om foran visse andre ting som jeg ikke liker. (men dette har jeg så forklart min mann tydelig så han jobber med visse ting)

7) Likevel ville situasjonen vært en annen om min mann virkelig ikke gjorde noe for å holde seg i form, det er jo en hel del ting som aktivt kan endres på. Det varierer jo fra person til person hva det er.

8) Da jeg møtte min mann var det mer utstrålingen hans og hans gode sosiale evner jeg forelsket meg i, da var han ung, nå er han på din alder, litt eldre egentlig :), først nå er jeg gradvis blitt klar over at flere andre ting også spiller inn og er viktige for meg.

9) vanskelig å sette ord på/skrive noe om dette. Redd for å bli misforstått, det er så sarte ting å mene noe om på noe vis.

Håper du finner ut av hva som er viktigst for deg.

Men noe av det kan jeg forstå. Egentlig har jeg møtt eldre menn som er godt trent og virker yngre, så alder er egentlig ikke her så avgjørende, men jeg finner ikke helt de rette ordene.

:)

Håper du finner ut av det, tror ofte man blir lykkeligst med sitt livs kjærlighet, men det handler jo så om å møtes også der hvor man har vansker, være åpen .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...