Gå til innhold

uventet besøk, da forsvinner jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min mann fikk telefon under middagen om en venn kunne stikke innom. Var på sentralbanestasjonen og han spurte "kan jeg stikke opp om?".

Min mann holdt på røret og spurte meg om det var greit, jeg svarte ,"Selvfølgelig, det går nok bra" så smilte jeg og lukket øynene samtidig fikk jeg uro inni meg., også ble jeg rastløs, spurte min mann, "når tror du han kommer, hvor langt tid tar det med bussen? Min mann svarte, sikkert an halv time. Så sa jeg "da må jeg være på rommet mitt for jeg greier ikke sånne plutselige besøk", Ja smilte min mann og sa at det både var greit og at det regnet han med.

han sa jeg ofte litt senere kommer ut, at det er hyggelig og at han regnet med at jeg nok stakk hodet ut av døren når jeg fikk vent meg til det å ha besøk.

jeg tenkte, det hender jeg får dårlig samvittighet for min manns del at jeg ikke kommer ut for å hilse, men det gjør jeg ikke i kveld for dette kom alt for brått på meg.

Jeg gikk frem og tilbake og gjentok den samme setningen om at det er så stressende å få sånn plutselig besøk og at sånt er så vanskelig og at jeg ikke viste nøyaktig tid osv osv..

Min mann bare smilte og sa jeg skulle gå på rommet mitt.

Nå spiser min mann og vennen middag og jeg har bakt sjokoladekake til alle fordi det er lørdag, den spiser de også, han har forklart at jeg måtte hvile, for jeg advarte han og sa "du får ikke si at jeg ikke klarer slike plutselige besøk for da vil han jo begynne å lure" så min mann sa som sant var at jeg måtte hvile og arbeide litt, men ikke den med mine problemer med alt som kommer brått på.

Det høres fint ut der ute i stuen, min mann ler og jeg hører stemmer av alle, de vet hva de skal si, og de syns det er greit å være spontane, jeg er ikke sånn, men det høres fint ut å være uten sånne vansker. Jeg er glad jeg bakte kake, at den ble vellykket, men egentlig ville jeg se film med min mann for jeg sa til han at " I kveld skal du få sove hos meg", da ble han glad, men han sov hos meg i natt også :) han skal få sove hos meg likevel, når vennen hans går, håper han går fort,

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

26

• Elis31

5

• nitty-gritty

5

• frosken

3

Skrevet

Synes du taklet dette fint.

Jeg er ikke veldig begeistret av halvspontane besøk fra de jeg ikke kjenner godt jeg heller, så jeg kjente meg litt igjen. Særlig synes jeg umiddelbart det er ille om det kommer i veien for andre hyggelige planer jeg har, mer eller mindre for meg selv.

Jeg sliter dog ikke som deg, og takler det vanligvis bra - mine egne planer blir bare litt utsatt.

Slik det ble, synes jeg du skal bli på rommet uten snev av dårlig samvittighet. Jeg antar den besøkende først og fremst var en venn av din mann, og tenker sikkert ikke så mye på ditt fravær som du selv gjør.

Skrevet

Fint av deg å si at det er greit - og synes det er OK å høre at de har det hyggelig. Og,- tenk så greit det nå er - du kan ta med deg PC'en inn på rommet og surfe og se på film/tv - og skrive her. :-)

Skrevet

Hvorfor ikke si at du har asperger og at mennesker med asperger ofte kan synes det er vanskelig med overraskelser - og at du trener deg på å takle slike ting, men at det ble litt vanskelig i kveld. Du koser deg imidlertid ved tanken på at mannen din fikk besøk :)

Som jeg har sagt før... åpenhet vil nok gjøre at du slipper å hele tiden prøve å være så "normal" som mulig... Åpenhet fører også til mer forståelse og menneskene rundt deg vil slippe å gruble på hvorfor du oppfører deg "rart" i bestemte situasjoner. De skjønner at dette er noe som følger med din diagnose.

Skrevet

Hvorfor ikke si at du har asperger og at mennesker med asperger ofte kan synes det er vanskelig med overraskelser - og at du trener deg på å takle slike ting, men at det ble litt vanskelig i kveld. Du koser deg imidlertid ved tanken på at mannen din fikk besøk :)

Som jeg har sagt før... åpenhet vil nok gjøre at du slipper å hele tiden prøve å være så "normal" som mulig... Åpenhet fører også til mer forståelse og menneskene rundt deg vil slippe å gruble på hvorfor du oppfører deg "rart" i bestemte situasjoner. De skjønner at dette er noe som følger med din diagnose.

