Gå til innhold

Overlevende fra Utøya må vente på psykologhjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest I still wonder
Skrevet

Hvem kan måle smerte, hvorfor skal noen prioriteres foran andre, hvorfor skal ikke alle få hjelp uavhengig av hva man har opplevd? Hvis Utøyaofrene skal foran i køen, er det andre som må vente enda lenger, er det rettferdig?

Gjest pointless
Skrevet

Hvem kan måle smerte, hvorfor skal noen prioriteres foran andre, hvorfor skal ikke alle få hjelp uavhengig av hva man har opplevd? Hvis Utøyaofrene skal foran i køen, er det andre som må vente enda lenger, er det rettferdig?

''Hvis Utøyaofrene skal foran i køen, er det andre som må vente enda lenger, er det rettferdig?''

NEI!

tzatziki1365380058
Skrevet

Dette er veldig vanskelig, synes jeg. Så lenge det er køer for å få hjelp, er det ikke umiddelbart selvsagt for meg at en som var på Utøya automatisk skal komme foran alle andre.

Hva med ungdommer med spiseforstyrrelser, folk som har vært utsatt for overgrep, folk med invalidiserende angst. Vanskelig, vanskelig!

Ideelt sett burde alle tas inn til en første konsultasjon, også blir vurdert etter behov. Men det krever en felles liste for alle innen psykisk helsevern, og det er naturligvis ikke gjennomførbart.

Skrevet

En måneds ventetid er KORT ventetid i Trondheim, 'normal' ventetid er mellom 3-6 mnd. Forøvrig er det åpenbart mye som ikke fungerer her. Jeg har flere psykologvenner som har meldt seg som frivillige etter Utøya, og ingen av dem er så langt kontaktet for bistand.

Skrevet

Det er utrolig vanskelig å prioritere mellom trengende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...