Gå til innhold

quetiapin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det blodprøvesvaret - var det noe som kom med en gang? Mener å huske at det er en hurtigtest som de kan ta der og da,- men at den testen som er mer pålitelig tar noen dager - at det må sendes inn til laboratoriet...

Den tok 20 minutter til prøven var klar. Er det noe jeg kan gjøre selv hvis det er kyssesyken eller trenger jeg medisin da?

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

24

• Katt-ja

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Frøkenbekymra

1

Skrevet

Den tok 20 minutter til prøven var klar. Er det noe jeg kan gjøre selv hvis det er kyssesyken eller trenger jeg medisin da?

Jeg snakker ut fra de testene de tok for flere år siden, kan jo hende de har bedre tester nå...

Kyssesyke må vel bare gå over av seg selv - er et virus. Og så er det en del forholdsregler hvis man har/har hatt det. Ta det med ro, ingen overanstrengelser, ikke alkohol (leveren har det med å streve litt etter kyssesyke, f.eks.)....

Skrevet

Jeg snakker ut fra de testene de tok for flere år siden, kan jo hende de har bedre tester nå...

Kyssesyke må vel bare gå over av seg selv - er et virus. Og så er det en del forholdsregler hvis man har/har hatt det. Ta det med ro, ingen overanstrengelser, ikke alkohol (leveren har det med å streve litt etter kyssesyke, f.eks.)....

Får kjøpe druer da, det er jo bra for leveren. Tror jeg må avgifte denne kroppen. Synd jeg røyker men føler det roer meg.

Skrevet

Syns han sa blodprøvene jeg tok sist ikke var bra og at det kunne være noe ant, men mulig jeg missforstod. Hun som tok blodprøven sa det var for å se om jeg hadde kyssesyken, hadde jo ikke det. Spurte om jeg skulle ta kuren ut, men han sa jeg ikke har betennelse i halsen og at jeg fikk bare vondt i magen av dem. Men skal jeg bare ta kuren ut? Føler det er betennelse jeg, og han lyste i halsen og sa det var hvite prikker. Forstår ikke helt.

Hvor mange dager har du igjen av kuren?

Det er bra at han sjekker om du har kyssesyke.

Skrevet

Har 11 piller igjen nå, tok bare i dag tidlig men så sa han jeg skulle ikke ta. Hadde ikke kyssesyke sa han. Forstår ikke dette.

Skrevet

Kanskje det er pencelinine som gjør at det har brent sånn i halsen, var en rar smak på de. Sterke kanskje.

Skrevet

Kanskje det er pencelinine som gjør at det har brent sånn i halsen, var en rar smak på de. Sterke kanskje.

Synes du skal ringe fastlegen i morgen tidlig og spørre om det med apocillinen siden du er så usikker.

Skrevet

Synes du skal ringe fastlegen i morgen tidlig og spørre om det med apocillinen siden du er så usikker.

Han sa jeg skulle ikke ta det for jeg fikk bare vondt i magen av det. Men er ikke i magen jeg har hatt mest vondt.

Skrevet

Liker i grunn ikke å ringe heller, og når jeg går til lege er det fordi jeg tror jeg kommer til å dø. Er redd for det enda, har ikke lyst å obdukserest eller hva det heter.

Skrevet

Liker i grunn ikke å ringe heller, og når jeg går til lege er det fordi jeg tror jeg kommer til å dø. Er redd for det enda, har ikke lyst å obdukserest eller hva det heter.

Det er bra at du går til legen. Jeg er sikker på at du ikke er syk på en måte som gjør at du kommer til å dø nå.

Hvis du er sikker på at legen sa du skulle slutte med apocillin og du ikke har lyst til å ringe for å spørre om han virkelig mente det, så synes jeg du skal gjøre som legen sa. Det kan hende at han har sett på blodprøvene dine fra forrige gang at du ikke har hatt så mye stigning på infeksjonsprøvene at han mener det er en bakteriell infeksjon, og at han derfor mener du skal slutte med apocillinen.

Prøv å stole på fastlegen din. Det høres ut som om han i større grad enn dps oppfatter hvordan du har det, og at han har til hensikt å gjøre sitt for å hjelpe deg.

Håper du får en rolig natt :-)

Skrevet

Det er bra at du går til legen. Jeg er sikker på at du ikke er syk på en måte som gjør at du kommer til å dø nå.

Hvis du er sikker på at legen sa du skulle slutte med apocillin og du ikke har lyst til å ringe for å spørre om han virkelig mente det, så synes jeg du skal gjøre som legen sa. Det kan hende at han har sett på blodprøvene dine fra forrige gang at du ikke har hatt så mye stigning på infeksjonsprøvene at han mener det er en bakteriell infeksjon, og at han derfor mener du skal slutte med apocillinen.

Prøv å stole på fastlegen din. Det høres ut som om han i større grad enn dps oppfatter hvordan du har det, og at han har til hensikt å gjøre sitt for å hjelpe deg.

Håper du får en rolig natt :-)

Tusen takk :-)

Han sa han ville virkelig hjelpe meg, på en eller måte skulle han hjelpe sa han og trengte ikke gå til dps her. Har lyst å tro på det, får se hva som skjer fremover. Har så lyst å ha en rolig natt og bare sove. Tror jeg skal spise minst mulig, tror jeg blir dårlig av å spise. Spise sundt iallefall, forgifter jo meg selv.

Skrevet

Tusen takk :-)

Han sa han ville virkelig hjelpe meg, på en eller måte skulle han hjelpe sa han og trengte ikke gå til dps her. Har lyst å tro på det, får se hva som skjer fremover. Har så lyst å ha en rolig natt og bare sove. Tror jeg skal spise minst mulig, tror jeg blir dårlig av å spise. Spise sundt iallefall, forgifter jo meg selv.

Prøv å spise mest mulig normalt og forsøk å få nok søvn. Stol på at fastlegen vil prøve å hjelpe deg. I morgen får du vel også tak i medisinene, gjør du ikke?

Skrevet

Prøv å spise mest mulig normalt og forsøk å få nok søvn. Stol på at fastlegen vil prøve å hjelpe deg. I morgen får du vel også tak i medisinene, gjør du ikke?

Jo, de skulle sende melding når de var komt. Så de får sambo hente, han hjelper iallefall med praktiske ting, kjører meg til lege og. Sikkert ikke greit for han heller, jeg vil bare bli frisk.

Skrevet

Tror ikke jeg vil skrive mer her, alle ser hva jeg skriver. God natt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...