Hei!

Ja :) så ser jeg hvor bra jeg klarte den åpenheten!

Vel jeg sa i fra til søstrene en gang, tok et møte med dem og forklarte, rett etter at jeg fikk diagnosen, var da så lettet og ville de skulle vite hva som var galt/annerledes med meg.

Men ellers er jeg taus om det og noen ganger avvisende, vrir samtalen over ofte på ting jeg har tenkt på at jeg vil snakke om.

Nå har jeg det bra her, skriver på min pc, drikker vin og rydder i noen papirer. Min mann har det fint og mannen som er på besøk er munk og får nok ikke sjokoladekake hver dag, slik er vi glade alle sammen hver på vår måte.

men jeg vil bare ikke virke uhøflig, Er det uhøflig å ikke gå ut å hilse på? Har tatt på meg pysj.

Skrevet

Hei!

Vel jeg sa i fra til søstrene en gang, tok et møte med dem og forklarte, rett etter at jeg fikk diagnosen, var da så lettet og ville de skulle vite hva som var galt/annerledes med meg.

Men ellers er jeg taus om det og noen ganger avvisende, vrir samtalen over ofte på ting jeg har tenkt på at jeg vil snakke om.

Nå har jeg det bra her, skriver på min pc, drikker vin og rydder i noen papirer. Min mann har det fint og mannen som er på besøk er munk og får nok ikke sjokoladekake hver dag, slik er vi glade alle sammen hver på vår måte.

men jeg vil bare ikke virke uhøflig, Er det uhøflig å ikke gå ut å hilse på? Har tatt på meg pysj.

Det er litt uhøflig å ikke gå ut og hilse på. Du trenger jo ikke være i studen mere enn noen få minutter og så kan du gå inn på rommet ditt igjen.

Men det er hyggelig å lese hvordan du gleder deg over at de koser meg med sjokoladekaken du har bakt :-)

Skrevet

Fint av deg å si at det er greit - og synes det er OK å høre at de har det hyggelig. Og,- tenk så greit det nå er - du kan ta med deg PC'en inn på rommet og surfe og se på film/tv - og skrive her. :-)

Hei!

:):) ja jeg har det helt supert nå egentlig.

Noen ganger om kveldene i stuen blir min mann sur hvis jeg kryper opp i sofaen i pysj og med PC, blir han lei seg setter jeg den bort, det går rett inn i hjertet mitt på en mystisk måte, da hender det jeg setter meg i armkroken hans litt for at han skal bli glad. (det er bare noe jeg gjør for hans del )

Men han jobber mye på kveldene også, så jeg får egentlig nok tid :)

Skrevet

Synes du taklet dette fint.

Jeg er ikke veldig begeistret av halvspontane besøk fra de jeg ikke kjenner godt jeg heller, så jeg kjente meg litt igjen. Særlig synes jeg umiddelbart det er ille om det kommer i veien for andre hyggelige planer jeg har, mer eller mindre for meg selv.

Jeg sliter dog ikke som deg, og takler det vanligvis bra - mine egne planer blir bare litt utsatt.

Slik det ble, synes jeg du skal bli på rommet uten snev av dårlig samvittighet. Jeg antar den besøkende først og fremst var en venn av din mann, og tenker sikkert ikke så mye på ditt fravær som du selv gjør.

Hei!

ja jeg tror du har rett i det, han er litt min venn også, for han er munk, men jeg syns han er mer venn med min mann blitt.

Jeg hører de har det skikkelig koselig, for de ler og prater om noe jeg ikke kan høre:)

Jeg har et lager av juice, sjokoladekake, akrylamid og rødvin her så jeg har det bra. En stor hvit seng og alle tingene mine og masse puter og midt i denne hyggen sitter jeg med min PC og skriver med dere.

Jeg har fått ny pysj, den er hvit og rosa og med smale lyseblå striper på, den gjør meg også glad for den er så myk. :)

Skrevet

Det er litt uhøflig å ikke gå ut og hilse på. Du trenger jo ikke være i studen mere enn noen få minutter og så kan du gå inn på rommet ditt igjen.

Men det er hyggelig å lese hvordan du gleder deg over at de koser meg med sjokoladekaken du har bakt :-)

Hei!

Å nei jeg vil helst ikke gå ut nå....

