Gå til innhold

uventet besøk, da forsvinner jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja jeg mener potetgull, :)

Hehe, stusset litt over det med akrylamid, det lød kjent men husket ikkehva. Håpet bare det ikke var noe farlig. :)

Kos deg!

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

26

• Elis31

5

• nitty-gritty

5

• frosken

3

Skrevet

Det er sikkert greit at du ikke går ut...mannen din har sikkert sagt at du har lagt deg :)

Hvis dette var tidligere på kvelden ville jeg nok gått inn bare for å hilse på :)

Hei!

Ja okey,

Nå er det helt stille der ute men jeg tørr ikke gå ut for jeg vet ikke hvorfor det er stille, hvor de er?

tenk om vennen sitter og leser?

Nei jeg får holde meg her inne, nå begynner jeg snart å bli trøtt.

:)

Skrevet

Hehe, stusset litt over det med akrylamid, det lød kjent men husket ikkehva. Håpet bare det ikke var noe farlig. :)

Kos deg!

Hei!

Farlig er det ikke, men ikke sunt heller.

Spiser for mye stekte ting særlig nå som vi griller mye.

Men det er godt og jeg kunne nok spist det hver dag:)

Min mann har begynt å få litt mage, så han har jeg sagt skal ikke spise det så derfor kjøper jeg det sjelden. den magen kommer nok litt med alderen, men jeg syns han må trene den bort. Han trener, men likevel er det kommet en ørliten mage der som ikke var der før, merkelig når han ikke en gang har født noe barn.

Skrevet

Hei!

Farlig er det ikke, men ikke sunt heller.

Spiser for mye stekte ting særlig nå som vi griller mye.

Men det er godt og jeg kunne nok spist det hver dag:)

Min mann har begynt å få litt mage, så han har jeg sagt skal ikke spise det så derfor kjøper jeg det sjelden. den magen kommer nok litt med alderen, men jeg syns han må trene den bort. Han trener, men likevel er det kommet en ørliten mage der som ikke var der før, merkelig når han ikke en gang har født noe barn.

De fleste menn får litt mage med alderen, det har min mann også.

De fleste venninnene mine har som jeg et ganske annet midjemål enn før vi fødte, men det er jo ikke sikkert det har bare med graviditetene å gjøre.

Skrevet

Akkurat slik er jeg når det kommer uventet besøk, med mindre det er noen som er veldig nær venn/familie med meg. Jeg kan dessverre ikke "gjemme" meg på soverommet, men jeg synes det er ganske ubehagelig.

Skrevet

Hei!

Ja okey,

Nå er det helt stille der ute men jeg tørr ikke gå ut for jeg vet ikke hvorfor det er stille, hvor de er?

tenk om vennen sitter og leser?

Nei jeg får holde meg her inne, nå begynner jeg snart å bli trøtt.

Sov godt da :)

Skrevet

De fleste menn får litt mage med alderen, det har min mann også.

De fleste venninnene mine har som jeg et ganske annet midjemål enn før vi fødte, men det er jo ikke sikkert det har bare med graviditetene å gjøre.

Hei

Ja jeg har delvis oppdaget det, men jeg tror det har en del med mangel på trening og sunt kosthold å gjøre.

Jeg har født 5 barn og har samme midje som før jeg fødte barn, jeg har heller ingen slapp hud eller tegn på at jeg har vært gravid, tror dette er som følge av litt trening og bevisthet rundt mat og sunnhet.

Skrevet

Akkurat slik er jeg når det kommer uventet besøk, med mindre det er noen som er veldig nær venn/familie med meg. Jeg kan dessverre ikke "gjemme" meg på soverommet, men jeg synes det er ganske ubehagelig.

Hei!

Hvorfor har du det sånn?

Jeg har det sånn uansett hvem som kommer som ikke bor her, familie er det like vanskelig med.

Skrevet

Sov godt da :)

Hei!

Jeg ble så trett kl nærmet seg 23.00 så jeg sovnet :)

Og stod opp som vanlig, så nå har jeg vært på lang tur med min hund :)

Skrevet

Hei!

Hvorfor har du det sånn?

Jeg har det sånn uansett hvem som kommer som ikke bor her, familie er det like vanskelig med.

''Hvorfor har du det sånn?''

Nei, si det. Jeg er litt som deg på noen områder, men ikke til en slik grad og ikke på alt.

Jeg sliter også med høye lyder (de gjør vondt) og bråk, men jeg holder meg ikke for ørene, for eksempel.

Skrevet

Hei!

Jeg ble så trett kl nærmet seg 23.00 så jeg sovnet :)

Og stod opp som vanlig, så nå har jeg vært på lang tur med min hund :)

Ha en fin dag da :)

Skrevet

''Hvorfor har du det sånn?''

Nei, si det. Jeg er litt som deg på noen områder, men ikke til en slik grad og ikke på alt.

