Gå til innhold

Psykose og faste

Anbefalte innlegg

Gjest Sykogtrist
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 20 år som i flere år har slitt med psykosesymptomer.

Jeg mistet bestefaren min for kort tid siden og etter det har tilstanden forverret seg.

Jeg drømmer mareritt, jeg har til tider tanker om at han fortsatt er levende.

Jeg tror at andre leser tankene mine og har hacket seg innpå pcen min.

Jeg tror det er avlyttingsutstyr i leiligheten.

Og når jeg ser meg i speilet ser jeg en stygg, feit og mislykket person.

Søplet ligger og flyter og jeg kommer meg så og si aldri ut.

Nå har jeg bestemt meg for å begynne en fastekur fra og med i morgen for å få tilbake den tynnere kroppen jeg hadde.

Jeg skal kun drikke vann og thats it.

Jeg er redd hvordan dette kommer til å ende siden jeg ikke har time hos lege før om 12 dager.

Kommer jeg til å dø, eller kan de tvangsernære meg?

Hva kan jeg gjøre for å overleve til neste time?

Håper på svar.

Takk for at dere er til.

Skrevet

Hvorfor vil du faste når du er redd for å dø som følge av det?

Gjest Sykogtrist
Skrevet

Hvorfor vil du faste når du er redd for å dø som følge av det?

Fordi jeg vil bli tynn. Jeg er lei av å se den stygge jenta i speilet.

Jeg er bare redd for hvordan det føles å ligge døende

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kan du ikke trene og spise sunt i stedet? Det er mye mer effektivt... om du faster ødelegger du kroppen...

Gjest starving
Skrevet

Bare for å gi deg litt realisme... Du dør ikke av 12 døgn uten mat. jeg gikk 60 døgn uten mat og selv da var alle blodprøver sett bort i fra et stoff normalt... Har du mindre å gå på tar det kanskje litt kortere tid...

Sool1365380740
Skrevet

Du blir kanskje tynnere av å faste,helt til du begynner å spise igjenn. Da kommer allt tilbake og mere til. Fordi du ødelegger forbrenningen din ved å nekte kroppen mat. Kroppen trenger næring. Ved å bare drikke vann kommer du til å bli veldig slapp etterhvert. Kroppen trenger næring. Spis heller regelmessig,og vær i aktivitet.Men først og fremst,se deg i speilet å si til deg selv at du er flott som du er! Tror ikke en mager kropp er veien til å bli lykkelig,tvert imot! Men å ha et sunt forhold til kropp og mat er det beste du kan gjøre for helsen din! Vet hva jeg snakker om,for har hatt det som deg. Ser tibake på alle de årene jeg slet med selvbildet og hadde dårlig samvittighet for hver matbit jeg puttet i meg. Så værsåsnill,spis mat! Og husk på at du er like verdifull som alle andre :)

Skrevet

Du bør om time før fordi du har alvorlige psykotiske symptomer.

Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis bli tynn for å bli pen! Kjenner mange jenter med et par kilo for mye som er utrolig flotte! Det kommer an på hvordan de kler seg, sminke og styling.

Og faste seg er uansett ikke veien å gå. Som flere sier, man blir veldig sliten av det og det er stor sannsynlighet for at man går opp mange kilo etter at fastekuren er ferdig. For et varig resultat er det viktig med sunt kosthold og mosjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...