Jeg har det så hyggelig og jeg har på meg pysj, og...

jeg syns de har det så koselig, dessuten kan jeg ikkedet med å si hade, jeg har aldri kunnet det, så måten jeg går på er ofte at "jeg bare forsvinner", men jeg driver og trener meg på å si i fra, men det er ikke lett.

Skrevet

Hei!

jeg syns de har det så koselig, dessuten kan jeg ikkedet med å si hade, jeg har aldri kunnet det, så måten jeg går på er ofte at "jeg bare forsvinner", men jeg driver og trener meg på å si i fra, men det er ikke lett.

Men du trenger jo ikke alltid være høflig. Jeg ville bare svare deg ærlig på det du spurte om :-)

Skrevet

Hei!

Du trenger ikke å si hadet om du går og sier hei. Men jeg synes heller ikke det gjør noe om du ikke går og hilser på. Gjør som du vil og kos deg.

Skrevet

Hei!

ja jeg tror du har rett i det, han er litt min venn også, for han er munk, men jeg syns han er mer venn med min mann blitt.

Jeg hører de har det skikkelig koselig, for de ler og prater om noe jeg ikke kan høre:)

Jeg har et lager av juice, sjokoladekake, akrylamid og rødvin her så jeg har det bra. En stor hvit seng og alle tingene mine og masse puter og midt i denne hyggen sitter jeg med min PC og skriver med dere.

Jeg har fått ny pysj, den er hvit og rosa og med smale lyseblå striper på, den gjør meg også glad for den er så myk. :)

Akrylamid? Mener du potetgull eller ? ;)

Skrevet

Du trenger ikke å si hadet om du går og sier hei. Men jeg synes heller ikke det gjør noe om du ikke går og hilser på. Gjør som du vil og kos deg.

Hei!

Hvis dere andre har rett og frosken feil så kan jeg bli på mitt rom, jeg håper det er i orden.

For jeg pleier nok ofte å komme ut etter en stund for å være høflig og når jeg har vent meg litt til stemmer og at alt er rart og annerledes her hjemme, så titter jeg ut av mitt rom og sier "hei". da hender det andre sier, "Nei hei her har vi fruen også", da smiler jeg bare, for hva skal jeg si til det. Jeg er jo helt korrekt fruen i huset.

Men jeg har drukket vin og lukter nok vin og jeg føler meg litt usikker på å gå ut i min tilstand nå. Vil helst bare være her for meg selv.

:)

Skrevet

Men du trenger jo ikke alltid være høflig. Jeg ville bare svare deg ærlig på det du spurte om :-)

Hei!

Okey :)

jeg er veldig opptatt av etikette og regler og systemer for høflighet. jeg har bodd i Tyskland (kloster) og jeg trivdes bedre der enn i Norge alt var lettere for meg. Noe min psykiater som er tysk skjønner meget godt.

Skrevet

Akrylamid? Mener du potetgull eller ? ;)

Hei!

Ja jeg mener potetgull, :)

Skrevet

Hei!

Okey :)

jeg er veldig opptatt av etikette og regler og systemer for høflighet. jeg har bodd i Tyskland (kloster) og jeg trivdes bedre der enn i Norge alt var lettere for meg. Noe min psykiater som er tysk skjønner meget godt.

Av og til kan man tillate seg å gjøre akkurat det en selv har lyst til, selv om man ikke fullt ut følger skikk og bruk :-)

Skrevet

Av og til kan man tillate seg å gjøre akkurat det en selv har lyst til, selv om man ikke fullt ut følger skikk og bruk :-)

Hei!

Det tror jeg at jeg trenger å lære, det er nok litt sånn vanskelig som det å si Nei.

jeg sier nesten alltid ja og smiler og det hender min mann blir frustrert, jeg har derfor en avtale med min psykiater om at jeg skal samarbeide med min mann det betyr spørre også om ting er greit for han.

jeg bare glemmer meg så ofte.

Skrevet

Hei!

Ja jeg mener potetgull, :)

Det går nok for det samme ;) Men godt er det :)

Skrevet

Det går nok for det samme ;) Men godt er det :)

Hei!

Ja jeg elsker chips og vet det er litt dårlig, men nå spiser jeg det kun lørdag kveld.

Er ikke så glad i søtsaker, mer god mat og chips :)

Så jeg spiser lite sukker i vertfal.

Skrevet

Hei!

Det er sikkert greit at du ikke går ut...mannen din har sikkert sagt at du har lagt deg :)

Hvis dette var tidligere på kvelden ville jeg nok gått inn bare for å hilse på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...