Jeg sliter også med høye lyder (de gjør vondt) og bråk, men jeg holder meg ikke for ørene, for eksempel.

Hei!

Okey,

Jeg holder meg stor sett ikke for ørene heller, men det er fordi jeg klarer å ra meg sammen, men ved ekstreme lyder kanskje jeg ikke klarer det. Men ofte tar jeg en hånd opp til det ene øret, da får å stenge litt av støyen ute og slik ser det ikke så rart ut for andre, en litt mer diskre måte.

Ekstreme lyder er asfaltknuser feks og Harley davidsen motorsykler.

Kniver mot tallerkner, bjeffing, barnegråt er ofte såpass mye mindre vondt at det rekker å gå litt vekk, eller sett på ørepropper.

Har du asoperger syndrom tror du?

Skrevet

Ha en fin dag da :)

Hei!

Takk.

Det samme ønsker jeg deg.

Skrevet

Hei!

Okey,

Jeg holder meg stor sett ikke for ørene heller, men det er fordi jeg klarer å ra meg sammen, men ved ekstreme lyder kanskje jeg ikke klarer det. Men ofte tar jeg en hånd opp til det ene øret, da får å stenge litt av støyen ute og slik ser det ikke så rart ut for andre, en litt mer diskre måte.

Ekstreme lyder er asfaltknuser feks og Harley davidsen motorsykler.

Kniver mot tallerkner, bjeffing, barnegråt er ofte såpass mye mindre vondt at det rekker å gå litt vekk, eller sett på ørepropper.

Har du asoperger syndrom tror du?

''Har du asoperger syndrom tror du?''

Nei, det har jeg nok ikke. Jeg fungerer som "normale", men jeg har nok en del personlighetstrekk som ligner dine :)

Skrevet

''Har du asoperger syndrom tror du?''

Nei, det har jeg nok ikke. Jeg fungerer som "normale", men jeg har nok en del personlighetstrekk som ligner dine :)

Hei!

Ja vel, men jeg syns på sett og vis at jeg også fungerer som normale, men jeg blir bare veldig sliten av det.

Skrevet

Hei!

Ja vel, men jeg syns på sett og vis at jeg også fungerer som normale, men jeg blir bare veldig sliten av det.

''Ja vel, men jeg syns på sett og vis at jeg også fungerer som normale, men jeg blir bare veldig sliten av det.''

Ja, det var litt klønete forklart av meg.

Jeg kan fint ta ansvar for og ha oversikt over mange barn - både spedbarn og eldre. Jeg forstår sosiale situasjoner, jeg har ingen problemer med øyekontakt, jeg har ikke spesielle interesser, jeg holder samtaler med letthet (jeg har bare begrenset interesse for det), jeg klarer fint å tyde hva andre føler/mener - både ved hjelp av ansiktsuttrykk, kroppsspråk og stemme... Og så videre.

Håper det gjør det klarere hvorfor jeg ikke tror jeg har asperger syndrom :)

Skrevet

Hei!

Hvorfor har du det sånn?

Det er mange som har det sånn, så det er nok helt normalt :)

Forskjellen er nok at de som ikke har asperger og kjenner på at dette er vanskelig, allikevel går ut for å møte gjestene.

Skrevet

''Ja vel, men jeg syns på sett og vis at jeg også fungerer som normale, men jeg blir bare veldig sliten av det.''

Ja, det var litt klønete forklart av meg.

Jeg kan fint ta ansvar for og ha oversikt over mange barn - både spedbarn og eldre. Jeg forstår sosiale situasjoner, jeg har ingen problemer med øyekontakt, jeg har ikke spesielle interesser, jeg holder samtaler med letthet (jeg har bare begrenset interesse for det), jeg klarer fint å tyde hva andre føler/mener - både ved hjelp av ansiktsuttrykk, kroppsspråk og stemme... Og så videre.

Håper det gjør det klarere hvorfor jeg ikke tror jeg har asperger syndrom :)

Hei!

Takk jeg forstår :)

Skrevet

Det er mange som har det sånn, så det er nok helt normalt :)

Forskjellen er nok at de som ikke har asperger og kjenner på at dette er vanskelig, allikevel går ut for å møte gjestene.

Hei!

Ja akkurat ja,

men vet du? Jeg går ofte ut!

kanskje et tegn på at jeg ikke har asperger syndrom?

I går kveld orket jeg ikke, for mannen var så glad og alt var så stemningsfult og jeg ble så trøtt, så uventet for min mann kom jeg ikke ut :)

Jeg lurer ofte på hvordan i alle dager min psykiater kan være 100 % sikker? Mye, egentlig veldig mye, ved asperger syndrom stemmer, husker ikke nå hva som ikke gjør det? men likevel får jeg tvil av og til og særlig når det ofte av erfaring er umulig å føre en samtale med andre mennesker med syndromet.

jeg svarer da på menneskers spørsmål i det minste, svarer ikke med rutetabellen til Oslo sporveier. (håper du forstår)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...